Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Nuo 4/98 tulleet putket menee helposti rikki, jos kiinnityksen kanssa ei ole tarkkana. Toisaalta ne on huomattavasti helpompi saada kiinnitettyä suodatinkoteloon, kuin tuota vanhemmat versiot.
Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?
E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
Jos jollain on myydä tuon mittariston näytön lattakaapeli, niin olisin kiinnostunut ostamaan mahdollisimman nopeasti!
(Varsinkin Tampereella tai lähialueilla)
Katos jako galantista ja se tasapainoakselin hihna
On se kunnossa, kone tehty pukissa ja oikein tarkasti katottu kaikki kyseiset asiat.
Mut on tosiaan hankala paikka jos ekaa kertaa moista konetta tekee ja ei oo lukenu asiasta tarpeeksi!
Jostain voimansiirrosta tulee tärinät yms, kone kiertää kyllä kuin "pumpulissa" vaikka rajoittajaan asti.
Heti ku pistää vetoa päälle niin sit onkin jyrinöitä. Laatikossa varmaan ja perässä ainakin väljiä laakereita tms...
Eli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
Lambdojen kuuluukin seilata ylös-alas. Eikä ne näissä usein mene edes käsittääkseni.
Leave a comment: