Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181



    No nyt onkin e39 korimallin M5 halvin nettiautossa. Aikasemmin ollu aina joitain e34 ekana.
    Sinällään positiivista tuo eka, että pudottaa verotusarvoja tuolla hinnallaan.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      Miulla nuo jäähdytysnesteen lämmöt nousee kaupunkiajossa ilmastointi päällä n.92-93 asteeseen maksimissaan, maantiellä vastaavasti laskee sitten n.80 asteeseen. Autossa viskoflekti paikallaan.

      Varmaan syylärin edustan kunnollisella puhdistuksella saisi lämpöjä alemmas, jonkunlaisen putsin sille tein viimekesänä. Mutta irti se kai pitäs ottaa että kunnolla saisi tehtyä.
      M550d

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        Tässä kun omani laitoin myyntiin hieman kartoittaakseni vaihtoehtoja tulevien pirssien suhteen niin jäänyt miettimään tuota tosiasiaa että ihmiset tuijottaa km lukemaa kuin piru raamattua... Eli vaikka nämä ovat harrasteautoja ja jos vähänkään tutkii auton sielun elämää niin huollot ovat todella kalliita (ja kun näitä perus huoltoja on tähän autoon oikeasti enemmän kuin tavan 530i ja hinta osittain potenssiin x) siltikään huollettua autoa ei arvosteta vaan katsotaan km lukemaa enemmän kuin tehtyjä huoltoja taikka kuntoa. Eli hieman alle 200tkm ajettu auto johon ei vielä ole tehty mitään arvostetaan kalliimmaksi kuin yli 10ke remontoitu 250tkm ajettu johon ei ole tulossa mitään kallista enää seuraavaan 100tkm

        Eli tällä haen sitä että kannattaako auton huoltaminen ollenkaan? Ruuvata mittarista 100tkm pois, polttaa huoltokirja ja fiksata kulumisen jälkiä pois niin menee kovaan rahaan kaupaksi?

        En sitä meinaa että huoltoon laitetut eurot saisi takaisin mutta luulisi tonnien huoltaminen näkyä nyt edes hieman hinnassa ettei tarvitse myydä huollettua ja kohtuu km olevaa huoltamattomien sekä vielä enemmän ajettujen hintaan?
        Tässä on vain sellainen ilmiö että ajetaan niihin alle 200tkm ajettuihin kilometrit mittariin huoltamatta kun täytyy saada omat vielä pois omistuksen jälkeen ja sitten niitä pommeja vasta alkaakin olemaan pihoilla (eikä oteta huomioon että siltikin alle 200tkm ajettuun saattaa tulla se kk laakerien tai vanoksien taikka ketjun huolto/vaihto sekä kytkin ja alustan osat) Ja mielestäni mun auton hinta ei ole paha ottaen huomioon oikeasti kalliiden remonttien hinnan laskee sekä varusteet ja vuosimallin (ne jotka arvaa mikä auto on minun nettiautossa)

        kunhan avauduin... talven aikana antituunata takaisin ja pistää jonnekin siiloon säilöön kymmeneksi vuodeksi
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          Massa ihminen tujottaa km ja ei osaa katsoa taikka arvostaa kuntoa. Olkoon noin. Massa ihminen on tyhmä otus.

          Ainoa huono pointti tässä on että massa ihminen määrittää suurin osin myös markkina arvo.

          Erikois autojen myynti on aina vaikea kun popula on niin vähän tässä maassa. Joten pitää pystyä elää siinä että myyntiajat voi olla pitkät ennen kun tärppää...
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Jos m5:llä meinaa tilin tehdä tai saada omansa takaisin, niin se tapahtuu ostovaiheessa vikaista yksilöä tinkiessä, ei ehjää myydessä;

            Olikos jakopäähän laitettu muuta kuin kiristin..(ketjut laahaimet ym. ym...)?
            Last edited by jakeluvesimies; 09-07-2015, 01:04.

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Originally posted by Boiga View Post
              Eli tällä haen sitä että kannattaako auton huoltaminen ollenkaan? Ruuvata mittarista 100tkm pois, polttaa huoltokirja ja fiksata kulumisen jälkiä pois niin menee kovaan rahaan kaupaksi?
              Tämänhän on autojobbarit jo aikoja sitten keksinyt.... Ei kannata huoltaminen muutakuin itseä varten. Jos auton meinaa myydä suoralla kaupalla niin kaikki siihen tehdyt korjaukset on hukkaan heitettyä rahaa mikäli auto liikkuu ilmankin niitä eteenpäin.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                Jos m5:llä meinaa tilin tehdä tai saada omansa takaisin, niin se tapahtuu ostovaiheessa vikaista yksilöä tinkiessä, ei ehjää myydessä;

                Olikos jakopäähän laitettu muuta kuin kiristin..(ketjut laahaimet ym. ym...)?
                Joo eipä tässä tiliä ole tarkoitus tehdä, taloustilanteen huomioiden ne ajat on menneet eikä oikein muuta järkevää syytä kuin mahdollisuus jollekin harrastaa halvalla kun kalliit huollot jo tehty ja itsellä ehkä ämmä menisi takaisin talliin kun ei kerkeä ajamaan.
                Ja raikku on vaihtanut jakopäähän ketjun, kiristimet sekä laahaimet
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.



                  Omistaja kävi perheineen ohjelmoimaan jo sitten nähtävästi ohjelmoitu ja dpf tukossa oleva diesel alfa 159. Meni sitten koko päivä että saimme kuntoon.

                  Yllätyin hieman että mies omistaakin itse kyseinen auto. En alfan kunnosta päättelen yllättänyt että asiat kuten kk laakerit, vanokset, maffit ja cps (eli ts asioita mitkä olisi tärkeitä olla kunnossa), olivat ihan uutta tietoa hänelle. Tulikin ihan kylmät väreet kun sanoi että jakopään ketju rallattaa...ja siksi olisi kai hyvä päästä eroon...

                  Eli todistus siitä että on myös 260tkm ajettuja autoja on olemassa missä sitten ei ole vielä yhtään mitään tehty...ja kulkeekin jopa eteenpäin. Myy 9t käteisellä joten siitä vaan jos haluaa jännitystä elämään...
                  Last edited by EPDM; 10-07-2015, 00:14.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • ea_M5
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 205
                    • Finland - Espoo/Turku

                    Perhana kun olis 12ke joutilasta puuharahaa ja lämmin oma talli. S62 rebuild olis hauska projekti yrittää tehdä rauhassa itse :think

                    Ostais tuollaisen 7...8ke yksilön ja osat päälle.
                    Last edited by ea_M5; 12-07-2015, 23:50.
                    2001 Le Mans Blue ///M5
                    Black/Blue sport interior
                    Titanium Trim
                    Supersprint X-pipe

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Onko muuten tuo ap-alusta hyvä?
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Onko muuten tuo ap-alusta hyvä?
                        Vastaava/sama kuin KW Variante 1

                        Comment

                        • Paasse
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 28
                          • KantaHäme

                          joo on mittari "katossa"

                          Originally posted by kolariauto View Post
                          Ihan normaalit öljynlämmöt kolmannessa kuvassa?
                          ei taida näyttää ihan ok... itellä leimalle kiusasin toosaa tosissaan ja sain
                          sitten sammuttamatta välillä noin 100asteeseen... nelosella motaria ja ... ei moiseen mittarin asentoon mitään jakoja. Tossa kun kävin koheltelemassa vähän nätisti Räyskälän väylillä niin ei noussu kuin 75 - 100 puoleen... anturissa sanottavaa varmaan on tossa tai omassa ei pelaa lainkaan...
                          - 535 da lci

                          - M5 -00

                          Comment

                          • Aspoi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 222
                            • Ylöjärvi

                            Muistakaa katsoa ne kk-laakerit!!
                            Last edited by Aspoi; 18-01-2016, 05:29.
                            Nyt: E36 323i M-Sport
                            Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3519
                              • Raisio

                              Mikäs näis äMmissä syö laakerit? Väärät väläykset, kampikulmat, kierrokset, väärä öljyn viskositeetti???
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • jarkko520
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 253
                                • Turku

                                Originally posted by Aspoi View Post
                                Muistakaa katsoa ne kk-laakerit!!
                                Mitäs noilla laakereilla ajettu jo?
                                G30 530e m-sport

                                Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎