Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14507
    • Oulu

    Onkos ajossa minkälainen ero 184hp ja 193hp 530d:llä? En oo itse ajanu ku facelift E39 ja sitten E60.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      Alkupään auto veivaa ajovalot alas ja takas ylös kun laittaa virrat päälle, välillä taas ei. Tuntuisi että tekee tuon enimmäkseen pimeällä vaikka en ole mistään mitään pimeätunnistinta löytänyt eikä mikään varuste autossa päivänvalon mukaan toimi..? Mikäs idea tässä on?

      Ehkä testaa pimeällä että korkeussäätö toimii, tai joku valmius automaattiselle korkeussäädölle vai mikä?

      Comment

      • Maki1
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 149
        • Kuopio

        Originally posted by Gedd View Post
        Alkupään auto veivaa ajovalot alas ja takas ylös kun laittaa virrat päälle, välillä taas ei. Tuntuisi että tekee tuon enimmäkseen pimeällä vaikka en ole mistään mitään pimeätunnistinta löytänyt eikä mikään varuste autossa päivänvalon mukaan toimi..? Mikäs idea tässä on?

        Ehkä testaa pimeällä että korkeussäätö toimii, tai joku valmius automaattiselle korkeussäädölle vai mikä?
        Automaattinen korkeudensäätöhän se tuota tekee. Katsoo valoille oikean korkeuden. Näin ymmärtääkseni. Ja päivällähhän sitä ei huomaa?
        Atm:

        E61 530d Black Sapphire Metallic
        Ex:

        Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
        E32 740iaL Sterlingsilber
        E36 323 Touring
        E39 523 Touring
        Farkku Omega Ekotekki
        Farkku Omega 2,5Td
        BMW
        E32 730i Alpinweiß II
        Honda Accord
        Sunny N13
        Mazda 323 1.3 "50hp"

        Comment

        • xpro
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 250
          • varkaus

          Originally posted by xpro View Post
          saako 96vm 528:ssa kiristettyä hammastankoa?:think jos saa niin miten? tuntuisi olevan siellä väljää kun renkaista heiluttelee auton ilmassa ollessa. ja välystä ei ole raidetangon ulommissi tai sisemmissä päissä. tarkistettu on.
          vastausta kenelläkään?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14507
            • Oulu

            Originally posted by xpro View Post
            vastausta kenelläkään?
            Eipä sitä oiken pysty kiristeleen. Ettei ois alapalloissa välystä?
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • JuhanaK
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 11
              • Helsinki

              Tyhmä kyselee

              Meikällä herjaa ajotietokone jarruvalon polttimoa, mutta mä en saa sitä irti millään. Muut polttimot tulee ihan mukavasti paneelissa mukana mutta jarruvalon polttimo keskellä jää umpioon. Malli siis e39 touring vm 2001. Jollakin heittää vinkkiä?

              Comment

              • xpro
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 250
                • varkaus

                Originally posted by zener View Post
                Eipä sitä oiken pysty kiristeleen. Ettei ois alapalloissa välystä?
                ei ole alapallosakaan. välys tulee mielestäni ohjaus simpukasta vai mikä lie onkaan..:think

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Jos noinkin hyvän BMW:n on löytänyt ei kannata kyllä vaihtaa, eikä ainakaan siihen E6x korimalliin
                  Se voi olla että jonkun nahkahousun excel tulostuksen Deutschland aikana pitäis paikkansa, onhan tuohon vissiin jossain ~200tkm paikkeilla kait tehty kansiremontti, liekö turbo ja suuttimetkin vaihdettu tai ainakin tarkastettu, kun niistä jotain mainintaa oli.

                  Kyllähän tuo vähä hytkyyttää sillointällöin käynnistyksen jälkeen, eli ainakin rail-anturis tai sen liittimessä on sanomissa...

                  No, ehkä tätä tulee pidettyä vielä, sitte jos kunnolla porsii niin pitää pistää purkuun.

                  Ei siinä, jos löytäis faceliftin samal koneel, tai ehkä bensakoneellakin jos tulevaisuudes ajot vähenee, niin vois sellasen alta 200tkm laittaa tilalle, tai sitte vaikka tän kaveriks?
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Originally posted by Maki1 View Post
                    Automaattinen korkeudensäätöhän se tuota tekee. Katsoo valoille oikean korkeuden. Näin ymmärtääkseni. Ja päivällähhän sitä ei huomaa?
                    Autossa manuaalinen korkeudensäätö, päivällä huomaa seinää vasten kyllä tekeekö vaiko eikö ja kuulee äänestä.. hmm :think

                    Comment

                    • Blindi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 524
                      • Järvenpää

                      Originally posted by jannnu78 View Post
                      Mistä palstaveljet ovat tilanneet Xenon polttimoita lähivaloille E39 2003vm(motonet,schmiedmann,ebay vai kiinasta ?)

                      meinaa pimeni juuri tänään repsikanpuolelta vuoden pimeimpään aikaan

                      pareittan nämä kannattaa ilmeisesti aina vaihtaa , ja uskoltaako noita valojen kantoja availla ilman että on ottanut myös akun navan pois ? vai onko vaaraa että saisi tällin jos akun napa on kiinni . kertokaapa te ketkä näitä ovat vaihtaneet missä hinta/laatu/kestoikä olisi kohdallaan .
                      Täältä ostin keväällä Philipsin D2S Ultrabluet (pre-faceliftiin), kun vanhoista toinen pimahti. Ei tarvitse akkukenkää irroittaa vaihtoa varten, virrat pois päältä ja ballastilta johto irti vaan. Itse otin ajovalot kokonaisuudessaan pöydälle niin oli helpompi tehdä, kun ekaa kertaa tuli nuo vaihdettua.



                      Originally posted by Gedd View Post
                      Alkupään auto veivaa ajovalot alas ja takas ylös kun laittaa virrat päälle, välillä taas ei. Tuntuisi että tekee tuon enimmäkseen pimeällä vaikka en ole mistään mitään pimeätunnistinta löytänyt eikä mikään varuste autossa päivänvalon mukaan toimi..? Mikäs idea tässä on?

                      Ehkä testaa pimeällä että korkeussäätö toimii, tai joku valmius automaattiselle korkeussäädölle vai mikä?
                      Foorumilta olin joskus lukevinani, että valot vetävät ylös alas joka kerta ihan vain siksi, ettei säädön mekanismit pääse jumittumaan ajan myötä. Tämä ei siis tarkoita mitään automaattista korkeudensäätöä, toisin kuin usein luullaan.
                      Last edited by Blindi; 13-11-2013, 14:53.

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        Originally posted by Blindi View Post
                        Täältä ostin keväällä Philipsin D2S Ultrabluet (pre-faceliftiin), kun vanhoista toinen pimahti. Ei tarvitse akkukenkää irroittaa vaihtoa varten, virrat pois päältä ja ballastilta johto irti vaan. Itse otin ajovalot kokonaisuudessaan pöydälle niin oli helpompi tehdä, kun ekaa kertaa tuli nuo vaihdettua.




                        Foorumilta olin joskus lukevinani, että valot vetävät ylös alas joka kerta ihan vain siksi, ettei säädön mekanismit pääse jumittumaan ajan myötä. Tämä ei siis tarkoita mitään automaattista korkeudensäätöä, toisin kuin usein luullaan.

                        Olisikohan valomoduulissa joku aikaraja tmv että tekee tuon aina tietyin väliajoin kun laittaa valot päälle. Meinaan joskus kun tarkoituksella koittaa käännellä valoja päälle ja pois niin ei tee mitään. Sitten taas viikon ajan voi tehdä joka starttauksella :think


                        Edit:
                        Kokeilin etsiä mutta löytyy niin monta tuhatta sivua hifiasiaa että helpompi kysyä suoraan asian tietäviltä: Onko karvalakkimallin e39 audiojärjestelmässä (96 kasettisoitin alunperin ilman mitään cd-vaihtajia tms) jonkinlainen jakosuodin vakiona etukajareille kun siellä on ovessa ilmeisesti yksi 5.25 sekä 1 diskantti peilikolmiossa? Jos nuo korvaa jälkiasenteisilla niin tarvitaanko erillinen jakosuodin ja tarvitseeko mahdollinen autossa valmiiksi oleva poistaa? Soitin on jälkiasenteinen ja silti tuntuu molemmat soivan?
                        Last edited by Gedd; 13-11-2013, 17:37.

                        Comment

                        • Maki1
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 149
                          • Kuopio

                          Originally posted by Blindi View Post
                          Täältä ostin keväällä Philipsin D2S Ultrabluet (pre-faceliftiin), kun vanhoista toinen pimahti. Ei tarvitse akkukenkää irroittaa vaihtoa varten, virrat pois päältä ja ballastilta johto irti vaan. Itse otin ajovalot kokonaisuudessaan pöydälle niin oli helpompi tehdä, kun ekaa kertaa tuli nuo vaihdettua.




                          Foorumilta olin joskus lukevinani, että valot vetävät ylös alas joka kerta ihan vain siksi, ettei säädön mekanismit pääse jumittumaan ajan myötä. Tämä ei siis tarkoita mitään automaattista korkeudensäätöä, toisin kuin usein luullaan.

                          Tämmöiseen en olekkaan ennen törmännyt.. Aina oppii uutta.
                          Atm:

                          E61 530d Black Sapphire Metallic
                          Ex:

                          Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                          E32 740iaL Sterlingsilber
                          E36 323 Touring
                          E39 523 Touring
                          Farkku Omega Ekotekki
                          Farkku Omega 2,5Td
                          BMW
                          E32 730i Alpinweiß II
                          Honda Accord
                          Sunny N13
                          Mazda 323 1.3 "50hp"

                          Comment

                          • Lade
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 18
                            • Finland (herttoniemi)

                            Originally posted by TJJ View Post
                            "Siili" oikosulussa? Siis puhaltimen tehonsäädin, hanskalokeron vasemmassa reunassa/kojelaudan sisällä. Sille tulee jatkuva jännite.
                            Joo noh, ostin uuden siilen ja vaihdoin tämän ongelmitta. Mutta sama ongelma edelleen jatkuu. ideoita ?

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              sähkövika (ominaisuus)

                              Onko muilla koliysisä semmosta ominaisuutta että ku sammuttaa auton niin mittarivalot ja ihka paneeli käy sammumisen jälkeen päällä noin puolisekuntia... Ihkalla viat aux water pump ja auc sensor. Ei liene vaikuta millään tavalla tähän.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • Kems
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 151
                                • Pirkanmaa

                                Voiko inpalla nollata airbagin vikavalon? Ajattelin hankkia sellaisen.


                                Joskus aiemminkin kysyin, mutta missähän mahtaa olla väljää, kun kiihdyttäessä ja kääntäessä oikealle, auto pitää sellaista jyrinää. Kuulostaa kuin moottorin ääni moninkertaistuisi ja värinän tuntee lattiassakin. Välillä myös käynnistäessä kuuluu kolahdus. Moottor ei näytä normaalisti kierrättäessä heiluvan normalia enempää ja nuo oireet vaihtelevat hyvin paljon. Välillä ei mitään, mutta välillä melkein suorallakin kiihdytteasä coimakkaasti pitää tuota.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎