E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #901
    Originally posted by kalemaan View Post
    Hei!
    Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
    Kannattaa katsoa ainakin ovien alareunat,takaluukunsaumat, kaaret,nostopisteiden ympäristö. Koeajolla varmistaa, että auto ei kolise eikä vetele jos näin, niin kallista ja aikaa vievää huoltoa luvassa.:think Tärkeintä tuossa olisi, että huoltohistoria olisi tallella, kun noita kilometrejäkin on jo mittarissa, mutta tässäkin auton käytös ja yleiskunto ratkaisee. Itse ainakin uskaltaisin ostaa noillakin kilometreillä. Hintapyyntö... pyyntihinta on aina pyyntihinta Ihan hyvän näköinen e39 ainakin kuvissa.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Jimbomonster
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 9
      • Seinäjoki

      #902
      Tulpattu letku 530d koneessa

      Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.

      BMW E39 530dA -02 (2013 -
      ------------------------------
      Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
      Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
      Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)

      Comment

      • Jri
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 15
        • Salo

        #903
        Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
        Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.

        + vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #904
          Originally posted by Jimbomonster View Post
          Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.

          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...atutletkut.jpg
          Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Jimbomonster
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 9
            • Seinäjoki

            #905
            Originally posted by Fastpiksu View Post
            Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.
            Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.

            Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
            BMW E39 530dA -02 (2013 -
            ------------------------------
            Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
            Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
            Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)

            Comment

            • kalemaan
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 12
              • Hamina/Lappeenranta

              #906
              Originally posted by KimmoKoo View Post
              Itse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.
              Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #907
                Originally posted by Jimbomonster View Post
                Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.

                Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
                Tai sitten otat endoskoopin kauniiseen käteen ja tutkaiset ihan imusarjan päästä löytyykö monomia läppiä.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #908
                  Joka jätkällä ei vaan taida endoskooppia olla. Minäkin oon niin perseaukinen, että on joutunu käsin imusarjan alta kopeloimaan. Ne tangot tuntee kyllä selvästi jos siellä semmoset on.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • KimmoKoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 206
                    • Oulu / Suomussalmi

                    #909
                    Originally posted by kalemaan View Post
                    Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.
                    Kylläpä se realistinen hinta taitaa olla aikalailla tuo tasan 5000 €.
                    E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                    E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                    Ex:
                    E39 523iA -00 Touring
                    E39 520i
                    E38 728i
                    E39 523i

                    Comment

                    • Mad_Mike
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 177
                      • Oulun seutu

                      #910
                      E39 facelift touring sisemmät takavalot himmentyneet

                      Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.

                      -M
                      530XD LCI M-Sport

                      ex E39 530iA M-Sport
                      ex E39 530dAT

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #911
                        Originally posted by Jri View Post
                        Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
                        Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.

                        + vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
                        Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?

                        Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #912
                          Saako autopuhelimen sammumaan samalla kun virrat sammuttaa? Käyntiin kyllä lähtee mutta ei sammu vaikka auto menee nukkumaan. Ohjekirja saksaksi niin eipä ole siitäkään hyötyä.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Jri
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 15
                            • Salo

                            #913
                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?

                            Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
                            Meinasinkin että jotain unohtu, eli tosiaan akselin suuntaan klappaa.



                            Tossa pientä osviittaa miten. Pultti on tosiaan kiinni varmasti, mutta kuuluuko ratin ja pultin väliin joku prikka? näin ei ainakaan ollut..

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #914
                              Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?

                              Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Jri
                                Newbiemmer
                                • Aug 2011
                                • 15
                                • Salo

                                #915
                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?

                                Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think
                                ratti ollut pois, akseli näytti mun mielestä pysyvän paikallaan mut ratti heiluu ympärillä, miten sanois fiksusti: näyttää että booreissa väljää.. Rattikin tuntuu ehjältä.. Pitää ottaa joku päivä uudestaan irti ja kuvailla paremmin..

                                Comment

                                Working...
                                X