Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by ritariässä View Post
    Mikäs näis äMmissä syö laakerit? Väärät väläykset, kampikulmat, kierrokset, väärä öljyn viskositeetti???
    Huonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Huonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.
      Paha on myös ns. Lappu lattiaan kylmillä öljyillä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Aspoi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 222
        • Ylöjärvi

        Originally posted by jarkko520 View Post
        Mitäs noilla laakereilla ajettu jo?
        280tkm. Autossa on kuitti kk-laakereiden vaihdosta, mutta sepä ei ollutkaan tähän autoon.

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Huonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.
        Tässä on aina käytetty (Huoltokirjan mukaan) TWS 10w-60 ja vaihtoväli tehtaan ohjeen mukainen aina. Ja suomimossella ei paljoa baanalla ole latailtu.
        Nyt: E36 323i M-Sport
        Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Ei se myöskään hyvää tee noille laakereille, jos tyhjäkäyntikierroksilta asti ajetaan lappulattiassa.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Aspoi View Post


            Tässä on aina käytetty (Huoltokirjan mukaan) TWS 10w-60 ja vaihtoväli tehtaan ohjeen mukainen aina. Ja suomimossella ei paljoa baanalla ole latailtu.

            Eli ajettu huonoilla öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              "Kaikilla" coileilla auto tuntuu madaltuvan, joten kertokaapa mikä alusta tai pelkät iskarit, jos ehdot ovat:

              1. Ei saa madaltua vakiosta M5 alustasta lähes ollenkaan
              2. Ei saa olla kivireki (pääpaino on suomen maantie ajossa)
              3. Jos ehdottamasi vaihtoehto maksaa enemmän, kuin vakioiskarit saksan merkkikaupassa, niin perusteluja miksi juuri ne

              Jos pelkät iskarit, niin vakioiskareiden lisäksi ainakin Bilstein B8 olisi mahdollinen. Mitä muita?
              Last edited by BMW_Harrastaja; 23-08-2015, 09:17.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                Missä kone avattiin?

                Kampiakseli ilmeisesti jo vaurioitunut? Sinänsä laakerien kunto noilla kilometreillä ei yllätä.
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3517
                  • Raisio

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Huonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.
                  Mikä on huono öljy näihin entä mikä liian pitkä vaihtoväli.

                  M60/62 kestää laakerit vaikka niilläkin ajetaan joskus kovaa ja myynti-ilmoitusten mukaan paljonkin.

                  Pidempi isku/kampikulmat syy, korkeammat kierrokset, erilaiset laakerivälykset vai 10-60 öljy ei olekaan hyvä tälle vaikka monessa kohtaa suositellaan.

                  Kysyn etten astu miinan tai pilaa vielä ehjää autoa jos satun autokuumeisina tälläisen ostamaan:think
                  Last edited by ritariässä; 23-08-2015, 12:52.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • ea_M5
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 205
                    • Finland - Espoo/Turku

                    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                    "Kaikilla" coileilla auto tuntuu madaltuvan, joten kertokaapa mikä alusta tai pelkät iskarit, jos ehdot ovat:

                    1. Ei saa madaltua vakiosta M5 alustasta lähes ollenkaan
                    2. Ei saa olla kivireki (pääpaino on suomen maantie ajossa)
                    3. Jos ehdottamasi vaihtoehto maksaa enemmän, kuin vakioiskarit saksan merkkikaupassa, niin perusteluja miksi juuri ne

                    Jos pelkät iskarit, niin vakioiskareiden lisäksi ainakin Bilstein B8 olisi mahdollinen. Mitä muita?
                    Mun autossa on AP:t korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Stancesta saat käsityksen esim Jylen ja Korholan nappaamista M-miitin kuvista.
                    2001 Le Mans Blue ///M5
                    Black/Blue sport interior
                    Titanium Trim
                    Supersprint X-pipe

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Originally posted by ea_M5 View Post
                      Mun autossa on AP:t korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Stancesta saat käsityksen esim Jylen ja Korholan nappaamista M-miitin kuvista.
                      Ei tuo kieltämättä liian matalalta näytä noillakaan, joten voisi olla vaihtoehto. Mistähän nuokin ois järkevintä tilata ja tuleeko mukana kaikki mitä tarvii?
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • Aspoi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 222
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by ea_M5 View Post
                        Missä kone avattiin?

                        Kampiakseli ilmeisesti jo vaurioitunut? Sinänsä laakerien kunto noilla kilometreillä ei yllätä.
                        Ite tein ja säästin. Kampiakselissa ei simämääräisesti näkynyt vaurioita. Laakerin pinnoite oli jämähtänyt kampuraan kiinni, mutta lähti helposti irti. Kiertokangessa näkyi kuitenkin hieman jälkiä pyörimisestä, mutta laakerivälys jäi mittaamalla toleransseihin, joten huolellinen puhdistus ja kamat nippuun. Nyt menty 5000km ja käyty radallakin eikä kolinoita kuulu. eikä suodattimeen ole kertynyt ylimääräistä tavaraa. Talvella pata pois ja tsekataan samalla kun vanokset ja jakopää tehdään. Kun ei noihin kuitteihin ole luottaminen.
                        Nyt: E36 323i M-Sport
                        Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                        Comment

                        • Julle
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2002
                          • 659
                          • Oulu

                          Mistä olette hommailleet jarrulevyjä? Omissa ois vielä pintaa mutta kuskin etulevyssä 0.25mm heittoa. En tiedä auttaako nuita koittaa sorvaamalla oikoa..?

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eli ajettu huonoilla öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä
                            Paskaa. Ne kk-laakerit nyt vaan on varminta vaihtaa 100tkm välein tai viimeistään 200tkm kohdalla..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Hannu_H
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 410
                              • Paskakaupunni

                              Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                              Ei tuo kieltämättä liian matalalta näytä noillakaan, joten voisi olla vaihtoehto. Mistähän nuokin ois järkevintä tilata ja tuleeko mukana kaikki mitä tarvii?
                              Unohda suorilta nuo AP/KW tms halpis linjan alustat. Auttamatta liian löysät jouset + iskunvaimentimissa ei nimeksikkään vaimennusta + ei kestä pakkasta yhtään. Tähän mennessä jokaisessa vastaan tulleessa ko alustassa on etuiskarit vuotaneet, useampi sarja nyt tässä parin vuoden sisään melkein uusia alustoja tullut vastaan. Ylimmässä asennossa jousissa on niin paljon esijännitystä että alusta on pintakova, mutta pohjaa silti En ainakaan omassa autossa keksi mitään hyvää sanottavaa KW:n V1 alustasta. Mietinnässä ollut orkkis alustan takaisin laittaminen ja eteen vain jotkut hieman madaltavat vieterit..... Ai niin ja ne muoviset säätökikkareet KW:n tolpissa on ihan käsittämätöntä kuraa, toisin sanoen talven jäljilta on ihan toivoton alustaa yrittää säätää kun muoviosat murenevat käsiin.
                              Last edited by Hannu_H; 26-08-2015, 13:59.

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                Originally posted by Hannu_H View Post
                                Unohda suorilta nuo AP/KW tms halpis linjan alustat. Auttamatta liian löysät jouset + iskunvaimentimissa ei nimeksikkään vaimennusta + ei kestä pakkasta yhtään. Tähän mennessä jokaisessa vastaan tulleessa ko alustassa on etuiskarit vuotaneet, useampi sarja nyt tässä parin vuoden sisään melkein uusia alustoja tullut vastaan. Ylimmässä asennossa jousissa on niin paljon esijännitystä että alusta on pintakova, mutta pohjaa silti En ainakaan omassa autossa keksi mitään hyvää sanottavaa KW:n V1 alustasta. Mietinnässä ollut orkkis alustan takaisin laittaminen ja eteen vain jotkut hieman madaltavat vieterit..... Ai niin ja ne muoviset säätökikkareet KW:n tolpissa on ihan käsittämätöntä kuraa, toisin sanoen talven jäljilta on ihan toivoton alustaa yrittää säätää kun muoviosat murenevat käsiin.
                                Kiitos tästä tiedosta. Jotenkin arvelinkin, ettei ne kuitenkaan ole omaan makuun. Tuon perusteella ei sitten ollenkaan. Pitää harkita ihan uusia vakioiskareita tai Bilstein B8. Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa. Tässä ei mulla kiire ole tämän kanssa.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎