Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kems
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 151
    • Pirkanmaa

    Kone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?

    Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.

    Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.
    Last edited by Kems; 22-02-2014, 15:38.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Olikohan lämpöakku?
      Juu on.
      Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by jukkae View Post
        Juu on.
        Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.
        Ilmaaminen ei onnistu pelkkien ilmausruuvien kautta jos on latentti. Eli, ilmaa sielä on kierrossa ihan varmasti.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Jahas, miten sit? Pullopatentilla?

          Comment

          • Kems
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 151
            • Pirkanmaa

            Pullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.

            Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1625
              • Dallas

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Oon samaa miettiny, vaikka kauan on ollukki omilla johdoilla. Tosin tänä talvena alkanu oireilemaan, että auto on kolme kertaa sammunut nyt 3kk aikana kun xenonit olleet kiinni. Ja vaikka lisäpitkien xenonit on huonompilaatuset mahdollisesti, niin ei ne aiheuta mitään extraa ku ovat erillisen releen perässä. Mut joku kuormahan noille pitkillekin olis saatava, muutenhan se ei kait toimi oikein jossei oo muuta kuormaa pitkillä kuin rele?
              Mulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?
              Sotkamo Connection

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by Kems View Post
                Pullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.

                Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.
                Olikos sinulla autossasi toi lämpöakku?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  Prefacelifti tourinki alkup. Xenon umpioilla:

                  Käytin etu-umpion ruuvit irti ja liikutin umpiota pari senttiä ulospän ja totesin, että kannattanee sisällä tehdä koko homma ja kiinnitin umpion takaisin.
                  Nyt automaattinen valonsäätö säätää kokoajan valoja ylös alas, paikallaan ollessakin.
                  Mikä voin noinkin pienessä operaatiossa mennä pieleen?
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • Kems
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 151
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by janke View Post
                    Olikos sinulla autossasi toi lämpöakku?
                    Ei ole.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Kems View Post
                      Ei ole.
                      Alkuperäinen ajonaikainen webasto?
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Kems
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 151
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by kaol View Post
                        Alkuperäinen ajonaikainen webasto?
                        Ei ole enää. Ohjainkortti sanoi sopimuksensa irti, joten poistettiin turhaa painamasta.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Kems View Post
                          Ei ole.
                          Ok. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.
                          Tuolla jotain juttua asiasta:
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Kems
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 151
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by janke View Post
                            Ok. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.
                            Tuolla jotain juttua asiasta:
                            http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...thermo_top_s)/
                            Jep, lähinnä näin yleisesti vain totesin asiasta.

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Niin mites se tuo ilmaaminen m52 ja lämpöakku yhdistelmä?

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by jukkae View Post
                                Niin mites se tuo ilmaaminen m52 ja lämpöakku yhdistelmä?
                                Ei siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
                                olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎