E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #151
    Originally posted by bimmer528iA View Post
    ja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?
    Toissapäivänä ainakin yks kaveri Kotkan motonetis kyseli tiskiltä et onko mitään muita polttoainejärjestelmän putsausaineita (ja oli kait stp:n tai vastaava purkki kädessä?), myyjä kertoi et on ainakin 3-4. Kyseli mikä on paras, niin Redlinen jotain purkkia myyjä ainakin suositteli, mahtoi olla samaa ainetta jopa ku mainitsemasi.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Tahka-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 76
      • Loimaa

      #152
      Originally posted by Tahka- View Post
      Edelleen olis ongelmia ton hanttarin oven kanssa kun ei aukee perkeleelläkään.
      Tiätääkös joku noista sähköistä jotain. Sain ovipahvin alta kaivettua 3 johtoo esille mitkä näyttäis menevän lukkopesälle. sininen musta ja valkonen. Tietääkö joku että jos noihin antaa suoraan virtaa niin saako oven niin huijattua aukeemaan?
      Tää selviskin jo.

      Comment

      • Kems
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 151
        • Pirkanmaa

        #153
        Originally posted by bimmer528iA View Post
        ja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?
        Eipä noita ainakaan huvin vuoksi kannata käyttää. Voi pistää paskan liikkeelle, joka tukkii paikat. Toki ei kai siinä mitään jos tuntee koneen ja tietää, ettei tuota mahdollisuutta ole. Eikös nuo kaikki aika pitkälti pelkkää etanolia ole.
        Last edited by Kems; 21-04-2013, 17:14.

        Comment

        • bimmer528iA
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 62
          • salo

          #154
          no aika jäykkää tavaraa tuo oli ainaski (redline), eikä vielä ole ollut harmia koneissa joissa olen käyttänyt noita tai vastaavia. puhdistaa ja voitelee...
          ja myös diesel koneissa käyttänyt 2-tahti öljyä sekä jäänestoa ja lisäaineita (puhdistus+voitelu) tietysti kohtuullisesti silloin tällöin vähän, ei jatkuvalla syötöllä eikä tehopesua, että pullollinen tankilliseen.

          katotaa sitten ku eka mosa pamahtaa noitten aineitten johdosta, että jatkanko käyttöä. vaikka konetta sen enempää tuntisi, omalla vastuulla kokeiluja.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #155
            Tukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.

            EDIT: No nyt löytyi. Liittyykö tuo kumiputki (osa nro 6) jotenkin tuohon cold climate varusteeseen ja mikähän on sen funktio? Miksi sieltä ylipäätänsä tulee edes pikkaisen öljyä tai sen sorttista tavaraa?
            Last edited by Ramzez; 21-04-2013, 20:29.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #156
              Originally posted by Ramzez View Post
              Tukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.
              ettei olisi huohottimen putki :think

              E: en tunne ko. moottorin huohotusta lainkaan mutta eristys, öljyisyys ja turbon läheisyys viittais siihen..
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7035
                • Uusikaupunki

                #157
                Huohotin se on, toi ja/tai turbo sotkee yhdessä sen toisen puolen aina enemmän tai vähemmän.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Oskuuuuu
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 10
                  • Oulu

                  #158
                  Konepelti jäi jumiin.. Kuskin puolelta lukko kiinni ja vänkärin puolelta auki? Vaijeria vetämällä ei aukea? Jos jollakin on ohjeet aukasuun niin vittiikö pistää mule privana ja kuvat ois aika hyvä

                  Comment

                  • samuxd
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 318
                    • Äänekoski

                    #159
                    ootko kokeillu painella peltiä siitä lukon kohdalta samalla kun joku vetää kahvasta edestaas? Monesti auttaa jumittaneisiin lukkoihin.
                    E39 540iA -00 käyttis
                    E34 525i -91 harraste
                    E36 320i -94 jääratakampe

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #160
                      Tukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        #161
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Tukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?
                        Poista se katkennyt pultin nysä ja laita uusi pultti (nro 13)? Ellet saa sitä nysää pois niin vaihda tuo pultti 5. Tuskin maksaa maltaita, vaikka kävisi marmorilta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • KimmoKoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 206
                          • Oulu / Suomussalmi

                          #162
                          Minkälainen homma on vaihtaa entisten coilien tilalle uudet?
                          Vaatiiko mitään erikoisia työkaluja tms?

                          On ilmeisesti talven aikana pukannu molemmista etuiskareista mehut pihalle ja ajattelin laittaa uuden sarjan alle.

                          Tekisköhän FK highsport sarjalla mitään? Saksasta saisi alta viidensadan semmosta. Vai liekkö samanlaista kuraa, mitä nämä ta-technixit yms.

                          Linkki:
                          Last edited by KimmoKoo; 23-04-2013, 11:47.
                          E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                          E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                          Ex:
                          E39 523iA -00 Touring
                          E39 520i
                          E38 728i
                          E39 523i

                          Comment

                          • suffeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 559
                            • JKL

                            #163
                            Varmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:


                            Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?
                            ------
                            G31 530d

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #164
                              Originally posted by suffeli View Post
                              Varmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:
                              Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?
                              Navi-yksikkö tiltannut (Navi tuottaa näytön layoutin) ja tilapäisesti näytön layout tullut video-modulilta. Näin käy, kun navi tippuu väylältä, ei näy myöskään näytön valikossa enää.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • marcus_108
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 578
                                • Hyllykallio

                                #165
                                Originally posted by KimmoKoo View Post
                                Minkälainen homma on vaihtaa entisten coilien tilalle uudet?
                                Vaatiiko mitään erikoisia työkaluja tms?

                                On ilmeisesti talven aikana pukannu molemmista etuiskareista mehut pihalle ja ajattelin laittaa uuden sarjan alle.

                                Tekisköhän FK highsport sarjalla mitään? Saksasta saisi alta viidensadan semmosta. Vai liekkö samanlaista kuraa, mitä nämä ta-technixit yms.

                                Linkki:
                                http://www.ebay.de/itm/FK-Highsport-...item519ea96dda
                                Ite tykkäsin ainaki kun oli passatis semmonen alla.. Mutta älä säästä nyt väärässä kohtaa, tilaa se silverline, on muuten sama, mutta rosteri tolpalla! Vaikka se highsport on sinkityllä tolpalla niin kaveri joutuu joka syksy ja kevät takkuamaan säätöjen kans kun oli säätörenkaat juminu, mutta itellä ei ikinä mitään ongelmia säädön kanssa! Kannattaa maksaa se 100-150€ enemmän! passattiin maksoi rahteineen 549€ ebaysta..
                                Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                                Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                                Ex:
                                E39 523i touring -99
                                Opel kadett E 1.6 -89
                                Seat Toledo 1.8 -92
                                Toyota corolla Lb 1.6 -87
                                Vw passat farkku 1.8 -99

                                Comment

                                Working...
                                X