Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by Versuli View Post
    Varmaan bensapumppu menny
    Itselläni ainakin antoi herjan, kun laukesi pa-pumppu. Siis ihan i-driven näytölle.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Tur_re
      BTCF Member
      • May 2007
      • 199
      • Lahti

      Vika löytyi, omaa tyhmyyttä
      F10 nokileka:think

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        Originally posted by Tur_re View Post
        Vika löytyi, omaa tyhmyyttä
        Oisko mitään järkeä kertoa tyhmyyttä? Saattaa olla että joku muu mahdollisesti välttää jatkossa saman ongelman...
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 284

          Sigun auto, ollut minulla pari vuotta. Pitäisikö olla huolissaan, kun öljytason mittarissa on OK-merkintä, mutta taso vain kolme vihreää palkkia (max viisi palkkia öljynvaihdon jälkeen?)? Öljyn vaihtoon 16 000 km eli nykyisillä ajettu vasta 14 000 km. Aikaisemmin kaikki viisi palkkia olleet tasona koko vaihtovälin ajan. Katoksessa, jossa pidän autoa, ei näy öljyläikkiä.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            Originally posted by Aceishigh View Post
            Sigun auto, ollut minulla pari vuotta. Pitäisikö olla huolissaan, kun öljytason mittarissa on OK-merkintä, mutta taso vain kolme vihreää palkkia (max viisi palkkia öljynvaihdon jälkeen?)? Öljyn vaihtoon 16 000 km eli nykyisillä ajettu vasta 14 000 km. Aikaisemmin kaikki viisi palkkia olleet tasona koko vaihtovälin ajan. Katoksessa, jossa pidän autoa, ei näy öljyläikkiä.
            Ei muuta kuin kovaa ajoa, täysin hyväksyttävä öljynkulutus. Itellä on kohta 300 000km ajettu M57 ja kuluttaa öljyä n. litran/20 000km. Lisää sitten öljyä kun/jos laskee alle minimitason. Riittänee yksi lisäys 30 000km matkalla.
            Dieselkoneilla tehtaan mukaan max. moottoriöljynkulutus taitaa olla 0,7l/1000km.
            Last edited by Hakkapeliitta; 15-06-2015, 17:43.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Vähissä on viat (kopkop), mutta tuli taas mieleen kun kukonlaulun aikaan autoa kotipihalla availin, mikä mahtaa olla/mistä mahtaa tulla sellainen "pihaus" auton alta? kun ovet avaa kakella:think
              Ihan kun ilmaa tulisi jostain vähän ulos

              Muistaakseni edellisessäkin pre-lci 530d:ssä kuului samanlainen ääni
              Last edited by *PexU*; 16-06-2015, 08:36.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                Avatkaas vähän tietämättömälle, onko kyseessä vika vai johtuuko tämä kaikki nyt siitä dpf:stä. Ajelin tuossa suomesta eestiin ja alkoi auto isolla tiellä pitämään vähän omituista jurinaa pienillä kieroksilla. Moottorin lämmöt näkyivät salavalikosta koko ajan, ja kun jurina/murina alkoi niin lämmöt nousi n.91-92 asteeseen. Hetken päästä murina/loppui ja lämmötkin tippuivat n87-88 asteeseen, ja auto tuntuikin ihan ohjukselta. Ajeltiin sitten mökille ja lähdettiin seuraavana päivänä Latviaan. Rajan ylityksen jälkeen oli tietöitä, joten välillä pysähdyttiin ja välillä mentiin hissukseen n.10km/h, ja alkoi taas tämä enemmän murinaa muistuttava ääni. Pysäytin auton ja koitin pakoputken päitä että tuleeko sieltä miten kuumas tavaraa, ja tulikin. Taisin sormenikin polttaa. Hetken murina taas kesti ja sitten loppui. Onko tämä nyŧ sitä, kun dpf tekee polttoa?
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  Terve,

                  Kävimme eilen hakemassa faijalle 5/2007 valmistuneen 520d e61, joka on siis manuaali facelift M47-koneella. Itselläni ei ole juuri aiempaa kokemusta e60/e61:n kanssa näpräämisestä, joten viitsisittekö te kyseisten mallien parissa enemmän telmineet antaa muutaman vinkin siitä, mitä autolle olisi fiksua tehdä "alkuhuoltona/tarkastuksena"? Aikomuksena on ainakin tarkistaa tasonsäädön kompuran imuletkun kunto ja vaihtaa se samalla uuteen.

                  Kiitoksia jo etukäteen
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • eemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 297
                    • Heinola

                    Originally posted by Madfexx View Post
                    Terve,

                    Kävimme eilen hakemassa faijalle 5/2007 valmistuneen 520d e61, joka on siis manuaali facelift M47-koneella. Itselläni ei ole juuri aiempaa kokemusta e60/e61:n kanssa näpräämisestä, joten viitsisittekö te kyseisten mallien parissa enemmän telmineet antaa muutaman vinkin siitä, mitä autolle olisi fiksua tehdä "alkuhuoltona/tarkastuksena"? Aikomuksena on ainakin tarkistaa tasonsäädön kompuran imuletkun kunto ja vaihtaa se samalla uuteen.

                    Kiitoksia jo etukäteen
                    Tuolta naapurifoorumilta löytyy hyvä lista e61:n hankkijalle työohjeineen: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
                    Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                    ex:
                    e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                    e91 320d -11 Alpinweiss III
                    e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                    e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                    e39 520i -97 touring Schwarz II
                    e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                    e34 520i -89 Diamantschwarz

                    Comment

                    • Hattis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 166
                      • Finland

                      Originally posted by djs^ View Post
                      Avatkaas vähän tietämättömälle, onko kyseessä vika vai johtuuko tämä kaikki nyt siitä dpf:stä. Ajelin tuossa suomesta eestiin ja alkoi auto isolla tiellä pitämään vähän omituista jurinaa pienillä kieroksilla. Moottorin lämmöt näkyivät salavalikosta koko ajan, ja kun jurina/murina alkoi niin lämmöt nousi n.91-92 asteeseen. Hetken päästä murina/loppui ja lämmötkin tippuivat n87-88 asteeseen, ja auto tuntuikin ihan ohjukselta. Ajeltiin sitten mökille ja lähdettiin seuraavana päivänä Latviaan. Rajan ylityksen jälkeen oli tietöitä, joten välillä pysähdyttiin ja välillä mentiin hissukseen n.10km/h, ja alkoi taas tämä enemmän murinaa muistuttava ääni. Pysäytin auton ja koitin pakoputken päitä että tuleeko sieltä miten kuumas tavaraa, ja tulikin. Taisin sormenikin polttaa. Hetken murina taas kesti ja sitten loppui. Onko tämä nyŧ sitä, kun dpf tekee polttoa?
                      Se on juurikin se DPF - poltto.
                      Pakoäänet on möreämmät ja omassa ainakin tuntuis, että vaihtopisteet nousee ylemmäs, eli hiljaa ajaessa vaihtaa vähän töksähdellen.

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        Originally posted by eemi View Post
                        Tuolta naapurifoorumilta löytyy hyvä lista e61:n hankkijalle työohjeineen: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
                        Kiitos vinkistä, pitää selata läpi. En olekaan tuolla foorumilla vielä käynytkään.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • Aceishigh
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 284

                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Ei muuta kuin kovaa ajoa, täysin hyväksyttävä öljynkulutus. Itellä on kohta 300 000km ajettu M57 ja kuluttaa öljyä n. litran/20 000km. Lisää sitten öljyä kun/jos laskee alle minimitason. Riittänee yksi lisäys 30 000km matkalla.
                          Dieselkoneilla tehtaan mukaan max. moottoriöljynkulutus taitaa olla 0,7l/1000km.
                          Roger!
                          Old golfers never die, they only lose their balls.

                          BMW 740d xDrive (06/2014).

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10012
                            • KVLA

                            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                            Dieselkoneilla tehtaan mukaan max. moottoriöljynkulutus taitaa olla 0,7l/1000km.
                            Ei paha.Esim. juurikin tuolla 30tkm suoritteella ölppää häviää reilut 20 litraa.Jo puoletkin tuosta olisi ihan tajuton määrä.

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              [OFFTOPIC]
                              Kaverilla on E39 M5 vm. 1999, S62 moottori siis.

                              Tuossa moottorissa öljynkulutus on luokkaa 1 litra/1500km, ja öljyhän on sitä 10W-60, eli vähän arvokkaampaa kuin tavalliset öljyt.

                              Ja tuo Moottori todella kuluttaa sille luvatun verran. Vasta faceliftissä uusittiin männänrenkaat, jolloin öljynkulutus laskee huomattavasti.

                              [/OFFTOPIC]

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17512
                                • Turku

                                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                                [OFFTOPIC]
                                Kaverilla on E39 M5 vm. 1999, S62 moottori siis.

                                Tuossa moottorissa öljynkulutus on luokkaa 1 litra/1500km, ja öljyhän on sitä 10W-60, eli vähän arvokkaampaa kuin tavalliset öljyt.

                                Ja tuo Moottori todella kuluttaa sille luvatun verran. Vasta faceliftissä uusittiin männänrenkaat, jolloin öljynkulutus laskee huomattavasti.

                                [/OFFTOPIC]
                                Voiko prefaceliftiin vaihtaa nuo uudemmat männänrenkaat?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎