Originally posted by bimmer528iA
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toissapäivänä ainakin yks kaveri Kotkan motonetis kyseli tiskiltä et onko mitään muita polttoainejärjestelmän putsausaineita (ja oli kait stp:n tai vastaava purkki kädessä?), myyjä kertoi et on ainakin 3-4. Kyseli mikä on paras, niin Redlinen jotain purkkia myyjä ainakin suositteli, mahtoi olla samaa ainetta jopa ku mainitsemasi.
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
-
Tää selviskin jo.Originally posted by Tahka- View PostEdelleen olis ongelmia ton hanttarin oven kanssa kun ei aukee perkeleelläkään.
Tiätääkös joku noista sähköistä jotain. Sain ovipahvin alta kaivettua 3 johtoo esille mitkä näyttäis menevän lukkopesälle. sininen musta ja valkonen. Tietääkö joku että jos noihin antaa suoraan virtaa niin saako oven niin huijattua aukeemaan?
Comment
-
Eipä noita ainakaan huvin vuoksi kannata käyttää. Voi pistää paskan liikkeelle, joka tukkii paikat. Toki ei kai siinä mitään jos tuntee koneen ja tietää, ettei tuota mahdollisuutta ole. Eikös nuo kaikki aika pitkälti pelkkää etanolia ole.Originally posted by bimmer528iA View Postja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?Last edited by Kems; 21-04-2013, 18:14.
Comment
-
no aika jäykkää tavaraa tuo oli ainaski (redline), eikä vielä ole ollut harmia koneissa joissa olen käyttänyt noita tai vastaavia. puhdistaa ja voitelee...
ja myös diesel koneissa käyttänyt 2-tahti öljyä sekä jäänestoa ja lisäaineita (puhdistus+voitelu) tietysti kohtuullisesti silloin tällöin vähän, ei jatkuvalla syötöllä eikä tehopesua, että pullollinen tankilliseen.
katotaa sitten ku eka mosa pamahtaa noitten aineitten johdosta, että jatkanko käyttöä. vaikka konetta sen enempää tuntisi, omalla vastuulla kokeiluja.
Comment
-
Tukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.
EDIT: No nyt löytyi. Liittyykö tuo kumiputki (osa nro 6) jotenkin tuohon cold climate varusteeseen ja mikähän on sen funktio? Miksi sieltä ylipäätänsä tulee edes pikkaisen öljyä tai sen sorttista tavaraa?Last edited by Ramzez; 21-04-2013, 21:29.
Comment
-
ettei olisi huohottimen putki :thinkOriginally posted by Ramzez View PostTukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.
E: en tunne ko. moottorin huohotusta lainkaan mutta eristys, öljyisyys ja turbon läheisyys viittais siihen..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Huohotin se on, toi ja/tai turbo sotkee yhdessä sen toisen puolen aina enemmän tai vähemmän.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?
Comment
-
Poista se katkennyt pultin nysä ja laita uusi pultti (nro 13)? Ellet saa sitä nysää pois niin vaihda tuo pultti 5. Tuskin maksaa maltaita, vaikka kävisi marmorilta.Originally posted by Ramzez View PostTukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Minkälainen homma on vaihtaa entisten coilien tilalle uudet?
Vaatiiko mitään erikoisia työkaluja tms?
On ilmeisesti talven aikana pukannu molemmista etuiskareista mehut pihalle ja ajattelin laittaa uuden sarjan alle.
Tekisköhän FK highsport sarjalla mitään? Saksasta saisi alta viidensadan semmosta. Vai liekkö samanlaista kuraa, mitä nämä ta-technixit yms.
Linkki:
Last edited by KimmoKoo; 23-04-2013, 12:47.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
Varmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:

Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?------
G31 530d
Comment
-
Navi-yksikkö tiltannut (Navi tuottaa näytön layoutin) ja tilapäisesti näytön layout tullut video-modulilta. Näin käy, kun navi tippuu väylältä, ei näy myöskään näytön valikossa enää.Originally posted by suffeli View PostVarmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:
Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ite tykkäsin ainaki kun oli passatis semmonen alla.. Mutta älä säästä nyt väärässä kohtaa, tilaa se silverline, on muuten sama, mutta rosteri tolpalla! Vaikka se highsport on sinkityllä tolpalla niin kaveri joutuu joka syksy ja kevät takkuamaan säätöjen kans kun oli säätörenkaat juminu, mutta itellä ei ikinä mitään ongelmia säädön kanssa! Kannattaa maksaa se 100-150€ enemmän!Originally posted by KimmoKoo View PostMinkälainen homma on vaihtaa entisten coilien tilalle uudet?
Vaatiiko mitään erikoisia työkaluja tms?
On ilmeisesti talven aikana pukannu molemmista etuiskareista mehut pihalle ja ajattelin laittaa uuden sarjan alle.
Tekisköhän FK highsport sarjalla mitään? Saksasta saisi alta viidensadan semmosta. Vai liekkö samanlaista kuraa, mitä nämä ta-technixit yms.
Linkki:
http://www.ebay.de/itm/FK-Highsport-...item519ea96dda
passattiin maksoi rahteineen 549€ ebaysta..
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
Comment