Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kako-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2020
    • 32
    • Oulu

    Originally posted by edva View Post
    Savotta se turbon vaihtokin on ja hinta ihan eri luokkaa. Itelleen voi laskee tuntipalkan, venakopan tiiviste ja suuttimien tiivisteet maksaa alle satasen. Samalla voi tsekata mm. alipaineletkut.
    Mulla samaa oireilua, mut öljyä palaa 1L/10tkm eikä huohota ahtoilmaan normaalia enempää. Vielä ei jaksa käydä venakopan kimppuun. Teetettynä tiivisteen vaihto olis n.350€.
    No jos tiivisteen vaihdon sais teetettynä alta 500€ niin sitten ei nyt mahoton. Itellä ei osaamista eikä tiloja alkaa sitä vaihtamaan. Jos nyt tiivisteen joutuu vaihtaa niin mitä kaikkea muuta pitää/kannattaa samalla vaihtaa? Onko katastrofi lähellä jos autolla jatkaa ajamista ennen vaihtoa?

    Comment

    • edva
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 306
      • Pirkkala

      Jos hehkuja on pimeenä, pimeet vaihtoon.
      Imusarjan alla oleva vesiletkun tiivisteen vaihdattasin myös, kun imusarja irti. Samalla jäähdytinnesteet, jos ei oo hiljan vaihdettu.
      Imusarjan tiivisteet.
      Suuttimien tiivisteet eli O-rengas ja kuparitiiviste. Suuttimien puhdistus ehkä myös, mielipiteitä?
      Kaikki huonon näköiset tai taivuttaessa halkeilevat alipaineletkut

      Varmista myös kaikkien termareiden kunto ennen pajalle menoa eli lämmöt nousee normaalisti 85-90 asteeseen n.15km ajon jälkeen. Samalla ne vaihtaa, kun vedet on pois.

      Tietenki myös imusarjan läpät pois, jos ei jo ole ja kunnon tulpat tilalle.
      e61 530xd LCI 3/2007

      Comment

      • -kako-
        Bimmer Rookie
        • Apr 2020
        • 32
        • Oulu

        Originally posted by edva View Post
        Jos hehkuja on pimeenä, pimeet vaihtoon.
        Imusarjan alla oleva vesiletkun tiivisteen vaihdattasin myös, kun imusarja irti. Samalla jäähdytinnesteet, jos ei oo hiljan vaihdettu.
        Imusarjan tiivisteet.
        Suuttimien tiivisteet eli O-rengas ja kuparitiiviste. Suuttimien puhdistus ehkä myös, mielipiteitä?
        Kaikki huonon näköiset tai taivuttaessa halkeilevat alipaineletkut

        Varmista myös kaikkien termareiden kunto ennen pajalle menoa eli lämmöt nousee normaalisti 85-90 asteeseen n.15km ajon jälkeen. Samalla ne vaihtaa, kun vedet on pois.

        Tietenki myös imusarjan läpät pois, jos ei jo ole ja kunnon tulpat tilalle.
        Kaikki termarit vaihdettu vasta joten lämmöt nousee hienosti sinne 90-93 asteeseen. Jäähärit myös vaihettu samalla eli ne ok. Imusarjan tiivisteistä(?)vuotaa öljyä joten ne täytyy vaihtaa. Hehkuista ei ole koodeja joten ne ilmeisesti kunnossa. Sama vaihtaa kaikki alipaineletkutkin.

        Comment

        • Re-pe
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 380
          • Lieksa

          Mitenkä tuo e6x 530xd -06 maffin vaihto menee että jos vaihdan vanhan tilalle samalla osanumerolla olevan maffin, niin joutuuko sen koodaamaan vai "oppiiko" ihan itsekseen?

          -Teemu
          e36 328i -97 M-Sport
          e46 320d -04 M-Sport

          Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Comment

          • -kako-
            Bimmer Rookie
            • Apr 2020
            • 32
            • Oulu

            Vika löytyi, katoin turbon ja sehän sieltä on mennyt Nyt täytyy etsiä uusi jostain, mistähän saisi uuden mahdollisimman edullisesti:think

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2331
              • Espoo

              Originally posted by edva View Post
              Savotta se turbon vaihtokin on ja hinta ihan eri luokkaa. Itelleen voi laskee tuntipalkan, venakopan tiiviste ja suuttimien tiivisteet maksaa alle satasen. Samalla voi tsekata mm. alipaineletkut.
              Mulla samaa oireilua, mut öljyä palaa 1L/10tkm eikä huohota ahtoilmaan normaalia enempää. Vielä ei jaksa käydä venakopan kimppuun. Teetettynä tiivisteen vaihto olis n.350€.
              Itse sain omaan 535d ”tarjouksen” paikallisesta bmw korjaamosta, hinnat alkaen 750e..

              Hinta sisälsi osat (venakopan tiivisteet ja uudet pultit, suuttimien tiivisteet ) + työt.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Onko kellään ollut ongelmana, että Zf6hp laatikko ei vaihda sport asennossa nelosta isompaa vaihdetta vaikka kuinka pitkään ajaa moottoritie nopeutta? Eikös tuon vitoselle kuuluisi mennä? Missähän mahtaisi vika olla?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • -kako-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2020
                  • 32
                  • Oulu

                  Originally posted by markok View Post
                  Onko kellään ollut ongelmana, että Zf6hp laatikko ei vaihda sport asennossa nelosta isompaa vaihdetta vaikka kuinka pitkään ajaa moottoritie nopeutta? Eikös tuon vitoselle kuuluisi mennä? Missähän mahtaisi vika olla?
                  Sulla ei ole tarpeeksi vauhtia, tai onko sulla perässä kärry tms painoa jonka takia se ei vaihda isommalle?

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by -kako- View Post
                    Sulla ei ole tarpeeksi vauhtia, tai onko sulla perässä kärry tms painoa jonka takia se ei vaihda isommalle?
                    Muuten vaihdot tapahtuvat kevyessä ajossa 3000 rpm:n paikkeilla, mutta vitosta ei vaihda vaikka kierroksia on 4000 ja yhtään ei vedätä vaan pitää vauhdin tasaisena.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Dixon
                      BTCF Member
                      • Dec 2015
                      • 62
                      • Oulu

                      Originally posted by markok View Post
                      Muuten vaihdot tapahtuvat kevyessä ajossa 3000 rpm:n paikkeilla, mutta vitosta ei vaihda vaikka kierroksia on 4000 ja yhtään ei vedätä vaan pitää vauhdin tasaisena.
                      En muista miten omassa 535d:ssä on kierrokset, mut vauhtia piti olla tai käyttää jossaki 100-110 (mittarin mukaan) et nakkas vitoselle.
                      E61 535D

                      E46 330D

                      Comment

                      • -kako-
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2020
                        • 32
                        • Oulu

                        Originally posted by markok View Post
                        Muuten vaihdot tapahtuvat kevyessä ajossa 3000 rpm:n paikkeilla, mutta vitosta ei vaihda vaikka kierroksia on 4000 ja yhtään ei vedätä vaan pitää vauhdin tasaisena.
                        Sulla näyttikin olevan bensakoneella, onko se aikaisemmin vaihtanut vitoselle?

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Originally posted by -kako- View Post
                          Sulla näyttikin olevan bensakoneella, onko se aikaisemmin vaihtanut vitoselle?
                          Kyseessä ei ole oma auto vaan N52 moottorilla oleva 525i, mutta bensa koneella tämäkin. Kävin omalla kokeilemassa ja kyllä se siinä vitoselle vaihtaa jo ennen satasen vauhtia. Vaikuttaakohan tähän laatikon ajotavan oppiminen? Tuota ei kuulemma hirveästi ole poljettu, joten ei kyllä pitäisi siitäkään johtua ja pienemmät vaihteet vaihtaa kuitenkin ihan kohtuullisilla kierroksilla. Vikakoodeja ei moottorista tai laatikosta ollut ja muuten laatikon toiminta on normaalia.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Virdee
                            Newbiemmer
                            • Dec 2016
                            • 27
                            • Finland

                            Sopiiko e61 530d moottori 535d tilalle? Jos vaihtaa suuttimet, turbot, pakosarjan yms. Hilppeet? Vai onko itse raakakoneissa jotain eroa?

                            Comment

                            • palomaeki
                              Newbiemmer
                              • May 2020
                              • 3
                              • Finland

                              e60/e61 värit

                              Onkos näistä tietoa paljonko M-Sporteja on ihan mustana valmistettu vai ovatko kaikki carbon schwarzia tjsp muuta ei-ihan-mustaa?

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2759
                                • Tampere

                                Originally posted by palomaeki View Post
                                Onkos näistä tietoa paljonko M-Sporteja on ihan mustana valmistettu vai ovatko kaikki carbon schwarzia tjsp muuta ei-ihan-mustaa?
                                Carbonschwarz (416) on M -exclusive, eli tarjottu M Sport -varusteltuihin ja "oikeisiin" M-autoihin (M3, M5, jne.) yhtenä perusvärivaihtoehtona. Näitä autoja on toki saanut myös muulla haluamallaan perusvärillä (esim. valkoinen) tai nk. individual -värillä.
                                Last edited by JaniLap; 11-06-2020, 10:55.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎