Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by HTK12 View Post
    Silti suosittelet niitä vielä muille
    Jos haluaa kunnon madalluksen ja camberit vielä siedettävälle tasolle, niin mitäs muuta vois tehdä? Ostaakko 1000€ coilit ja niilläkö saisi camberit sitten lähes 0? Onko todisteita?

    E: Enkä suositelle niitä kenellekkään.. Kirjoitin vain hintahaarukasta! Mitkäs olisi hyvät tuohon hintaan?
    Last edited by janke; 17-02-2014, 17:50.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      Ainakin ne tonnin coilit on mooooonta monituista kertaa paremmat ajaa ja menee vielä useemmastakin katsastuksesta läpi

      En kyllä ihan ymmärtänyt mistä kiilaamisesta tässä nyt puhuttiin, mutta usein etupään camber pysyy aika reilullakin madalluksella aisoissa ja takapään camber nyt on mikä on madalletussa autossa ja siihen ei tolpat kyllä vaikuta!
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by Haju69 View Post
        Luetaanko vikakoodit? Jospa ois nokka-akselin asentotunnistin pimeä. Puutuu alakierroksilla ja kulutus kasvaa... Näin ainakin omassa ex. 528iA Touringissa aikoinaan.
        Tuliko koodia silloin siitä?


        Originally posted by TheRipper View Post
        Ilmamassamittari voi myös olla syynä...ihan ensiksi kannattaa käydä luetuttamassa (jos omaa inpaa ei ole) vikakoodit...jotain on kyllä pielessä jos noin paljon syö.

        Itsellä matka-ajossa kulutus siellä 7.4l tuntumassa ja sekalaisessa 9.2-9.4l/100km
        On mulla INPA kahdella koneella Näyttääkö se ilmamäärän sitten yli asteikon jos maffissa vikaa?

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Ainakin ne tonnin coilit on mooooonta monituista kertaa paremmat ajaa ja menee vielä useemmastakin katsastuksesta läpi

          En kyllä ihan ymmärtänyt mistä kiilaamisesta tässä nyt puhuttiin, mutta usein etupään camber pysyy aika reilullakin madalluksella aisoissa ja takapään camber nyt on mikä on madalletussa autossa ja siihen ei tolpat kyllä vaikuta!
          Kyllä takana vaikuttaa camberiin iskareiden väsyneet alapään puslat.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Juu50
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 300
            • Kouvola

            Saako tuota ajotietokonetta ohjelmoitua näyttämään lisää infoa? Siis kelloa, hetkellistä kulutusta ym.? Nyt näyttää siis ulkolämpötilan, rangen, keskikulutuksen sekä -nopeuden.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by janke View Post
              Jos haluaa kunnon madalluksen ja camberit vielä siedettävälle tasolle, niin mitäs muuta vois tehdä? Ostaakko 1000€ coilit ja niilläkö saisi camberit sitten lähes 0? Onko todisteita?
              No onhan tuo melkoinen harakiri viritys kiilata tolpat. No jos sitä on pakko saada säädettävä alusta niin sitten hankkii kunnon säädettävän alustan. Niitä mainittu tuossa aikaisemmin. Käsittääkseni järkevillä madalluksilla ei pitäisi olla ongelmia camberin kanssa. Kesto tai ajomukavuus ei myöskään ole kovin kummallinen noilla halvoilla coileilla.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16391
                • Leppävirta

                Originally posted by jukkae View Post
                Tuliko koodia silloin siitä?




                On mulla INPA kahdella koneella Näyttääkö se ilmamäärän sitten yli asteikon jos maffissa vikaa?
                Sillon ei vielä itellä lukulaitteita ollut ja en muista löytyikö jollain opilla koodi vai ei.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • toNmbbA
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2009
                  • 2330
                  • Espoo

                  Kysytääs uudestaan. V8 koneellisiin saatavilla coili tolppia eteen?
                  Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                  Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    No onhan tuo melkoinen harakiri viritys kiilata tolpat. No jos sitä on pakko saada säädettävä alusta niin sitten hankkii kunnon säädettävän alustan. Niitä mainittu tuossa aikaisemmin. Käsittääkseni järkevillä madalluksilla ei pitäisi olla ongelmia camberin kanssa. Kesto tai ajomukavuus ei myöskään ole kovin kummallinen noilla halvoilla coileilla.
                    Jotkut on vissiin ymmärtänyt että mulla on siellä jotkut kiila-palat? Kysymys on ollut kiilamisesta asentaessa ja näin jäsennetty jokaisen tukivarren kiinnitystä!? Mitähän katsuri sanoisi kiilapaloista iskareiden ja navan välissä? Tai mitähän alumiini tykkäisi esim. metallisista kiilapaloista hakattuna iskarin ja navan väliin? Tai alumiiniset iskaritolpat?
                    Aikeissa oli joskus laittaa alumiiniset palat tolpan väliin, kun oli madallusta enempi kun laki sallii, mutta uusilla varsilla ja keulan nostolla asia korjaantui.
                    Taitaa e39 olla oikeat coilit semmoset joista saa säädettyä myös kovuutta/pehmeyttä. En oikein voi uskoa, että pelkillä korkeudensäätö tolpilla osuu täydellinen ajotuntuma kohdalleen. Vai, jos maksaa yli 1000€ alustasta, niin tuleeko fiilis, että pakkohan nämä on oltava hyvät kun maksoivat paljon? Kaverilla oli joskus e39:ssä KW Variante 2 tai 3 ..en muista, mutta ei ajettavuudeltaa olleet halppiksia kummoisemmat.
                    Last edited by janke; 17-02-2014, 18:55.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by janke View Post
                      Jotkut on vissiin ymmärtänyt että mulla on siellä jotkut kiila-palat? Kysymys on ollut kiilamisesta asentaessa ja näin jäsennetty jokaisen tukivarren kiinnitystä!? Mitähän katsuri sanoisi kiilapaloista iskareiden ja navan välissä? Tai mitähän alumiini tykkäisi esim. metallisista kiilapaloista hakattuna iskarin ja navan väliin? Tai alumiiniset iskaritolpat?
                      Aikeissa oli joskus laittaa alumiiniset palat tolpan väliin, kun oli madallusta enempi kun laki sallii, mutta uusilla varsilla ja keulan nostolla asia korjaantui.
                      Mulle jäi jostain käsitys, että sulla oli siellä kiilapalat. Liekkö silloin kirjoitit niitä harkitsevasi, kun yritit saada kulmia kuntoon :think.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Mulle jäi jostain käsitys, että sulla oli siellä kiilapalat. Liekkö silloin kirjoitit niitä harkitsevasi, kun yritit saada kulmia kuntoon :think.
                        Olihan tuo harkinnassa, mutta kun jomien adapterit olivat väljät alapäästä, niin ne kiilaamalla kiristettiin.. meisseli välissä niin, että sai vielä poiskin sieltä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Fastpiksu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 1571
                          • Kajaani-Paltamo

                          Oli ne TA-technixit mullakin koliysissä. Sillon nuoruuden huumassa laitoin, jälkikäteen paljon viisaampaa olis ollu laittaa vaikka uudet vakioiskarit ja paremmat madallusjouset..
                          Sen jälkeen ollut mm. Tein täyssäädettävä alusta yhessä japaninturbossa ja BC-racing.

                          Noilla pintakovilla halpisalustoilla olen kavereiden autoissa ja vähän omassakin e39ssä huomannut semmosen jutun, että kun niillä tolpilla jyristää muutaman vuoden huonoja teitä menemään niin kori väsyy. Kaikenlaista nitinää ja natinaa alkaa esiintymään vähän jokapuolelta. Parhaiten tämän huomasi kaverin vanhassa e46:ssa jonka kyydissä tuli aika paljon istuttua. Reipas 100tkm vuoteen JOM-tolpilla niin alkoi nitinät ja natinat, katukiven ylityksessä aika ikävän kuuloinen kun tuulilasi napsuu.
                          Chevrolet Express van
                          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                          E36 325i group F

                          Ex:
                          e34 525i
                          e34 525tds "superturbo"
                          e39 530d M-Sport

                          Comment

                          • deezaye
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 185
                            • Turenki Rock City

                            Kiitosta
                            E53/M54B30 -04
                            E39/M57D30 -99
                            E34/M30B35 -88
                            E28/M10B18 -85

                            Comment

                            • Juu50
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 300
                              • Kouvola

                              Onko vaihteiston öljynlauhduttimessa mitään tyypillistä vuotokohtaa mistä hajoaisi? Liitokset olivat ainakin kuivat. Pitkään oli sotkematta pohjapanssaria, viikonloppuna tuli laitettua litra lisää öljyä vaihteistoon ja n.200km ajon jälkeen taas panssari ihan öljyssä eli vuoto ei ole tehostimen puolella. Keulan purkasin tuohon lauhduttimeen asti ja samalla tuli pestyä se, mitään silmäänpistävää vuotoa ei kumminkaan löytynyt. Olisikohan tuossa järkeä ottaa tuo lauhdutin irti ja täyttää vedellä? Paikallistaisi tuon vuotokohdan ainakin paremmin kun öljyllä.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14507
                                • Oulu

                                Se kennon putkisto siellä keulalla monesti vuotaa. Uusi laatikon öljyn jäähy maksaa n. 150e saksasta.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎