Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Jaksaisiko joku sellainen joka pääsee lukemaan M57TU2 DPF:n vikakoodeja kurkata INPA:n CFGDAT kansiosta MOTOR.ENG/GER filua?

    Oon koittanut tarjota tuohon D62M57A0.prg, D62M57B0.prg ja DDE6M57.ipo filua (en .prg tai .ipo päätteellä), mutta ei ole onnistunut. Voi olla, että mulla puuttuu vielä joku filu.

    eli riviltä:
    [ROOT_6]
    ENTRY= tiedoston nimi, DDE6 for M57TOP / M57TU2

    tuon for jälkeen voi lukea muutakin kuin yllä mainitut, mutta kunhan olisi DDE6 ja M57. :think
    E32 750i 11/89

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2759
      • Tampere

      Originally posted by MikkoJII View Post
      Jaksaisiko joku sellainen joka pääsee lukemaan M57TU2 DPF:n vikakoodeja kurkata INPA:n CFGDAT kansiosta MOTOR.ENG/GER filua?

      tuon for jälkeen voi lukea muutakin kuin yllä mainitut, mutta kunhan olisi DDE6 ja M57. :think
      Etsit väärästä paikasta. Vilkaise E60.ENG/.GER.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by JaniLap View Post
        Etsit väärästä paikasta. Vilkaise E60.ENG/.GER.
        No joo toimiihan se DDE6M57 niin kuin ajattelinkin. Piti ottaa vaan välilyönnit = -merkin jälkeen pois.

        Nyt pitää vaan etsiä uudempi INPA, että saan vastapaineet katsottua. Tässä versiossa ei ole kuin hehkut päälle/pois ja jotain pumppujen päälle/pois mahdollisuuksia.

        EDIT:
        Luovutin ja asensin DIS v57. Vastapaineet näytti tyhjäkäynnillä 8mbar.
        Last edited by MikkoJII; 31-07-2020, 10:12.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 551
          • Tampere

          e60 PDC ohjainlaite rikki?

          Vikakoodit kahdesta etututkasta, tuli tutkat vaihdettua ja kas kas, sama homma. Kokeilin uudet tutkat ristiin toimivien kanssa, ja uudet tutkat toimivat kuten myös vanhatkin eri paikoissa, mutta eivät noissa kahdessa (vasen etu ja keskioikea).

          Seuraavaksi johtosarja purkuautosta etutöpseliin kiinni tutkineen päivineen ja samat tutkat mykkänä, näillä tosin tuli ekaa kertaa kuva kahdella toimivalla tutkalla? Vaihdoin nyt sen johtosarjan kuitenkin ja sama vika päällä.

          Foorumia selanneena ymmärsin että yleensä ohjainboksi antaisi vikakoodia jostain muusta kuin yksittäisistä tutkista? Olisiko arvon foorumilaisilla veikkauksia onko ohjainboksi nyt kuitenkin rikki, vai nuo pari anturin johtoa boksin ja etujohtosarjan väliltä? :think

          Emännän käyttiksenä tuo nyt, takatutkaa kaipailis mutta etusella ei niin väliä/kiirettä, pitäisikö takatutkan lähteä päälle jos ohjainboksilta ottaa etujohtosarjan piuhan irti?
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2759
            • Tampere

            Originally posted by Gize View Post
            Vikakoodit kahdesta etututkasta, tuli tutkat vaihdettua ja kas kas, sama homma.

            Olisiko arvon foorumilaisilla veikkauksia onko ohjainboksi nyt kuitenkin rikki, vai nuo pari anturin johtoa boksin ja etujohtosarjan väliltä?
            Oletko katsonut mitä tapahtuu, jos ohjainlaitteelle tulevat etu- ja takatutkien johdot kytkee ristiin? Liittimet pitäisi muistaakseni olla yhteensopivat.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              Originally posted by Gize View Post
              Vikakoodit kahdesta etututkasta, tuli tutkat vaihdettua ja kas kas, sama homma. Kokeilin uudet tutkat ristiin toimivien kanssa, ja uudet tutkat toimivat kuten myös vanhatkin eri paikoissa, mutta eivät noissa kahdessa (vasen etu ja keskioikea).

              Seuraavaksi johtosarja purkuautosta etutöpseliin kiinni tutkineen päivineen ja samat tutkat mykkänä, näillä tosin tuli ekaa kertaa kuva kahdella toimivalla tutkalla? Vaihdoin nyt sen johtosarjan kuitenkin ja sama vika päällä.

              Foorumia selanneena ymmärsin että yleensä ohjainboksi antaisi vikakoodia jostain muusta kuin yksittäisistä tutkista? Olisiko arvon foorumilaisilla veikkauksia onko ohjainboksi nyt kuitenkin rikki, vai nuo pari anturin johtoa boksin ja etujohtosarjan väliltä? :think

              Emännän käyttiksenä tuo nyt, takatutkaa kaipailis mutta etusella ei niin väliä/kiirettä, pitäisikö takatutkan lähteä päälle jos ohjainboksilta ottaa etujohtosarjan piuhan irti?
              Mittaa ne boksilta keulan liittimelle tulevat johdot. Omassa oli yksi johto poikki, onneksi sellaisesta kohdasta, että sai korjattua suht. helposti. Turhaan ostin uuden tutkan ja etupuskurin johtosarjan...

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                Originally posted by Gize View Post
                Vikakoodit kahdesta etututkasta, tuli tutkat vaihdettua ja kas kas, sama homma. Kokeilin uudet tutkat ristiin toimivien kanssa, ja uudet tutkat toimivat kuten myös vanhatkin eri paikoissa, mutta eivät noissa kahdessa (vasen etu ja keskioikea).

                Seuraavaksi johtosarja purkuautosta etutöpseliin kiinni tutkineen päivineen ja samat tutkat mykkänä, näillä tosin tuli ekaa kertaa kuva kahdella toimivalla tutkalla? Vaihdoin nyt sen johtosarjan kuitenkin ja sama vika päällä.

                Foorumia selanneena ymmärsin että yleensä ohjainboksi antaisi vikakoodia jostain muusta kuin yksittäisistä tutkista? Olisiko arvon foorumilaisilla veikkauksia onko ohjainboksi nyt kuitenkin rikki, vai nuo pari anturin johtoa boksin ja etujohtosarjan väliltä? :think

                Emännän käyttiksenä tuo nyt, takatutkaa kaipailis mutta etusella ei niin väliä/kiirettä, pitäisikö takatutkan lähteä päälle jos ohjainboksilta ottaa etujohtosarjan piuhan irti?
                Mulla on samaa vikaa takatutkien kanssa. Toinen oikealta herjaa. Ostin Böntti - nimimerkiltä käytetyn ehjän puskurin johtosarjankin ja samassa tutkassa edelleen vika. Veikkaan, että omassani vika on tuossa johtosarjan läpiviennissä, mistä on yksi johto poikki.

                EDIT:
                Läpiviennin läheltä löytyi 1 katkennut johto (sini musta) joka oli poikki. Korjattu kolvaamalla ja PDC heräsi henkiin. Olisikohan akkua vaihtaessa katkennut.
                Last edited by MikkoJII; 10-08-2020, 18:02.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 551
                  • Tampere

                  Kiitos kaikille vastauksista!

                  Täytyypi lähteä sitten ensin johtotehtäviin ennenkö annan purkille vaihtotuomiota.

                  Mitä kautta nuo johdot matkustaa peräkontista keulalle? :think

                  Pitäisihän takatutkien toimia jos etujohtosarjan ottaa boksin päästä irti?
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • puuki
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 38
                    • Mikkeli

                    Omassa oli korinpuolella heti sen liittimen jälkeen kaksi johtoa poikki,sama juttu
                    uusin kaksi tutkaa ja puskurin johtosarjan eikä toiminut.Olivat heti liittimen jälkeen poikki mutta ei ollut helppo huomata

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Originally posted by Gize View Post
                      Kiitos kaikille vastauksista!

                      Täytyypi lähteä sitten ensin johtotehtäviin ennenkö annan purkille vaihtotuomiota.

                      Mitä kautta nuo johdot matkustaa peräkontista keulalle? :think

                      Varmaan ne on köntätty auton johtosarjaan tuossa matkustamon kohdalla, eli en ehkä jaksaisi uskoa, että mahdollinen katkos on siellä (koska kaapelit on aika hyvin suojattu eivätkä pääse liikkumaan/hiertymään).



                      Minulla johdin oli poikki keulasta, äänitorven teline oli hiertänyt kaapelin rikki.







                      No ensin kuitenkin kannattaa mitata yleismittarilla ja sopivalla jatkopätkällä + kärjillä jotka sopivat liittimiin, onko katkoksia.



                      Originally posted by Gize View Post
                      Pitäisihän takatutkien toimia jos etujohtosarjan ottaa boksin päästä irti?

                      Ei välttämättä, mutta äkkiähän sen kokeilee. Taitaisi vaatia etupään PDC:n poiston koodaamalla, ettei ole vikatilassa koko systeemi.

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        Onko joku vaihdellut umpion pleksejä? Onko tarjolla jo sellaisia missä nuo sivuvalotkin toimii?
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • macman_lahti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2017
                          • 290
                          • Lahti

                          Originally posted by tabasco View Post
                          Minulla johdin oli poikki keulasta, äänitorven teline oli hiertänyt kaapelin rikki.
                          Tämä taitaa olla lähes kaikilla..sama täällä.
                          -08 E60 LCI
                          -13 F10 3.0 xDrive

                          Comment

                          • LongJohn
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2017
                            • 269
                            • Kuopio

                            Oletteko minkä jäykkyisiä jousia käyttäneet E61 etupäässä BC Racingin sarjoilla?



                            Vakiot tuntuu ihan liian jäykille, saa olla iskarit melko velttona että on edes inhimillinen ajaa ja mietin josko pistäs löysemmät jouset ja jäykkäisi iskareilla enemmän.

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              Originally posted by LongJohn View Post
                              Oletteko minkä jäykkyisiä jousia käyttäneet E61 etupäässä BC Racingin sarjoilla?



                              Vakiot tuntuu ihan liian jäykille, saa olla iskarit melko velttona että on edes inhimillinen ajaa ja mietin josko pistäs löysemmät jouset ja jäykkäisi iskareilla enemmän.
                              Millä jousivakiolla sulla vakiojouset?
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • Timo Jokilehto
                                Newbiemmer
                                • Dec 2012
                                • 11
                                • suomi

                                E60 penkinlämmitin ongelma

                                Eli penkinlämmittimen painaa päälle niin valo palaa hetken (n3sek) ja sen jälkeen sammuu. Tekee kaikilla kolmella lämmitys asteella saman. Inpa sanoo että lämpenee liian nopeaa. Kellään ollut vastaavaa? Missä vika?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎