Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9130
    • Oulu

    Originally posted by Aleeksi View Post
    Letkun lyttäämisellä ei vaikutusta. Päätermari kertaalleen vielä vaihdettu ja nyt nousee vähän yli 80 lämmöt nätillä ajolla.. ja pysähtyessä tippuvat taas. Kunnolla kun kenkää antaa niin lämmöt nousevat sinne 90 korville ja termostaatilta lähtevä letku lämpenee eli termari toimii aivan oikein? Tämän jälkeen kyllä hytissä riittää lämpöä ja myöskään ne eivät tipu alle 80. Onko nämä nyt vain niin hyviä jäähdytykseltään vai mikä tässä enää voi olla? Pitää vaan enemmän aina monoa antaa että tarkenee??
    Jos EGR-nestekierto on pois pelistä ja tomaatin lämmönvaihtimen letkutuslinja blokattuna niin kyllä se ongelma on edelleen päätermarissa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Aleeksi View Post
      Letkun lyttäämisellä ei vaikutusta. Päätermari kertaalleen vielä vaihdettu ja nyt nousee vähän yli 80 lämmöt nätillä ajolla.. ja pysähtyessä tippuvat taas. Kunnolla kun kenkää antaa niin lämmöt nousevat sinne 90 korville ja termostaatilta lähtevä letku lämpenee eli termari toimii aivan oikein? Tämän jälkeen kyllä hytissä riittää lämpöä ja myöskään ne eivät tipu alle 80. Onko nämä nyt vain niin hyviä jäähdytykseltään vai mikä tässä enää voi olla? Pitää vaan enemmän aina monoa antaa että tarkenee??
      Kuten tuossa edelläkin sanottiin, niin päätermarissa edelleen vika. Ihan normaalissa ajossa lämpenevät ja pysyvät lämpiminä, ei tarvitse kenkiä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Aleeksi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 74
        • Kajaani

        Kyllä täytyy huono tuuri olla termarin kanssa. Antakaa jo vinkkiä mistä seuraava, Motonet ja bemariosien kokeiltu
        Bmw 535D e61 -07
        Tiefseeblau Metallic

        Ex
        Bmw 530D e39 -02 Topasblau
        Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
        Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
        Bmw 525D e39 -02 Titansilber

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2690
          • .fi

          Originally posted by Aleeksi View Post
          Kyllä täytyy huono tuuri olla termarin kanssa. Antakaa jo vinkkiä mistä seuraava, Motonet ja bemariosien kokeiltu
          onhan tässä toki kuluja lähetyksestä, mutta aito alkup. alle kympin erolla motonetin tarvikkeeseen vajaas viikos, ni tarviiko edes miettiä?!?

          https://www.bmwautoparts.net/en/cata.../11_3465/47763
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 306
            • Uusimaa

            Originally posted by Aleeksi View Post
            Kyllä täytyy huono tuuri olla termarin kanssa. Antakaa jo vinkkiä mistä seuraava, Motonet ja bemariosien kokeiltu
            Onhan EGR vesikierto myös varmasti tukittu poistettaessa, ettei mitään letkuliitosviritelmää tilalla? Vähän erikoiselta kuulostaa, että kaks olis heti paketista viallisia. Bemariosien oliko viel alkuperäinen BMW-osa?
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • Aleeksi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 74
              • Kajaani

              Originally posted by MeisterW View Post
              Onhan EGR vesikierto myös varmasti tukittu poistettaessa, ettei mitään letkuliitosviritelmää tilalla? Vähän erikoiselta kuulostaa, että kaks olis heti paketista viallisia. Bemariosien oliko viel alkuperäinen BMW-osa?

              Kyllä on tulpattu, ja kyllä on. Makso jotain ~80€ .. nyt ulkona pakkasta päälle -20 niin 70 astettakin on vaikea saavuttaa...
              Bmw 535D e61 -07
              Tiefseeblau Metallic

              Ex
              Bmw 530D e39 -02 Topasblau
              Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
              Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
              Bmw 525D e39 -02 Titansilber

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Aleeksi View Post
                Kyllä on tulpattu, ja kyllä on. Makso jotain ~80€ .. nyt ulkona pakkasta päälle -20 niin 70 astettakin on vaikea saavuttaa...
                Eipä tähän muuta selitystä ole kuin se päätermari silloin. Kyllä nämä lämpenee pakkasellakin. Jos tämän nyt haluat vielä testata, niin paina lyttyy jompikumpi syylärinletku. Tämä testi sitten omalla vastuulla, aja sellaisessa paikassa, että saat heti pysäytettyä auton kun lämmöt nousee. Kajaanissa tosin ei pitäisi olla vaikeaa (tuli aikoinaan käytyä armeija siellä ja hiljaista on).
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Aleeksi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 74
                  • Kajaani

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Eipä tähän muuta selitystä ole kuin se päätermari silloin. Kyllä nämä lämpenee pakkasellakin. Jos tämän nyt haluat vielä testata, niin paina lyttyy jompikumpi syylärinletku. Tämä testi sitten omalla vastuulla, aja sellaisessa paikassa, että saat heti pysäytettyä auton kun lämmöt nousee. Kajaanissa tosin ei pitäisi olla vaikeaa (tuli aikoinaan käytyä armeija siellä ja hiljaista on).
                  Täytyy tämä koittaa. Webastollahan ei ole mitään tekemistä tämän lämpenemisen suhteen? Sen kun laittaa ajon aikana päälle niin lämpenee hivenen paremmin. Sais tosiaan nyt koneen edes lämpenemään kunnolla niin voisi perehtyä sitten tähän sisäpuhallukseen...
                  Bmw 535D e61 -07
                  Tiefseeblau Metallic

                  Ex
                  Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                  Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                  Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                  Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Aleeksi View Post
                    Täytyy tämä koittaa. Webastollahan ei ole mitään tekemistä tämän lämpenemisen suhteen? Sen kun laittaa ajon aikana päälle niin lämpenee hivenen paremmin. Sais tosiaan nyt koneen edes lämpenemään kunnolla niin voisi perehtyä sitten tähän sisäpuhallukseen...
                    No kyllähän se webasto nopeuttaa lämpenemistä ja viallisen termarin kanssa voi varmaan vähän nostaa lämpöjä. Nämä kyllä lämpenee ihan normaalisti ilman webastoakin. Kaikissa kun ei sitä ole tai se ei toimi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Tarkoitus ostaa Sedan E60 vm.2005-2010 Bensana 523 tai 525. Automaattina tai manuaalina.

                      En nyt jaksa kaikkia topicceja katsoo vioista,joten mitä kannattaa katsella autoa ostaessa yllä mainituista malleista?
                      Kiitti vastauksista
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16340
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Haggis View Post
                        Tarkoitus ostaa Sedan E60 vm.2005-2010 Bensana 523 tai 525. Automaattina tai manuaalina.

                        En nyt jaksa kaikkia topicceja katsoo vioista,joten mitä kannattaa katsella autoa ostaessa yllä mainituista malleista?
                        Kiitti vastauksista
                        Öljyn kulutusta.

                        530 voisi olla järkevämpi valinta.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • peki111
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 31
                          • KPO

                          Saako FLA/HBA herkkyyttä muutettua/koodattua mistään?

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 923
                            • Turku

                            Kuuluuko näissä olla koko ajan peilin lämmitys päällä?
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by _Bäri_ View Post
                              Kuuluuko näissä olla koko ajan peilin lämmitys päällä?
                              Kyllä, alle +5 ulkolämmön jälkeen.

                              Comment

                              • torppa47523
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 55
                                • Helsinki

                                Originally posted by Haggis View Post
                                Tarkoitus ostaa Sedan E60 vm.2005-2010 Bensana 523 tai 525. Automaattina tai manuaalina.

                                En nyt jaksa kaikkia topicceja katsoo vioista,joten mitä kannattaa katsella autoa ostaessa yllä mainituista malleista?
                                Kiitti vastauksista
                                Jos sinulla on hallussa INPA ja ISTA käyttö ylläpidossa ja huollossa, sekä osaat vaihtaa tarvittaessa konehuoneessa kuluvat osat, syyläri, vesipumppu, tulpat, puolat, injektorit, anturit etc, niin em. mallien valinta on hyvä ratkaisu. N53 koneen toiminnan seuraaminen on haastavaa mutta mielenkiintoista. Kymmenen vuoden kokemuksella E60 LCI.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎