Originally posted by kalemaan
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaa katsoa ainakin ovien alareunat,takaluukunsaumat, kaaret,nostopisteiden ympäristö. Koeajolla varmistaa, että auto ei kolise eikä vetele jos näin, niin kallista ja aikaa vievää huoltoa luvassa.:think Tärkeintä tuossa olisi, että huoltohistoria olisi tallella, kun noita kilometrejäkin on jo mittarissa, mutta tässäkin auton käytös ja yleiskunto ratkaisee. Itse ainakin uskaltaisin ostaa noillakin kilometreillä. Hintapyyntö... pyyntihinta on aina pyyntihinta
Ihan hyvän näköinen e39 ainakin kuvissa.
Bmw 316 E30 -88
-
Tulpattu letku 530d koneessa
Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä (
) löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä. 
BMW E39 530dA -02 (2013 -
------------------------------
Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)
Comment
-
Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.
+ vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
Comment
-
Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.Originally posted by Jimbomonster View PostKoitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä (
) löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä. 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...atutletkut.jpgChevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.Originally posted by Fastpiksu View PostTuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.
Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
BMW E39 530dA -02 (2013 -
------------------------------
Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)
Comment
-
Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.Originally posted by KimmoKoo View PostItse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.
Comment
-
Tai sitten otat endoskoopin kauniiseen käteen ja tutkaiset ihan imusarjan päästä löytyykö monomia läppiä.Originally posted by Jimbomonster View PostJaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.
Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Joka jätkällä ei vaan taida endoskooppia olla. Minäkin oon niin perseaukinen, että on joutunu käsin imusarjan alta kopeloimaan. Ne tangot tuntee kyllä selvästi jos siellä semmoset on.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Kylläpä se realistinen hinta taitaa olla aikalailla tuo tasan 5000 €.Originally posted by kalemaan View PostOliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.
E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
E39 facelift touring sisemmät takavalot himmentyneet
Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.
-M530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?Originally posted by Jri View PostKolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.
+ vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Meinasinkin että jotain unohtu, eli tosiaan akselin suuntaan klappaa.Originally posted by Bmw Dreamer View PostMihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?
Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
Tossa pientä osviittaa miten. Pultti on tosiaan kiinni varmasti, mutta kuuluuko ratin ja pultin väliin joku prikka? näin ei ainakaan ollut..
Comment
-
Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?
Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
ratti ollut pois, akseli näytti mun mielestä pysyvän paikallaan mut ratti heiluu ympärillä, miten sanois fiksusti: näyttää että booreissa väljää.. Rattikin tuntuu ehjältä.. Pitää ottaa joku päivä uudestaan irti ja kuvailla paremmin..Originally posted by Bmw Dreamer View PostÖöö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?
Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think
Comment

Comment