memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jondis
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuolta kohdasta 22.10min alkaen.http://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw
    Kiitokset

    Leave a comment:


  • Will_E39
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

    Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
    Ite ammuin pulttipyssyllä mutterin auki,toki ei se ehjänä pysynyt...serkkuni raskaan kaluston korjaamolla ruuvasin eikä ollut edes lujassa

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

    Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
    Tuolta kohdasta 22.10min alkaen.http://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Missäs se koko säädin on?
    Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.
    Säädin tuola linkissä N:6 ja Letku N:10.http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=13&fg=15

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
    Nuo 4/98 tulleet putket menee helposti rikki, jos kiinnityksen kanssa ei ole tarkkana. Toisaalta ne on huomattavasti helpompi saada kiinnitettyä suodatinkoteloon, kuin tuota vanhemmat versiot.

    Kätevä korjaa vaikka pellinpaloilla kiinnityksen.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?

    E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
    Missäs se koko säädin on?
    Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45

    Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
    Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
    Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?

    E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
    Last edited by janke; 08-03-2014, 16:51.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45

    Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
    Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Jos jollain on myydä tuon mittariston näytön lattakaapeli, niin olisin kiinnostunut ostamaan mahdollisimman nopeasti!
    (Varsinkin Tampereella tai lähialueilla)

    Edit: Tilattu jo..
    Last edited by Kems; 07-03-2014, 13:30.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    No jostain luin täältä että se saisi vaihdella iha vähä vain. Laitan nyt nää kaikki kuvat jos niistä selviis jotai...

    Pikku lenkki ajettu adaptioiden nollaukse jälkee. Eli liekkö katti paskana?
    Attached Files
    Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 16:49.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by AneemineN View Post
    Katos jako galantista ja se tasapainoakselin hihna
    On se kunnossa, kone tehty pukissa ja oikein tarkasti katottu kaikki kyseiset asiat.
    Mut on tosiaan hankala paikka jos ekaa kertaa moista konetta tekee ja ei oo lukenu asiasta tarpeeksi!

    Jostain voimansiirrosta tulee tärinät yms, kone kiertää kyllä kuin "pumpulissa" vaikka rajoittajaan asti.
    Heti ku pistää vetoa päälle niin sit onkin jyrinöitä. Laatikossa varmaan ja perässä ainakin väljiä laakereita tms...

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Eli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
    Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
    Lambdojen kuuluukin seilata ylös-alas. Eikä ne näissä usein mene edes käsittääkseni.

    Leave a comment:

Working...
X