Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2767
    • Tampere

    Originally posted by la55e View Post
    Kuin nopeesti nuo voi mennä rikki. Termarit vaihdettu 30tkm sitte ja vesipumppu 80tkm mutta ei tosiaan tietoa millasta osaa sinne on laitettu
    Mikäli on BMW:n omia varaosia laitettu, niin kokemukseni perusteella kestävät kyllä pitkiäkin siivuja ajoa.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5162
      • Joensuu

      E61 koukun asennus

      E61 m-sport pitäs laittaa talvea varten vetokoukku. Joutuuko m-sportin diffun vaihtamaan koukulliseen versioon (=luukulliseen), vai löytyykö sellaista koukkua mikä sopii suoraan m-sport version diffuun? Vai puukottaako paikoillaan olevan?

      Kokemuksia esim tästä halvasta sarjasta: BMW 5er E61 Touring Anhängerkupplung starr+ES 7p ABE
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Parviainen97
        Newbiemmer
        • Mar 2019
        • 22
        • Joensuu

        morjes. Tuli tuossa viikko sitten haettua entisen 530d tilalle 535d e61 jonka kanssa ollut nyt vähän ongelmaa. Ei oikein vedä sillä tavalla mitä olettais, kummiskin penkkipaperit ála 391/774nm löytyy kys.autosta. Noh, ensimmäisenä tuli mieleen alipaineletkut jotka näistä tuntuu menevän. Ne vaihdettiin, ja koeajolle lähtiessä iski hirveät diisselinkäryiset voimasavut. Tuntui että veti jo paljon paremmin, mutta savutti. Noh, autolle hetki valohoitoa ja kaskummaa, seuraavalla koeajolla ei tullut savunkiehkuraakaan muutakuin täyskaasulla ja sekin pikimustaa. Mut ei kyllä vieläkään vedä niinkuin pitäs. Suuttimista tsekattiin ohivuoto ja 20ml/1min joka ikinen suutin tasaiseen, ja korjausraja ilmeisesti 20ml/2min? Jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta koska luulis tuossa vaiheessa jo olevan käynnistys ja tyhjäkäyntiongelmia... Kenelläkään ideaa mitä tässä nyt tekis? Ahtoputkien tiivisteet menee vielä vaihtoon, pääsee lonksamaan ihan huolella siellä ne coolerille tulevat pikakiinnikkeet.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by ruupanen View Post
          E61 m-sport pitäs laittaa talvea varten vetokoukku. Joutuuko m-sportin diffun vaihtamaan koukulliseen versioon (=luukulliseen), vai löytyykö sellaista koukkua mikä sopii suoraan m-sport version diffuun? Vai puukottaako paikoillaan olevan?

          Kokemuksia esim tästä halvasta sarjasta: BMW 5er E61 Touring Anhängerkupplung starr+ES 7p ABE
          M-Sport puskuri on todella ahdas vetokoukulle. Tuo linkkaamasi tuskin mahtuu ollenkaan ilman isoa leikkausta puskuriin. M-Sport versioihin edes luukun kanssa ei mahdu normaali irrotettava koukku vaan sen pitää olla M-Sport versio. Westfalialta mikä valmistaa alkuperäiset koukut löytyy erikseen normaali puskurille ja M-Sport puskurille sopivat mallit. Jos siistin asennuksen haluaa niin suosittelen ostamaan tuollaisen ja luukullisen diffuusorin. Itse löysin purkaamolta todella edullisesti tuollaisen paketin muutama vuosi sitten.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5162
            • Joensuu

            Originally posted by markok View Post
            M-Sport puskuri on todella ahdas vetokoukulle. Tuo linkkaamasi tuskin mahtuu ollenkaan ilman isoa leikkausta puskuriin. M-Sport versioihin edes luukun kanssa ei mahdu normaali irrotettava koukku vaan sen pitää olla M-Sport versio. Westfalialta mikä valmistaa alkuperäiset koukut löytyy erikseen normaali puskurille ja M-Sport puskurille sopivat mallit. Jos siistin asennuksen haluaa niin suosittelen ostamaan tuollaisen ja luukullisen diffuusorin. Itse löysin purkaamolta todella edullisesti tuollaisen paketin muutama vuosi sitten.
            Kiitos kattavasta postauksesta. Asia oli siis kuten vähän ehdinkin epäillä kun auton alle konttailin ja katselin rakennetta...

            Pitääpä kokeilla ostoilmoa laittaa, jos sattuisi löytymään alkuperäinen setti kohtuu hintaan. Uutena jos laittaa Westfalialta koukun ja siihen päälle diffu + asennus, niin se on jo puolet talvipommin arvosta
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • la55e
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 39
              • oulu

              Originally posted by JaniLap View Post
              Mikäli on BMW:n omia varaosia laitettu, niin kokemukseni perusteella kestävät kyllä pitkiäkin siivuja ajoa.
              Muovisiipinen vesipumppu oli pettänyt vaikka tosiaan 80tkm sitte oli vaihdettu.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                Originally posted by ruupanen View Post
                Kiitos kattavasta postauksesta. Asia oli siis kuten vähän ehdinkin epäillä kun auton alle konttailin ja katselin rakennetta...

                Pitääpä kokeilla ostoilmoa laittaa, jos sattuisi löytymään alkuperäinen setti kohtuu hintaan. Uutena jos laittaa Westfalialta koukun ja siihen päälle diffu + asennus, niin se on jo puolet talvipommin arvosta
                Joo, kyllä siinä helposti ~500€ menee sähkösarjoineen + diffun maalaus lisäksi. Mun mielestä kuitenkin ihan järkevä investointi toi westfalian koukkusysteemi. Baaljon fixumpi kuin nuo halpiskötösteet
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • buubaa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2013
                  • 140
                  • Lahti

                  530d -07, nyt kun vähän viileempiä aamuja tullu niin huomannu et kierrokset pomppii kylmänä tyhjäkäynnillä n.200rpm, mistähän moinen vois johtua?

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2767
                    • Tampere

                    Originally posted by buubaa View Post
                    530d -07, nyt kun vähän viileempiä aamuja tullu niin huomannu et kierrokset pomppii kylmänä tyhjäkäynnillä n.200rpm, mistähän moinen vois johtua?
                    Onko hehkut kunnossa?
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Parviainen97
                      Newbiemmer
                      • Mar 2019
                      • 22
                      • Joensuu

                      Originally posted by Parviainen97 View Post
                      morjes. Tuli tuossa viikko sitten haettua entisen 530d tilalle 535d e61 jonka kanssa ollut nyt vähän ongelmaa. Ei oikein vedä sillä tavalla mitä olettais, kummiskin penkkipaperit ála 391/774nm löytyy kys.autosta. Noh, ensimmäisenä tuli mieleen alipaineletkut jotka näistä tuntuu menevän. Ne vaihdettiin, ja koeajolle lähtiessä iski hirveät diisselinkäryiset voimasavut. Tuntui että veti jo paljon paremmin, mutta savutti. Noh, autolle hetki valohoitoa ja kaskummaa, seuraavalla koeajolla ei tullut savunkiehkuraakaan muutakuin täyskaasulla ja sekin pikimustaa. Mut ei kyllä vieläkään vedä niinkuin pitäs. Suuttimista tsekattiin ohivuoto ja 20ml/1min joka ikinen suutin tasaiseen, ja korjausraja ilmeisesti 20ml/2min? Jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta koska luulis tuossa vaiheessa jo olevan käynnistys ja tyhjäkäyntiongelmia... Kenelläkään ideaa mitä tässä nyt tekis? Ahtoputkien tiivisteet menee vielä vaihtoon, pääsee lonksamaan ihan huolella siellä ne coolerille tulevat pikakiinnikkeet.

                      Käytin nyt kaapelin päässä autoa. Ei ollut inpaa käytettävissä mutta delphi oli, ja se antoi seuraavat vikakoodit:
                      4B10 ja 4B11, tasaisen käynnin ohjaus, korjausmäärä liian alhainen
                      Ja sitten 41AB ilmankuormituksen painetunnistin, signaali katkonainen. Eli mitäs nyt, mappia ja maffia puhistelemaan? Entäs nuo 4B10 ja 4B11, onko ne nuo KAIKKI suuttimet entisiä?

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by Parviainen97 View Post
                        Käytin nyt kaapelin päässä autoa. Ei ollut inpaa käytettävissä mutta delphi oli, ja se antoi seuraavat vikakoodit:
                        4B10 ja 4B11, tasaisen käynnin ohjaus, korjausmäärä liian alhainen
                        Ja sitten 41AB ilmankuormituksen painetunnistin, signaali katkonainen. Eli mitäs nyt, mappia ja maffia puhistelemaan? Entäs nuo 4B10 ja 4B11, onko ne nuo KAIKKI suuttimet entisiä?
                        Suuttimien korjausarvot kunnon diagnostiikalla.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Parviainen97 View Post
                          Käytin nyt kaapelin päässä autoa. Ei ollut inpaa käytettävissä mutta delphi oli, ja se antoi seuraavat vikakoodit:
                          4B10 ja 4B11, tasaisen käynnin ohjaus, korjausmäärä liian alhainen
                          Ja sitten 41AB ilmankuormituksen painetunnistin, signaali katkonainen. Eli mitäs nyt, mappia ja maffia puhistelemaan? Entäs nuo 4B10 ja 4B11, onko ne nuo KAIKKI suuttimet entisiä?
                          Tässä juuri klassinen esimerkki, miksi se delphi on niin huono. Sen jälkeen saa arpoa mitä nyt pitäisi tehdä.. Kuten Clavurion sanoi, niin kunnon testerillä ne suuttimien korjausarvot ja samalla kannattaa ne kooditkin katsoa, niin saa niihinkin tolkkua. Esim. minulta onnistuu vilkaista.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • buubaa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 140
                            • Lahti

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Onko hehkut kunnossa?

                            Ei kun ohjainlaite on sökö, tullukkaan mieleen että vois siitä johtua

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2767
                              • Tampere

                              Originally posted by buubaa View Post
                              Ei kun ohjainlaite on sökö, tullukkaan mieleen että vois siitä johtua
                              Kylmällä M57-moottorissa yhdenkin hehkun vikaantumisen huomaa tyhjäkäynnillä selvänä tutinana kunnossa olevaan verrattuna. Samalla kannattaa harkita myös hehkutulppien vaihtoa (ellei vast'ikään jo uusittu), kun imusarjan joutuu kuitenkin irroittamaan yksikön vaihtamiseksi.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • daro
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 113
                                • Oulu

                                Yksikön vaihtamisessa ei tarvitse irroittaa imusarjaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎