Originally posted by janke
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ite ammuin pulttipyssyllä mutterin auki,toki ei se ehjänä pysynyt...serkkuni raskaan kaluston korjaamolla ruuvasin eikä ollut edes lujassaOriginally posted by Bmw Dreamer View PostJoopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!
Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
Leave a comment:
-
Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!
Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
Leave a comment:
-
Tuolta kohdasta 22.10min alkaen.Originally posted by Bemmi523 View PostAlustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
http://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw
Leave a comment:
-
Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
Leave a comment:
-
Säädin tuola linkissä N:6 ja Letku N:10.http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=13&fg=15Originally posted by jonsered92 View PostMissäs se koko säädin on?
Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.
Leave a comment:
-
Nuo 4/98 tulleet putket menee helposti rikki, jos kiinnityksen kanssa ei ole tarkkana. Toisaalta ne on huomattavasti helpompi saada kiinnitettyä suodatinkoteloon, kuin tuota vanhemmat versiot.Originally posted by Ramzez View PostOnkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta.
Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Kätevä korjaa vaikka pellinpaloilla kiinnityksen.
Leave a comment:
-
Missäs se koko säädin on?Originally posted by janke View PostHyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?
E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.
Leave a comment:
-
Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta.
Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Leave a comment:
-
Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?Originally posted by jonsered92 View PostPurin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla
?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.Last edited by janke; 08-03-2014, 17:51.
Leave a comment:
-
Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla
?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
Leave a comment:
-
No jostain luin täältä että se saisi vaihdella iha vähä vain. Laitan nyt nää kaikki kuvat jos niistä selviis jotai...
Pikku lenkki ajettu adaptioiden nollaukse jälkee. Eli liekkö katti paskana?Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 17:49.
Leave a comment:
-
On se kunnossa, kone tehty pukissa ja oikein tarkasti katottu kaikki kyseiset asiat.Originally posted by AneemineN View PostKatos jako galantista ja se tasapainoakselin hihna
Mut on tosiaan hankala paikka jos ekaa kertaa moista konetta tekee ja ei oo lukenu asiasta tarpeeksi!
Jostain voimansiirrosta tulee tärinät yms, kone kiertää kyllä kuin "pumpulissa" vaikka rajoittajaan asti.
Heti ku pistää vetoa päälle niin sit onkin jyrinöitä. Laatikossa varmaan ja perässä ainakin väljiä laakereita tms...
Leave a comment:
-
Lambdojen kuuluukin seilata ylös-alas. Eikä ne näissä usein mene edes käsittääkseni.Originally posted by jonsered92 View PostEli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
Leave a comment:
Leave a comment: