Originally posted by kaol
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heksa76 View PostSaattaapi olla sellanen varuste mitä en kaipaa. Liekkö kuin yleinen, en ole ajatellut sen kummemmin kun noita myynti-ilmoituksia on selannut.
Edit: ajanut myös radalla kypärä päässä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by AnttiV View PostAjelin tuossa viimeviikolla 525i vm. 01 e39:lläni aivan tavallista hyväkuntoista tietä kun yhtäkkiä syttyi ensin akkuvalo, sitten airbagvalo, seuraavaksi kuului paukahdus ja lopuksi abs-valo syttyi ja radio alkoi pätkimään. Ajoin auton sivuun, ja sammutin. Ei lähtenyt enää käyntiin. Startti ei siis pyöri ollenkaan, pelkkää nakutusta kuuluu. Hinattiin auto kotiovelle kaverin autolla ja kotona kokeiltiin antaa apuvirtaa konehuoneen navoille; auto käynnistyi, mutta kun virran otti pois navoilta niin hetken päästä kone sammui. Akku täydessä latingissa. Kaikki navat ja johdot näyttäisi olevan ok, ei hapettuneita tms. Myös bensapumppu alkoi pitämään omituista ääntä (kuskin penkin alta siis kuului jurnutusta) kun tänään kokeilin käynnistellä.
Voisiko paukkukaapeli olla paukahtanut? Varoitusvaloja alkoi siis syttyä ennen paukahduksen kuulumista...
Paukku jos menee niin virrat häviää kerrasta ja auto sammuu, ainoastaan hätävilkut toimii.
Jos hihnat ok niin laturia lähtisin veikkaamaan.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Miksi kuskinpenkki hukkaa muistipaikoissa olevat asennot välillä? Mitä hyötyä koko muistipenkistä jos se ei muistakkaan...
Comment
-
-
-
-
olis myynnissä tuo ylimääräinen ehjä siili e39 malliin. hinta vaikka 40€
laitan myyntiin myös myynti osastolle, ajattelin tännekkin laittaa maininnan
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostYksi avain käytössä, akku ei ollut välillä irti. Miten kaapeloinnin pätkimisen voi todeta?
Kuskin penkistähän katkeaa kaikki sähköt kun auto nukahtaa eikä se silti kadota muisteja (mutta akun irrotus ne kadottaa). Voihan se penkin moduli silti sekoilla ja siksi ne katoaa. Oletko katsonut toimiiko peilien muistit yhä sen jälkeen kun penkin muistit katosi? Silloin vika varmaankin olisi tuossa väyläjohdossa tai penkin modulissa.
Comment
-
Originally posted by TJJ View PostVaikea juttu. Penkin muistithan ovat penkissä olevassa modulissa, mutta peilien muistit ovat ovimoduleissa ja nuo keskustelee P-väylän kautta. Muistikytkimet menee ovimoduliin.
Kuskin penkistähän katkeaa kaikki sähköt kun auto nukahtaa eikä se silti kadota muisteja (mutta akun irrotus ne kadottaa). Voihan se penkin moduli silti sekoilla ja siksi ne katoaa. Oletko katsonut toimiiko peilien muistit yhä sen jälkeen kun penkin muistit katosi? Silloin vika varmaankin olisi tuossa väyläjohdossa tai penkin modulissa.
Eli yleensä kun käytän vain kahta paikkaa homma toimii, mutta jos laittaa jotain kolmoseen niin sitten saattaa kadota kaikki.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostPitääpä tutkia peili asiaa. Ajelen yleensä itse ja käytän kahta muistipaikkaa, hiekan erilaiset asennot. VAimo ajoi toissapäivänä ja talletin oman asennon varmuuden vuoksi. Vaimon säädöt talletin kolmoseen. Kun taas itse lähdin niin kakkosta painamalla penkki liikkui vähän johonkin suuntaan mutta ei kuitenkaan oikeaan paikkaan. Ykkösessä ei sitten ollutkaan mitään asentoa tallessa.
Eli yleensä kun käytän vain kahta paikkaa homma toimii, mutta jos laittaa jotain kolmoseen niin sitten saattaa kadota kaikki.
Comment
Comment