Tämä nyt sai yllättävän käänteen, koska eilen juttelin asentajan kanssa joka teki nelipyöräsuuntausta ja hänen mukaansa kaikissa touringeissa on uutena ilmajousitus.
Että en nyt sitten tiedä enää itsekkään mikä on totuus. Omassa kuitenkaan tuota ei ole listattuna varusteissa, eikös se pitäisi olla joku Nivearegulierung tjsp.
Älä asentajaa usko, mullakin on rautaa ollu uudesta asti perässä, vaikka kumia ja ilmaa tekis mieli toisenkautta, mutta nyt ku vaihto narinat ja säädätti kulmat, niin tuntu peräpääkin nousevan melkein 2 senttiä! (enää ei niin väliksi, vaikkei olekkaan ilmoja, nyt on ainakin huolettomampi perä)
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Ei ole e39 touringissa ilmaperää vakiona. Uuteen tulevaan 5-sarjalaiseen farkkuun tulee vakiona ilmajousitus taakse, joka sisältää myös automaattisen taka-akselin tasapainotuksen vetokäytössä.
Älä asentajaa usko, mullakin on rautaa ollu uudesta asti perässä, vaikka kumia ja ilmaa tekis mieli toisenkautta, mutta nyt ku vaihto narinat ja säädätti kulmat, niin tuntu peräpääkin nousevan melkein 2 senttiä! (enää ei niin väliksi, vaikkei olekkaan ilmoja, nyt on ainakin huolettomampi perä)
Ei ole e39 touringissa ilmaperää vakiona. Uuteen tulevaan 5-sarjalaiseen farkkuun tulee vakiona ilmajousitus taakse, joka sisältää myös automaattisen taka-akselin tasapainotuksen vetokäytössä.
Joo, sitähän minäkin. Ei kyllä pysty enää noihin asentajiin luottamaan pätkääkään tuon "suuntaus" episodin jälkeen
Lähteekö ilmastoinnin kompura pyörimään ollenkaan jos ei ole kylmäaineita sisällä? eikö sen pitäisi pyöriä koko kompuran "pääty" kun se on päällä? Vikakoodeja ei ollut ilmastoinnista.
Joo, sitähän minäkin. Ei kyllä pysty enää noihin asentajiin luottamaan pätkääkään tuon "suuntaus" episodin jälkeen
Uskon.
Vaikkakin, mun mielestä oli joskus puhetta, että facelift toukissa olis ilmaperä vakiona? Mut onkos sulla jo facelift, vuosimallin perusteella ainakin vois olla?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Vaikkakin, mun mielestä oli joskus puhetta, että facelift toukissa olis ilmaperä vakiona? Mut onkos sulla jo facelift, vuosimallin perusteella ainakin vois olla?
Joo, on facelift. Mutta eikös se pitäs kuitenkin näkyä varustelistalla jos katsoo sieltä BMW:n EPC sivuilta?
Mutta alkuperäinen kysymyshän oli että onko kaikissa E39:eissä vakiona ilmaperä
Ei ole e39 touringissa ilmaperää vakiona. Uuteen tulevaan 5-sarjalaiseen farkkuun tulee vakiona ilmajousitus taakse, joka sisältää myös automaattisen taka-akselin tasapainotuksen vetokäytössä.
mistäs voisi johtua kuskin puolella edessä ujellus;
-kuuluu oikeastaan ujeltaen vain n. 75km/h
-alle 70 ei kuulu eikä yli 80, eikä pahene kaarteissa
sekä pieni tärinä siinä 80 nurkilla ja pahempi tärinä lähempänä 120 nopeutta, mutta kun ajelee lähemmäs 140 niin tärinä ilmenee jonkin aikaa kestävillä jaksoilla.
Mikähän osa täytyy uusia ratin taakse kun vilkku ei palauta toisesta suunnasta?
Joku mekaaninen vika/kulumahan siellä on ja jos saisi osan hommattua niin ei tarvisi kahteen kertaan purkaa. Ja saa tarjota osaa jos sattuu löytymään!
Toinen kysymys:
kuskin sähköikkuna ei toimi, ei siis nouse eikä laske, moottori kyllä pyörii. Mikähän sieltä menee yleensä rikki aiheuttaen tuon?
Mikähän osa täytyy uusia ratin taakse kun vilkku ei palauta toisesta suunnasta?
Joku mekaaninen vika/kulumahan siellä on ja jos saisi osan hommattua niin ei tarvisi kahteen kertaan purkaa. Ja saa tarjota osaa jos sattuu löytymään!
Lähteekö ilmastoinnin kompura pyörimään ollenkaan jos ei ole kylmäaineita sisällä? eikö sen pitäisi pyöriä koko kompuran "pääty" kun se on päällä? Vikakoodeja ei ollut ilmastoinnista.
Jos siellä ei ole painetta niin ei lähde kompura päälle.
Pitäisi saada kiireesti kytkinpaketti tilaukseen. Kysynyt vielä kerran, että onko tässä kaikki tarvittava, mitä siihen kannattaa vaihtaa? Entä tuo hinta? Saako jostain halvemmalla/mistä kannattaa tilata?
Ajattelin tilata tuon valmiiksi ja käydä asennuttamassa jossain, koska itsellä ei oikein ole tiloja siihen. Ajattelin, että parempi näin ettei he huollossa tilaa mitään älyttömän kallista kytkinpakettia. En merkkihuoltoon ole viemässä, vaan johonkin pienempään.
mistäs voisi johtua kuskin puolella edessä ujellus;
-kuuluu oikeastaan ujeltaen vain n. 75km/h
-alle 70 ei kuulu eikä yli 80, eikä pahene kaarteissa
sekä pieni tärinä siinä 80 nurkilla ja pahempi tärinä lähempänä 120 nopeutta, mutta kun ajelee lähemmäs 140 niin tärinä ilmenee jonkin aikaa kestävillä jaksoilla.
Olisko pyörän laakerissa jotain häikkää? Tai renkaassa:think
Pitäisi saada kiireesti kytkinpaketti tilaukseen. Kysynyt vielä kerran, että onko tässä kaikki tarvittava, mitä siihen kannattaa vaihtaa? Entä tuo hinta? Saako jostain halvemmalla/mistä kannattaa tilata?
Ajattelin tilata tuon valmiiksi ja käydä asennuttamassa jossain, koska itsellä ei oikein ole tiloja siihen. Ajattelin, että parempi näin ettei he huollossa tilaa mitään älyttömän kallista kytkinpakettia. En merkkihuoltoon ole viemässä, vaan johonkin pienempään.
Ei oo paha hinta, tuossa on kaikki. Tilasin 100 % saman paketin 170 € tuotuna kotiovelle Ebaysta, mutta taisivat loppua siitä puljusta :think
Eli kattelin eilen tuossa iltapäivällä huvinvuoksi vikakoodeja inpalla tuosta e39:sistä (M52B25) ja moottorin puolelta löytyi jo ennestäänkin rikki olleen imuilman lämp. anturin lisäksi "aux water pump, short to ground" tms.. Poistui vikokoodeista, mutta pienen testilenkin jälkeen oli palannut.
Muutenhan tässä ei ole mitään ihmeellistä, mutta ainakin se on kokotalven tuolla REST- namiskalla toiminut ja toimi vielä ainakin pariviikkoa sitten kun sitä viimeksi käytin. Vai liittykö edes toi aux water pumppi millään lailla tohon REST:in toimintaan? :think Vaimitähäh?
Saakos tuota lisävesipumppua mitenkään pakotettua päälle INPAlla?
Nostellaas jos sattus tänään joku tietäväinen paikalle
Kyselempä kun haulla en nyt löydä: Mitäs (halpoja) vaihtoehtoja olikaan 6 CD:n vaihtajan tilalle että sait MP3:t soimaan tikulta? Pimeenä näyttää olevan koko boksi ja eipä noiden levyjen pyörittely muutenkaan kiinnosta. Semmonen laite siis hakusessa joka tulee vaihtajan piuhoihin ja toimisi plug&pray.
Comment