Tuleeko ongelmia, jos laittaa E63:n setin E61:n alle. Koko olis edessä 245/40-19 ja takana 275/35-19? Vanteet 8,5x19 ET14 ja 9x19 ET18.
Ei tule, menee ongelmitta alle ja pyörii.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Täällä on ollu keskustelua joskus xd malleista mut on niin paljon tekstiä ettei jaksa etsiä sitä..
Nii kysymys olis että mikäs ET olis paras mahdollinen esim. 19" ja 10"leveelle vanteelle taakse ja eteen varmaanki tulis joku 9" levee vanne?
Ja mikäs rengaskoko ois hyvä jotta rengas tulisi sopivasti kaaren kohdille?
Auto E60 ja H&R -35mm jousilla mieto madallus vakoi alustasta.
Edessä vanne 8,5'' et 20 ja kumi 245/35. Takana vanne 9,5'' et 20 ja kumi 275/30.
Mahtuuko eteen 10mm spaceri ja taakse 5mm raapimatta? Taakse kokeiltu 12mm ja raapi. Kaaria en ole meinennut alkaa mankeloimaan, jos mitään lättyä ei mahdu väliin niin olkoon sit normisti.
Takana mietityttää sekin kun vanhan renkaat oli Uniroyal samassa 275/30 koossa ja nyt tulee Hankook Ventus S1 Evo2 K117, jotka on ainakin silmämääräisesti 2cm leveemmät kuin Uniroyalit. Tiedossa kyllä ollut että leveys vaihtelee valmistajien kesken mutta tuo ero oli kyllä huomattava.
Morjens! Kuinka paljon nelikko antaa anteeksi pyörintäkehän eroissa. Lähtökohtaisestihan 235/35/20 ja 275/30/20 olisivat lähes identtiset ja semmoiset onkin ollut alla viimekesän. Tänään kun kävin kyselemässä renkaita niin tarjosivat eteen 245/35/20, en sitä uskaltanut ottaa. Noillahan on korkeuseroa 7mm ja kehällä 22mm, että menisikö tuo 245/35 edessä rikkomatta mitään?
Mulla 275/30/20 ET40 ja 10" levee. Kun camberit laitettiin pystyyn niin alkoi raapimaan, meni rullaushommiksi. Sanoisin että aika varmasti ilman rullausta tulee raapimaan.
BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Juu no hyvä tietää. Ottaisin kyl vaik ET 43 ne vanteet mut suurin on toi 35. Tai sit pitää kai ottaa vaan 9,5" leveenä ja sen saa sit ET 40, nii sit ainaki mahtuu pyöriin
Juu no hyvä tietää. Ottaisin kyl vaik ET 43 ne vanteet mut suurin on toi 35. Tai sit pitää kai ottaa vaan 9,5" leveenä ja sen saa sit ET 40, nii sit ainaki mahtuu pyöriin
Tuokin 9.5" ET40 camberit pystyssä voi olla tosi naftilla, meinaan se renkaan kulutuspinnan reuna on ihan samalla kohtaa kuin mulla. Tosin kun sulla kokonaishalkaisija pienempi niin auttaa asiaa 19" setillä samalla rengasprofiililla. Myös suuremmissa joustoissa renkaan sivu/vanne ei niin ulkona (eli vanne näyttää olevan hivenen sisempänä kun kapeampi).
Mulla myös Nankang NS-20 renkaat, jotka aika "kaposet" verrattuna muihin. Jos leveemmällä pinnalla olevaa valmistajaa (vaikka sama leveys pitäis olla, esim. Kumho) laittaa niin tilanne menee tietty huonompaan suuntaan...
BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
E61 530D mukana tuli aikanaan alkuperäiset style 128 8.5x19 vanteet 245/35 kumeilla. Kaikki vanteet ilmeisesti ET18. Vanteissa oli leima IS18, joten oletan sen olevan ET-luku. Muuta lukemaa en löytänyt joka voisi merkitä ET-lukua.
Takana jää aika sisään, olisikohan mitään hajua minkälaista lättyä tarvitsisi eteen ja taakse laittaa että saisi lähemmäs kaarta. Ei kuitenkaan niin että raapisi kiinni.
Comment