memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arpuC
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Nelonen ilmeisesti ja lasinpesuri systeemit ja peräkontin valo oisi samassa.
    Mikähän mahtaa sitten ohjata pääkattovaloja ja oven alapuolisia valoja? Ne kyllä toimii mainiosti, mutta tosiaan hanskalokeron valo ja karttavalot pimeänä.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Originally posted by Harju View Post
    Mittaristossa ei toimi vilkut eikä pitkien merkkivalo. Vikakoodi sanoo että jossain valojen ohjausyksikössä olisi vikaa. Missäpäin tälläinen valojen ohjausuksikkö sijaitsee?
    LCM on muistaakseni apukuskin kick-paneelin takana.

    Leave a comment:


  • Harju
    replied
    Mittaristossa ei toimi vilkut eikä pitkien merkkivalo. Vikakoodi sanoo että jossain valojen ohjausyksikössä olisi vikaa. Missäpäin tälläinen valojen ohjausuksikkö sijaitsee?

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Nelonen ilmeisesti ja lasinpesuri systeemit ja peräkontin valo oisi samassa.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Mitäs kaikkea on hanskalokeron valon sulakkeen takana ja mikä on sen numero? Laitoin sisustaledejä paikoilleen ja hanskalokero toimi hetken kunnes lopetti toimintansa. Myöskään edessä olevat karttavalot eivät syty.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Kuuluuko kolahdus myös kun auton sammuttaa? Minulla kuului ja vika oli raidetangon väljässä sisäpäässä.
    Ei kuulu. Ja tosiaan vasemmalle voi käännellä ja kiihdytellä vaikka kuinka eikä mitään kuulu, mutta oikealle ei.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    --- Välillä myös käynnistäessä kuuluu kolahdus. ---
    Kuuluuko kolahdus myös kun auton sammuttaa? Minulla kuului ja vika oli raidetangon väljässä sisäpäässä.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Kuuluuko ihkan laittaa vesiventtiilit kiinni ku auton sammuttaa? Otin lisälämmittimen sisätilan puhalluksen pois käytöstä, ja auton kun sammuttaa menee lämmitin tauolle. Pyynti 24,5c, moottori 67c ja ulkona -3c. Nyt kun muistelee niin muulloinkin on käynyt noin kun ei ole sisäpuhallin ollu päällä.

    Jos tuo on ominaisuus eikä vika niin miksi, miksi, miksi pittää olla toisin ku järki sanos?

    528i ja jälkiasennus, sarjassa moottorin ja lämppärin kanssa.
    Muistelisin, että aukeaa taas kun auto nukahtaa (16min).
    Tarkista, ei jaksa muistaa enää...

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Kuuluuko ihkan laittaa vesiventtiilit kiinni ku auton sammuttaa? Otin lisälämmittimen sisätilan puhalluksen pois käytöstä, ja auton kun sammuttaa menee lämmitin tauolle. Pyynti 24,5c, moottori 67c ja ulkona -3c. Nyt kun muistelee niin muulloinkin on käynyt noin kun ei ole sisäpuhallin ollu päällä.

    Jos tuo on ominaisuus eikä vika niin miksi, miksi, miksi pittää olla toisin ku järki sanos?

    528i ja jälkiasennus, sarjassa moottorin ja lämppärin kanssa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Voiko inpalla nollata airbagin vikavalon? Ajattelin hankkia sellaisen.


    Joskus aiemminkin kysyin, mutta missähän mahtaa olla väljää, kun kiihdyttäessä ja kääntäessä oikealle, auto pitää sellaista jyrinää. Kuulostaa kuin moottorin ääni moninkertaistuisi ja värinän tuntee lattiassakin. Välillä myös käynnistäessä kuuluu kolahdus. Moottor ei näytä normaalisti kierrättäessä heiluvan normalia enempää ja nuo oireet vaihtelevat hyvin paljon. Välillä ei mitään, mutta välillä melkein suorallakin kiihdytteasä coimakkaasti pitää tuota.
    Inpalla voi kyllä.

    Joku tukikumi tai esim pakoputki?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Voiko inpalla nollata airbagin vikavalon? Ajattelin hankkia sellaisen.


    Joskus aiemminkin kysyin, mutta missähän mahtaa olla väljää, kun kiihdyttäessä ja kääntäessä oikealle, auto pitää sellaista jyrinää. Kuulostaa kuin moottorin ääni moninkertaistuisi ja värinän tuntee lattiassakin. Välillä myös käynnistäessä kuuluu kolahdus. Moottor ei näytä normaalisti kierrättäessä heiluvan normalia enempää ja nuo oireet vaihtelevat hyvin paljon. Välillä ei mitään, mutta välillä melkein suorallakin kiihdytteasä coimakkaasti pitää tuota.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    sähkövika (ominaisuus)

    Onko muilla koliysisä semmosta ominaisuutta että ku sammuttaa auton niin mittarivalot ja ihka paneeli käy sammumisen jälkeen päällä noin puolisekuntia... Ihkalla viat aux water pump ja auc sensor. Ei liene vaikuta millään tavalla tähän.

    Leave a comment:


  • Lade
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    "Siili" oikosulussa? Siis puhaltimen tehonsäädin, hanskalokeron vasemmassa reunassa/kojelaudan sisällä. Sille tulee jatkuva jännite.
    Joo noh, ostin uuden siilen ja vaihdoin tämän ongelmitta. Mutta sama ongelma edelleen jatkuu. ideoita ?

    Leave a comment:


  • Maki1
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Täältä ostin keväällä Philipsin D2S Ultrabluet (pre-faceliftiin), kun vanhoista toinen pimahti. Ei tarvitse akkukenkää irroittaa vaihtoa varten, virrat pois päältä ja ballastilta johto irti vaan. Itse otin ajovalot kokonaisuudessaan pöydälle niin oli helpompi tehdä, kun ekaa kertaa tuli nuo vaihdettua.




    Foorumilta olin joskus lukevinani, että valot vetävät ylös alas joka kerta ihan vain siksi, ettei säädön mekanismit pääse jumittumaan ajan myötä. Tämä ei siis tarkoita mitään automaattista korkeudensäätöä, toisin kuin usein luullaan.

    Tämmöiseen en olekkaan ennen törmännyt.. Aina oppii uutta.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Täältä ostin keväällä Philipsin D2S Ultrabluet (pre-faceliftiin), kun vanhoista toinen pimahti. Ei tarvitse akkukenkää irroittaa vaihtoa varten, virrat pois päältä ja ballastilta johto irti vaan. Itse otin ajovalot kokonaisuudessaan pöydälle niin oli helpompi tehdä, kun ekaa kertaa tuli nuo vaihdettua.




    Foorumilta olin joskus lukevinani, että valot vetävät ylös alas joka kerta ihan vain siksi, ettei säädön mekanismit pääse jumittumaan ajan myötä. Tämä ei siis tarkoita mitään automaattista korkeudensäätöä, toisin kuin usein luullaan.

    Olisikohan valomoduulissa joku aikaraja tmv että tekee tuon aina tietyin väliajoin kun laittaa valot päälle. Meinaan joskus kun tarkoituksella koittaa käännellä valoja päälle ja pois niin ei tee mitään. Sitten taas viikon ajan voi tehdä joka starttauksella :think


    Edit:
    Kokeilin etsiä mutta löytyy niin monta tuhatta sivua hifiasiaa että helpompi kysyä suoraan asian tietäviltä: Onko karvalakkimallin e39 audiojärjestelmässä (96 kasettisoitin alunperin ilman mitään cd-vaihtajia tms) jonkinlainen jakosuodin vakiona etukajareille kun siellä on ovessa ilmeisesti yksi 5.25 sekä 1 diskantti peilikolmiossa? Jos nuo korvaa jälkiasenteisilla niin tarvitaanko erillinen jakosuodin ja tarvitseeko mahdollinen autossa valmiiksi oleva poistaa? Soitin on jälkiasenteinen ja silti tuntuu molemmat soivan?
    Last edited by Gedd; 13-11-2013, 17:37.

    Leave a comment:

Working...
X