Autosta löytyy jälkiasennettu vetokoukku, jolla en tee yhtään mitään. Onko tuon irroittaminen itsestään helppo toimenpide omalla parkkipaikalla tehtäväksi, eli puskuri pois ja parit mutterit irti, sekä liitin pois? Vai vienkö suosiolla ammattilaiselle?
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo noita rupesikin löytymään kun saksaksi tajusin hakea. Jenkkilän poikakin ehti kyllä vastata että toimituskulut 50$.. eipä siis mitään järkeä sieltä tilata.Originally posted by peto2 View PostEn ihan justiinsa keksinyt että miksi se pumppu jenkkilästä pitää tilata? -> http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat...c&LH_PrefLoc=3
Comment
-
Sen mitä noista halvoista korjatuista luin kokemuksia, niin ei kannata. Itse olen suosinut nyt pari kertaa ehjän alkuperäisen käytetyn ostoa, ja kun ovat maksaneet 25-35€ toimitettuna, niin on kannattanut. Uusi orggis taitaa maksaa hitusen enempi.Originally posted by Juhi$ View PostJoo noita rupesikin löytymään kun saksaksi tajusin hakea. Jenkkilän poikakin ehti kyllä vastata että toimituskulut 50$.. eipä siis mitään järkeä sieltä tilata.
Comment
-
Tätä myös mietin, että kestääköhän edes tuota kahden vuoden takuun mittaa:think Purkuautostakin ostetussa oma riskinsä että korisee samalla tavalla kun nykyinenkin.. eihän tuo paha homma ole vaihtaa, mutta ei tosiaan kiinnostaisi moneen kertaan tehdä. Suomesta jos ostaisi niin saa useimmiten myös työlle takuun, vaikka itse vaihtaisikin. Ei taida noissa ulkomailta tilatuissa tätä olla?Originally posted by zener View PostSen mitä noista halvoista korjatuista luin kokemuksia, niin ei kannata. Itse olen suosinut nyt pari kertaa ehjän alkuperäisen käytetyn ostoa, ja kun ovat maksaneet 25-35€ toimitettuna, niin on kannattanut. Uusi orggis taitaa maksaa hitusen enempi.
Comment
-
Mulla on vissiin ollu vaan hyvää tuuria, mutta 528:iin ja nykyiseen 530d:hen ostin käytetyt pumput iipeistä ja Saksasta. Ex. 528i:ssä taitaa olla vieläkin sama pumppu ja mökkiöljyssäkin toimii moitteita ja usiampi tuhat km jo takana.
Toki ainakin schmiedmannilta noi korjatut pumput on myös kohtuu hintasia ja sieltä on takuuasiat toiminu hyvin omalla kohdalla.
Comment
-
Tässäpä tullaankin siihen, että miksi se ensimmäinenkään pumppu on mennyt rikki... Jos se on rikkoutunut öljyn vähyydestä ja vuoto jätetään korjaamatta pumppua vaihtaessa, niin ei se käytetty pumppu kauaa kestäkkään. Sama asia on myös silloin, jos pumppu on rikkoutunut, kun öljy ei ole päässyt kiertämään järjestelmässä tukkeutuneen suodattimen vuoksi. Tällöin pitäisi pumpun lisäksi vaihtaa myös öljysäiliö, jossa suodatinkin piileksii.Originally posted by Juhi$ View PostTätä myös mietin, että kestääköhän edes tuota kahden vuoden takuun mittaa:think Purkuautostakin ostetussa oma riskinsä että korisee samalla tavalla kun nykyinenkin..Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Slipring & bägi
Käykö normi (2001) sporttiratin slipring ja bägi msport-rattiin, samoilla ominaisuuksilla (napit ja vaihteet) ratit ja 2-vaihe bägit? :think4. BMW Alpina D10 Touring -01
-myynnissä kLiK!
3. ex. BMW 535i m-sport -00 Imolarot 2
2. ex. BMW 528iA Touring Shadowline -98
1. ex. BMW 325i e36 -91
Comment
-
M52B28tu koneessa jäähdytynesteen koho jumissa. Voiko sitä varovasti yrittää liikutella, jos lähtisi vielä toimimaan - vai suosiolla uutta? Eipä tuo nyt ajoa haittaa, mutta ärsyttävää toki kun ilmoittelee jäähd. nesteen määrästä vaikka sitä on riittävästi.
Comment
-
Slipring käy, sehän on tämän ikäisissä kiinni ohjauspylväässä. Jos tarkoitat sport-rattia, jossa airbag saman mallinen pyöreä, niin silloin sopii. Jos eri mallinen bägi, niin ei tietysti sovi viereenkään.Originally posted by pimpom_ View PostKäykö normi (2001) sporttiratin slipring ja bägi msport-rattiin, samoilla ominaisuuksilla (napit ja vaihteet) ratit ja 2-vaihe bägit? :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Miten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think
Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?
Comment
-
Meillä on focus ja e39 touring, veljellä e39 sedan. Kaikkiin menee cybex pallas, e39 heittämällä. Focuksessa on kyllä todella lyhyet vyöt, toppavaatteissa tekee tiukkaa.Originally posted by Mikkomies84 View PostMiten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think
Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?
Comment
-
Se on selvä että säiliö vaihtoon pumpun vaihdon yhteydessä vaikka ei vanha pumppu vielä täysin romu olekkaan.. Tolla on jo 346tkm päästelty, että ei sikäli ihmetytä.Originally posted by kaol View PostTässäpä tullaankin siihen, että miksi se ensimmäinenkään pumppu on mennyt rikki... Jos se on rikkoutunut öljyn vähyydestä ja vuoto jätetään korjaamatta pumppua vaihtaessa, niin ei se käytetty pumppu kauaa kestäkkään. Sama asia on myös silloin, jos pumppu on rikkoutunut, kun öljy ei ole päässyt kiertämään järjestelmässä tukkeutuneen suodattimen vuoksi. Tällöin pitäisi pumpun lisäksi vaihtaa myös öljysäiliö, jossa suodatinkin piileksii.
Comment
-
Meillä on -02 e39 touring. Isofixit löytyy, ja vyöt riittää palkkipenkeille ruhtinaallisesti (kiddy guardian2..jotakin). Nuo jakkarat on tosin fixittömät, että menee myös kesäpirssiin, mutta mitat ei kauheasti poikkea.Originally posted by Mikkomies84 View PostMiten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think
Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Tässä on aika montaa autoa kokeiltu turvaistuimien kanssa, E39 on ainut, jossa ei tarvi tapella vöiden pituuden kanssa!

Onkos takanapamutteri oikealla kierteellä molemmin puolin? :think Pitäis alkaa laakerijumppa oikealta takaa, ja jossain vaiheessa vasenkin... Niin että aukasee ihan normaaalisti vain, eikä vedäkkään kireelle vahingossa.
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment

Comment