Originally posted by Versuli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Sigun auto, ollut minulla pari vuotta. Pitäisikö olla huolissaan, kun öljytason mittarissa on OK-merkintä, mutta taso vain kolme vihreää palkkia (max viisi palkkia öljynvaihdon jälkeen?)? Öljyn vaihtoon 16 000 km eli nykyisillä ajettu vasta 14 000 km. Aikaisemmin kaikki viisi palkkia olleet tasona koko vaihtovälin ajan. Katoksessa, jossa pidän autoa, ei näy öljyläikkiä.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostSigun auto, ollut minulla pari vuotta. Pitäisikö olla huolissaan, kun öljytason mittarissa on OK-merkintä, mutta taso vain kolme vihreää palkkia (max viisi palkkia öljynvaihdon jälkeen?)? Öljyn vaihtoon 16 000 km eli nykyisillä ajettu vasta 14 000 km. Aikaisemmin kaikki viisi palkkia olleet tasona koko vaihtovälin ajan. Katoksessa, jossa pidän autoa, ei näy öljyläikkiä.
Dieselkoneilla tehtaan mukaan max. moottoriöljynkulutus taitaa olla 0,7l/1000km.Last edited by Hakkapeliitta; 15-06-2015, 17:43.
Comment
-
-
Vähissä on viat (kopkop), mutta tuli taas mieleen kun kukonlaulun aikaan autoa kotipihalla availin, mikä mahtaa olla/mistä mahtaa tulla sellainen "pihaus" auton alta? kun ovet avaa kakella:think
Ihan kun ilmaa tulisi jostain vähän ulos
Muistaakseni edellisessäkin pre-lci 530d:ssä kuului samanlainen ääniLast edited by *PexU*; 16-06-2015, 08:36.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Avatkaas vähän tietämättömälle, onko kyseessä vika vai johtuuko tämä kaikki nyt siitä dpf:stä. Ajelin tuossa suomesta eestiin ja alkoi auto isolla tiellä pitämään vähän omituista jurinaa pienillä kieroksilla. Moottorin lämmöt näkyivät salavalikosta koko ajan, ja kun jurina/murina alkoi niin lämmöt nousi n.91-92 asteeseen. Hetken päästä murina/loppui ja lämmötkin tippuivat n87-88 asteeseen, ja auto tuntuikin ihan ohjukselta. Ajeltiin sitten mökille ja lähdettiin seuraavana päivänä Latviaan. Rajan ylityksen jälkeen oli tietöitä, joten välillä pysähdyttiin ja välillä mentiin hissukseen n.10km/h, ja alkoi taas tämä enemmän murinaa muistuttava ääni. Pysäytin auton ja koitin pakoputken päitä että tuleeko sieltä miten kuumas tavaraa, ja tulikin. Taisin sormenikin polttaa. Hetken murina taas kesti ja sitten loppui. Onko tämä nyŧ sitä, kun dpf tekee polttoa?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Terve,
Kävimme eilen hakemassa faijalle 5/2007 valmistuneen 520d e61, joka on siis manuaali facelift M47-koneella. Itselläni ei ole juuri aiempaa kokemusta e60/e61:n kanssa näpräämisestä, joten viitsisittekö te kyseisten mallien parissa enemmän telmineet antaa muutaman vinkin siitä, mitä autolle olisi fiksua tehdä "alkuhuoltona/tarkastuksena"? Aikomuksena on ainakin tarkistaa tasonsäädön kompuran imuletkun kunto ja vaihtaa se samalla uuteen.
Kiitoksia jo etukäteenHarraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostTerve,
Kävimme eilen hakemassa faijalle 5/2007 valmistuneen 520d e61, joka on siis manuaali facelift M47-koneella. Itselläni ei ole juuri aiempaa kokemusta e60/e61:n kanssa näpräämisestä, joten viitsisittekö te kyseisten mallien parissa enemmän telmineet antaa muutaman vinkin siitä, mitä autolle olisi fiksua tehdä "alkuhuoltona/tarkastuksena"? Aikomuksena on ainakin tarkistaa tasonsäädön kompuran imuletkun kunto ja vaihtaa se samalla uuteen.
Kiitoksia jo etukäteenNyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostAvatkaas vähän tietämättömälle, onko kyseessä vika vai johtuuko tämä kaikki nyt siitä dpf:stä. Ajelin tuossa suomesta eestiin ja alkoi auto isolla tiellä pitämään vähän omituista jurinaa pienillä kieroksilla. Moottorin lämmöt näkyivät salavalikosta koko ajan, ja kun jurina/murina alkoi niin lämmöt nousi n.91-92 asteeseen. Hetken päästä murina/loppui ja lämmötkin tippuivat n87-88 asteeseen, ja auto tuntuikin ihan ohjukselta. Ajeltiin sitten mökille ja lähdettiin seuraavana päivänä Latviaan. Rajan ylityksen jälkeen oli tietöitä, joten välillä pysähdyttiin ja välillä mentiin hissukseen n.10km/h, ja alkoi taas tämä enemmän murinaa muistuttava ääni. Pysäytin auton ja koitin pakoputken päitä että tuleeko sieltä miten kuumas tavaraa, ja tulikin. Taisin sormenikin polttaa. Hetken murina taas kesti ja sitten loppui. Onko tämä nyŧ sitä, kun dpf tekee polttoa?
Pakoäänet on möreämmät ja omassa ainakin tuntuis, että vaihtopisteet nousee ylemmäs, eli hiljaa ajaessa vaihtaa vähän töksähdellen.
Comment
-
-
Originally posted by eemi View PostTuolta naapurifoorumilta löytyy hyvä lista e61:n hankkijalle työohjeineen: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostEi muuta kuin kovaa ajoa, täysin hyväksyttävä öljynkulutus. Itellä on kohta 300 000km ajettu M57 ja kuluttaa öljyä n. litran/20 000km. Lisää sitten öljyä kun/jos laskee alle minimitason. Riittänee yksi lisäys 30 000km matkalla.
Dieselkoneilla tehtaan mukaan max. moottoriöljynkulutus taitaa olla 0,7l/1000km.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
[OFFTOPIC]
Kaverilla on E39 M5 vm. 1999, S62 moottori siis.
Tuossa moottorissa öljynkulutus on luokkaa 1 litra/1500km, ja öljyhän on sitä 10W-60, eli vähän arvokkaampaa kuin tavalliset öljyt.
Ja tuo Moottori todella kuluttaa sille luvatun verran. Vasta faceliftissä uusittiin männänrenkaat, jolloin öljynkulutus laskee huomattavasti.
[/OFFTOPIC]
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View Post[OFFTOPIC]
Kaverilla on E39 M5 vm. 1999, S62 moottori siis.
Tuossa moottorissa öljynkulutus on luokkaa 1 litra/1500km, ja öljyhän on sitä 10W-60, eli vähän arvokkaampaa kuin tavalliset öljyt.
Ja tuo Moottori todella kuluttaa sille luvatun verran. Vasta faceliftissä uusittiin männänrenkaat, jolloin öljynkulutus laskee huomattavasti.
[/OFFTOPIC]Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment