Hei!
Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
Kannattaa katsoa ainakin ovien alareunat,takaluukunsaumat, kaaret,nostopisteiden ympäristö. Koeajolla varmistaa, että auto ei kolise eikä vetele jos näin, niin kallista ja aikaa vievää huoltoa luvassa.:think Tärkeintä tuossa olisi, että huoltohistoria olisi tallella, kun noita kilometrejäkin on jo mittarissa, mutta tässäkin auton käytös ja yleiskunto ratkaisee. Itse ainakin uskaltaisin ostaa noillakin kilometreillä. Hintapyyntö... pyyntihinta on aina pyyntihinta Ihan hyvän näköinen e39 ainakin kuvissa.
Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.
Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.
+ vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.
Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.
Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.
Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
BMW E39 530dA -02 (2013 -
------------------------------
Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)
Itse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.
Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.
Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.
Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
Tai sitten otat endoskoopin kauniiseen käteen ja tutkaiset ihan imusarjan päästä löytyykö monomia läppiä.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Joka jätkällä ei vaan taida endoskooppia olla. Minäkin oon niin perseaukinen, että on joutunu käsin imusarjan alta kopeloimaan. Ne tangot tuntee kyllä selvästi jos siellä semmoset on.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.
Kylläpä se realistinen hinta taitaa olla aikalailla tuo tasan 5000 €.
Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.
+ vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?
Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Saako autopuhelimen sammumaan samalla kun virrat sammuttaa? Käyntiin kyllä lähtee mutta ei sammu vaikka auto menee nukkumaan. Ohjekirja saksaksi niin eipä ole siitäkään hyötyä.
Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?
Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
Meinasinkin että jotain unohtu, eli tosiaan akselin suuntaan klappaa.
Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?
Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think
ratti ollut pois, akseli näytti mun mielestä pysyvän paikallaan mut ratti heiluu ympärillä, miten sanois fiksusti: näyttää että booreissa väljää.. Rattikin tuntuu ehjältä.. Pitää ottaa joku päivä uudestaan irti ja kuvailla paremmin..
Comment