Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Bomb5; 09-04-2013, 13:00.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostItse vaihdatin viime syksynä omaan autoon tuon kaksoismassavauhtipyörän. Tosin mulla tuo on manuaalilaatikolla ja vian huomasi kun "ryömitti" autoa. Pieneen vastamäkeen ryömittäessä tärisi koko laitos niin, ettei paikat pysyneet hampaissa.. Toki tärinää ilmeni myös hieman lievemmin aina liikkeelle lähdettäessä.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostMiten saa helpoimmin bensaa tankista -98 528i:stä ? Lappoaminen ei onnistu kun ohutkaan letku ei mene sihdin ohi, vai mikä siellä on esteenä... Olen kuullut että siihen konehuoneessa olevan bensatukin päähän nipalla letku ja pumppu pyörimään. Mutta miten sen pumpun saa pyörimään ellei autoa käynnistä, ja onnistuuko auton käydessä ?
Bomb5, hmm, niin no, voi tuo todennäköisestikin olla jostain muusta toi kolina, ei osa verrata ku en oo varmasti kuullu väljän vauhtipyörän kolahdusta. :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostPääsitkö näkemään / kokeilemaan, miten väljä ko. vauhtipyörä oli? Kuinka paljon kehällä oli tyhjää liikettä jousissa? Youtubessa on videoita, missä väljää on jo useita senttejä, varmaan semmoset jo kolisseet aika hyvin.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostVielä kytkinhommaa: Jos jollakulla tuntuu että luistaa, muttei tiedä luistaako vauhtipyörä vai kytkinlevy, niin tässä pikku vinkki:
Kytkinlevy kun luistaa, siitä lähtee kohtalaisen kitkerä haju, kun taas omien kokemusten perusteella vauhtipyörän luistossa moista ei tapahdu.
Rikkinäinen kaksoismassa-vauhtipyörä myös useimmiten kolahtaa kun auton sammuttaa.E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
-
Noniin nyt ollaan taas fiksumpia (Kiitos Arnolds). Elikkä moottorista 0 vikakoodia ja kaikki muutenkin täysin ok.
Noh, sittempä päästin Arskan testaamaan kytkintä ja hän oli sitä mieltä että luistaa. Kyllähän se tosi ylhäältä ottaa :think Nyt sitten illaksi pähkinä: otanko riskin ja tilaan vaan sen kytkimen ja jätetään vauhtipyörä kauppaan? Sammuttaessa ei kuulu mitään kolinaa tai muutakaan ääntä vauhtiksesta.
Mitäpä ootte mieltä. Olisiko Fastpiksu aka Saskalla mielenkiintoa joku päivä duunin jälkeen käydä kokeilemassa ja sanoa mielipide?
Comment
-
-
joo eli se vauhtipyörä ei edes voi luistaa.. vauhtipyörän jouset voi kuolleentua (ja varmasti kuolleentuu jossain vaiheessa) jolloin alkaa kolkottamaan ensin sammuttaessa ja pahaksi kun pääsee niin myös tyhjäkäynnillä.
ainoa paikka joka voi luistaa on kytkin ja rengas. jos luistoa tapahtuu muualla, matka päättyy siihen mihin kineettinen energia riittääF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjoo eli se vauhtipyörä ei edes voi luistaa.. vauhtipyörän jouset voi kuolleentua (ja varmasti kuolleentuu jossain vaiheessa) jolloin alkaa kolkottamaan ensin sammuttaessa ja pahaksi kun pääsee niin myös tyhjäkäynnillä.
ainoa paikka joka voi luistaa on kytkin ja rengas. jos luistoa tapahtuu muualla, matka päättyy siihen mihin kineettinen energia riittää
Comment
-
-
Tiedän kyllä ihan lähipiiristä kaksi tapausta, jossa luiston on aiheuttanut nimenomaan vauhtipyörä. On oireilleet aivan kuin kytkinlevy luistaisi, mutta ei ole tulleet kytkinpaketilla kuntoon, vaan molempiin on vaihettu myös vauhtipyörät että autot on saatu kuntoon.. Toista näistä olen ajanutkin vian ollessa päällä, oireili aivan kuin kytkin luistaisi kiihdyttäessä, haju vaan puuttui. Nämä kylläkin 530d ja 330d reilun 300hv/700nm tehoilla.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Jarrunesteiden/uusien jarruletkujen vaihto olisi ajankohtainen ja siihen kysymystä...
Miten helpoiten/parhaiten saa vaihdettua..?
Ensin jarrunesteet pumppaamalla ulos kulma kerrallaan --> säiliö tyhjäksi ja sitten letkujen vaihto vaiko mitenpäin että tulisi oikea oppisesti tehtyä ?
Mikäli joku voisi kerrata lyhyen selostuksen kanssa työn toimintatavan, niin olisi hyvä juttu, ettei tule sitten tehtyä mitään väärää/tyhmää tunarointia tms.
Comment
-
-
Originally posted by opTA View PostJarrunesteiden/uusien jarruletkujen vaihto olisi ajankohtainen ja siihen kysymystä...
Miten helpoiten/parhaiten saa vaihdettua..?
Ensin jarrunesteet pumppaamalla ulos kulma kerrallaan --> säiliö tyhjäksi ja sitten letkujen vaihto vaiko mitenpäin että tulisi oikea oppisesti tehtyä ?
Mikäli joku voisi kerrata lyhyen selostuksen kanssa työn toimintatavan, niin olisi hyvä juttu, ettei tule sitten tehtyä mitään väärää/tyhmää tunarointia tms.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
Comment