E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #286
    Originally posted by rizzo View Post
    Jos osia ei ole vaihdettu niin minusta aivan sama vaihtaa kerralla kaikki Alkaavat sitten pettämään yksitellen ja sekös vasta tympäseekin. Nimimerkillä kokemusta on

    Ja janppa älä nyt pelkää, ei sieltä kansi ole mennyt Ihan normaali nestevuoto vain! Ei muutaku osaa vaihtoon.
    Kannattaa ensiksi kuitenkin katsoa huoltovihkoon, ettei vahingossakaan esimerkiksi edellinen omistaja ole vaihtanut jo osia ja silloin niiden vaihtaminen toistamiseen on täysin turhaa, ellei vaihdosta ole pitkä aika.

    Originally posted by Janppa88 View Post
    Meneekös vesipumppu moniurahihnan kautta? Kun siirsin autoa äsken niin rupes remmi huutamaan ihan kuin joku ei pyörisi, tai remmi märkänä nesteestä
    Moniurahihnalla apulaitteet pyörivät ja hihna todennäköisesti luistaa kun on aivan jäähdytinnesteessä.

    Comment

    • Janppa88
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 70
      • Äänekoski

      #287
      Originally posted by Ramzez View Post
      Kannattaa ensiksi kuitenkin katsoa huoltovihkoon, ettei vahingossakaan esimerkiksi edellinen omistaja ole vaihtanut jo osia ja silloin niiden vaihtaminen toistamiseen on täysin turhaa, ellei vaihdosta ole pitkä aika.



      Moniurahihnalla apulaitteet pyörivät ja hihna todennäköisesti luistaa kun on aivan jäähdytinnesteessä.
      Joo no auto itsessään on minulle aika uusi joten vaikea sanoa mitä tehty.. huoltokirja on mut aika heikko sellanen...

      Edittinä; Kyl sieltä saattaa olla kansi mennyttä kalua.. siihen malliin nesteet suhisi ja savua nous vähä jokavälistä.. lämmöt ei oo vieläkään noussut edes sen 3/4 merkin ylitse.. mut jossei oo kiertäny kunnolla niin kyllähän sen jo arvaa.

      Konepellin kun uskalsin avata niin koko kone märkänä ja imusarjan altakin nostatti höyryä.. ei vaikuta hyvältä.
      Last edited by Janppa88; 03-05-2013, 16:12.
      Bmw - 525D M-sport individual
      Ex - 523 E39 sedan

      ex - 325 e36 coupe
      ex - 325TDS e36 toukka
      ex - 520 e39 sedan
      ex -325i e36 coupe
      ex - 520i e34 sedan
      ex - 525 e34 sedan

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #288
        Originally posted by Janppa88 View Post
        Joo no auto itsessään on minulle aika uusi joten vaikea sanoa mitä tehty.. huoltokirja on mut aika heikko sellanen...

        Edittinä; Kyl sieltä saattaa olla kansi mennyttä kalua.. siihen malliin nesteet suhisi ja savua nous vähä jokavälistä.. lämmöt ei oo vieläkään noussut edes sen 3/4 merkin ylitse.. mut jossei oo kiertäny kunnolla niin kyllähän sen jo arvaa.

        Konepellin kun uskalsin avata niin koko kone märkänä ja imusarjan altakin nostatti höyryä.. ei vaikuta hyvältä.
        No ennen kuin menet kantta aukomaan, niin putsaa se konehuone kunnolla ja katso mistä vuotaa. Ihan hyvin sieltä on voinut vesipumpun laakeri pettää tai tiiviste ja se suihkuttaa nesteet joka puolelle, myös pakosarjan päälle ja höyryäähän se silloin urakalla. Jäähdytysneste sotkee hienosti paikkoja, eikä myöskään haihdu itsekseen.

        Comment

        • Janppa88
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 70
          • Äänekoski

          #289
          se ei varmaan auta ku odotella et kone jäähtyy kokonaisuudeessaan.. mutta jouduin siirtämään autoa 3km pajalle kun ei hinaus ollu mahdollista niin sinä aikana siirty lämmöt sinne 3/4 rajan tuntumalle, ei kuitenkaan vielä punaiselle asti.

          Tuossa tutkiessani huomasin toista vesiletkua puristellessa että termarin kotelon luota suhisi.. löysinköhän vian näin helpolla
          Last edited by Janppa88; 03-05-2013, 18:15.
          Bmw - 525D M-sport individual
          Ex - 523 E39 sedan

          ex - 325 e36 coupe
          ex - 325TDS e36 toukka
          ex - 520 e39 sedan
          ex -325i e36 coupe
          ex - 520i e34 sedan
          ex - 525 e34 sedan

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #290
            Originally posted by BreeZi View Post
            Koko järjestelmän saa tyhjäksi vain avaamalla tyhjennysroput syylärin alapäästä ja lohkon kyljestä.
            Täysin tyhjään järjestelmään menee tavaraa ~10l
            Tottakai webaston vesiletkuihin menee tavaraa. Se myös vaikuttaa ilmaamiseen. Kaikissa E39 530D:ssä on ollut webasto vakiona. Ilmausruuvejahan näistä löytyy kolme kpl. yksi EGR termarista, yksi jakovesiletkusta ja kolmas webaston putkista jarrutehostimen vierestä.
            Jos oli tuo se proppu mitä äsken tutkailin niin morjens. Ei taida päästä käsiksi, muuta kuin alakautta (ihme jos sieltäkään). Itsellä ei monttua joten se siitä.

            Uudet nesteet olisi silti tarkoitus vaihtaa. Paljon tavaraa saa ulos syylärin propusta?

            Ilmaaminen varmaan onnistuu parhaiten pullolla.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #291
              Originally posted by Night-Wind View Post
              Jos oli tuo se proppu mitä äsken tutkailin niin morjens. Ei taida päästä käsiksi, muuta kuin alakautta (ihme jos sieltäkään). Itsellä ei monttua joten se siitä.

              Uudet nesteet olisi silti tarkoitus vaihtaa. Paljon tavaraa saa ulos syylärin propusta?

              Ilmaaminen varmaan onnistuu parhaiten pullolla.
              Tyhjennysroppu on lohkossa pakosarjan alla ja turbon vieressä. Ei ole tullut katsottua saako yläkautta(tuskin saa). Paras työväline tuon ropun aukaisuun on ehdottomasti räikkälenkki, on nimittäin sen verran ahdasta.

              Porukka on vaihdellut näihin vehkeisiin nesteitä myös niinkin, että tyhjentää syylärin ropusta sen mitä tulee->täyttää->ajaa->tyhjentää ropusta->täyttää->ajaa. Tällöin on nesteet aika hyvin vaihtunut.

              En muista litramääriä mitä syylärin ropun kautta tulee, mutta tulisiko 50%?

              Voin laitella sinulle sähköpostiin virallisen prosedyyrin, jos kiinnostaa.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #292
                Originally posted by BreeZi View Post
                Voin laitella sinulle sähköpostiin virallisen prosedyyrin, jos kiinnostaa.
                Laittele!
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #293
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Laittele!
                  Vielä kun laitat mulle privaan sähköpostiosoitteesi.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • dede
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 117
                    • pirkanmaa

                    #294
                    Tänään viimiset ajot ennenku vein liikkeeseen romun. Saihan siihen vielä yhen vian polkemisella aikaseen Ei tahtonu enää lämpösellä rivakammin kiihyttäessä mennä oikein mihinkään. Laatikkoki rupes temppuilee rupes vaihtaa nykien isompaan. No onneks siitä on nyt päästy eroon ja uusi auto lepää pihassa

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      #295
                      Saako helmoihin valmiita korjauspaloja jostain vai meneekö askarteluks?

                      Taaemman nostopaikan aukko ilmeisesti joskus lähtenyt senverta pehmenemään että tuli tunkki siitä läpite ja nyt kämmenen mentävä aukko helmassa, ei näytä mätä jatkuvan ihan eteen asti mutta tuosta takaoven alta takalokariin asti sais jonkun neliskanttisen paikan siihen taiteilla.

                      Comment

                      • Kems
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 151
                        • Pirkanmaa

                        #296
                        Tuollainen löytyi kun irrotin kuskinpuoleisen raitisilmansuodattimen. Mitähän tuossa on tapahtunut?

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #297
                          Originally posted by Kems View Post
                          Tuollainen löytyi kun irrotin kuskinpuoleisen raitisilmansuodattimen. Mitähän tuossa on tapahtunut?
                          Kotelon vedenpoistoreikä tukossa, ja vesi on lillunut tuolla kotelossa TODELLA kauan.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Kems
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 151
                            • Pirkanmaa

                            #298
                            Originally posted by BreeZi View Post
                            Kotelon vedenpoistoreikä tukossa, ja vesi on lillunut tuolla kotelossa TODELLA kauan.
                            Enää ei ainakaan tukossa ollut. Jos noin käynyt, niin se on tapahtunut ennen minun omistustani. Kuitenkin tuo näyttäisi hieman kirkkaammalta kuin ruoste. Sellaista "neonpunaista" ennemminkin. Kuvassa näyttää hieman haaleammalta. Voihan se silti ruostettakin olla.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #299
                              Originally posted by Kems View Post
                              Enää ei ainakaan tukossa ollut. Jos noin käynyt, niin se on tapahtunut ennen minun omistustani. Kuitenkin tuo näyttäisi hieman kirkkaammalta kuin ruoste. Sellaista "neonpunaista" ennemminkin. Kuvassa näyttää hieman haaleammalta. Voihan se silti ruostettakin olla.
                              Kannattaa varmistua siitä, ettei tehostin ole täynnä vettä. Talvella tulee yllätys, kun jarrut ovat täysin juntturassa veden jäädyttyä tehostimeen. Lisäksi jää myös hyvin herkästi rikkoo tehostimen. Uusiminen ei tule halvaksi. Uusi alkuperäinen tehostin KL:stä n. 550€. Nimimerkillä kyseisen osan vaihtanut juuri em. syystä. Tuokin vahinko oli sattunut edelliselle omistajalle, mutta eipä viitsinyt asiasta mainita.

                              Comment

                              • KimmoKoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2012
                                • 206
                                • Oulu / Suomussalmi

                                #300
                                Minkälainen homma on vaihtaa tuohon M52B25:een molemmat moniurahihnat ?
                                Pystyykö vaihtamaan ylhäältäpäin ?
                                E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                                E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                                Ex:
                                E39 523iA -00 Touring
                                E39 520i
                                E38 728i
                                E39 523i

                                Comment

                                Working...
                                X