Originally posted by edva
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No jos tiivisteen vaihdon sais teetettynä alta 500€ niin sitten ei nyt mahoton. Itellä ei osaamista eikä tiloja alkaa sitä vaihtamaan. Jos nyt tiivisteen joutuu vaihtaa niin mitä kaikkea muuta pitää/kannattaa samalla vaihtaa? Onko katastrofi lähellä jos autolla jatkaa ajamista ennen vaihtoa?
-
Jos hehkuja on pimeenä, pimeet vaihtoon.
Imusarjan alla oleva vesiletkun tiivisteen vaihdattasin myös, kun imusarja irti. Samalla jäähdytinnesteet, jos ei oo hiljan vaihdettu.
Imusarjan tiivisteet.
Suuttimien tiivisteet eli O-rengas ja kuparitiiviste. Suuttimien puhdistus ehkä myös, mielipiteitä?
Kaikki huonon näköiset tai taivuttaessa halkeilevat alipaineletkut
Varmista myös kaikkien termareiden kunto ennen pajalle menoa eli lämmöt nousee normaalisti 85-90 asteeseen n.15km ajon jälkeen. Samalla ne vaihtaa, kun vedet on pois.
Tietenki myös imusarjan läpät pois, jos ei jo ole ja kunnon tulpat tilalle.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Kaikki termarit vaihdettu vasta joten lämmöt nousee hienosti sinne 90-93 asteeseen. Jäähärit myös vaihettu samalla eli ne ok. Imusarjan tiivisteistä(?)vuotaa öljyä joten ne täytyy vaihtaa. Hehkuista ei ole koodeja joten ne ilmeisesti kunnossa. Sama vaihtaa kaikki alipaineletkutkin.Originally posted by edva View PostJos hehkuja on pimeenä, pimeet vaihtoon.
Imusarjan alla oleva vesiletkun tiivisteen vaihdattasin myös, kun imusarja irti. Samalla jäähdytinnesteet, jos ei oo hiljan vaihdettu.
Imusarjan tiivisteet.
Suuttimien tiivisteet eli O-rengas ja kuparitiiviste. Suuttimien puhdistus ehkä myös, mielipiteitä?
Kaikki huonon näköiset tai taivuttaessa halkeilevat alipaineletkut
Varmista myös kaikkien termareiden kunto ennen pajalle menoa eli lämmöt nousee normaalisti 85-90 asteeseen n.15km ajon jälkeen. Samalla ne vaihtaa, kun vedet on pois.
Tietenki myös imusarjan läpät pois, jos ei jo ole ja kunnon tulpat tilalle.
Comment
-
Mitenkä tuo e6x 530xd -06 maffin vaihto menee että jos vaihdan vanhan tilalle samalla osanumerolla olevan maffin, niin joutuuko sen koodaamaan vai "oppiiko" ihan itsekseen?
-Teemue36 328i -97 M-Sport
e46 320d -04 M-Sport
Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Itse sain omaan 535d ”tarjouksen” paikallisesta bmw korjaamosta, hinnat alkaen 750e..Originally posted by edva View PostSavotta se turbon vaihtokin on ja hinta ihan eri luokkaa. Itelleen voi laskee tuntipalkan, venakopan tiiviste ja suuttimien tiivisteet maksaa alle satasen. Samalla voi tsekata mm. alipaineletkut.
Mulla samaa oireilua, mut öljyä palaa 1L/10tkm eikä huohota ahtoilmaan normaalia enempää. Vielä ei jaksa käydä venakopan kimppuun. Teetettynä tiivisteen vaihto olis n.350€.
Hinta sisälsi osat (venakopan tiivisteet ja uudet pultit, suuttimien tiivisteet ) + työt.Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Sulla ei ole tarpeeksi vauhtia, tai onko sulla perässä kärry tms painoa jonka takia se ei vaihda isommalle?Originally posted by markok View PostOnko kellään ollut ongelmana, että Zf6hp laatikko ei vaihda sport asennossa nelosta isompaa vaihdetta vaikka kuinka pitkään ajaa moottoritie nopeutta? Eikös tuon vitoselle kuuluisi mennä? Missähän mahtaisi vika olla?
Comment
-
Muuten vaihdot tapahtuvat kevyessä ajossa 3000 rpm:n paikkeilla, mutta vitosta ei vaihda vaikka kierroksia on 4000 ja yhtään ei vedätä vaan pitää vauhdin tasaisena.Originally posted by -kako- View PostSulla ei ole tarpeeksi vauhtia, tai onko sulla perässä kärry tms painoa jonka takia se ei vaihda isommalle?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
En muista miten omassa 535d:ssä on kierrokset, mut vauhtia piti olla tai käyttää jossaki 100-110 (mittarin mukaan) et nakkas vitoselle.Originally posted by markok View PostMuuten vaihdot tapahtuvat kevyessä ajossa 3000 rpm:n paikkeilla, mutta vitosta ei vaihda vaikka kierroksia on 4000 ja yhtään ei vedätä vaan pitää vauhdin tasaisena.E61 535D
E46 330D
Comment
-
-
Kyseessä ei ole oma auto vaan N52 moottorilla oleva 525i, mutta bensa koneella tämäkin. Kävin omalla kokeilemassa ja kyllä se siinä vitoselle vaihtaa jo ennen satasen vauhtia. Vaikuttaakohan tähän laatikon ajotavan oppiminen? Tuota ei kuulemma hirveästi ole poljettu, joten ei kyllä pitäisi siitäkään johtua ja pienemmät vaihteet vaihtaa kuitenkin ihan kohtuullisilla kierroksilla. Vikakoodeja ei moottorista tai laatikosta ollut ja muuten laatikon toiminta on normaalia.Originally posted by -kako- View PostSulla näyttikin olevan bensakoneella, onko se aikaisemmin vaihtanut vitoselle?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Carbonschwarz (416) on M -exclusive, eli tarjottu M Sport -varusteltuihin ja "oikeisiin" M-autoihin (M3, M5, jne.) yhtenä perusvärivaihtoehtona. Näitä autoja on toki saanut myös muulla haluamallaan perusvärillä (esim. valkoinen) tai nk. individual -värillä.Originally posted by palomaeki View PostOnkos näistä tietoa paljonko M-Sporteja on ihan mustana valmistettu vai ovatko kaikki carbon schwarzia tjsp muuta ei-ihan-mustaa?Last edited by JaniLap; 11-06-2020, 11:55.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
Comment