Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2636
    • .fi

    olisko johdot rikki läpiviennin takaa? siis pumpun/anturin ja ensimmäisen ulkopuolisen liitoksen välillä.

    E39:seissä noi vielä ainakin tahtoo aikaa myöden mennä, ja alkaahan näillä E6x jo ikää myös olla.

    eli siis, toi että toimii vain jokusen sekunnin vois juur viitata siihen, että kontakti jossain kohdin niin huono,
    että palaa käytössä katki.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1220
      • Kajjjaani

      Originally posted by epee View Post
      Ei auttanut pumpun vaihto. Vaihdon jälkeen surahti kun laitto virrat päälle ja auton käyntiin, kävi n. 10sek ja sammu, ei kuulu enää pumpun surinaa ja polttoaine mittari tipahti samalla nolliin vaikka aluksi näytti oikein:think Olisko ideoita mikä tuota nyt vaivaa? Ja mikä tuolle mittarillekin tuli kun ensin näytti oikein ja sammumisen jälkeen putosi nolliin.
      Johtosarja tai pumpun rele sitten. Relettä pystyy ajamaan istalla tai inpalla, pitäisi kuulua selvä nakse.
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • epee
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 57
        • etelä-savo

        Pitääpä huomenna tutkia ja mittailla noi johdot ja testata tuo rele

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 911
          • Turku

          Tuo rele pitäisi aina vaihtaa pumpun yhteydessä. Sain tämän oppia yhtenä jouluaattona tien päällä...
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • epee
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 57
            • etelä-savo

            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Tuo rele pitäisi aina vaihtaa pumpun yhteydessä. Sain tämän oppia yhtenä jouluaattona tien päällä...
            Missä päin tuo rele on?
            Suoralla virralla pumppu pyörii, ei tosin lähtenyt siltikään käyntiin.
            Last edited by epee; 29-01-2022, 13:05.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2636
              • .fi

              Originally posted by epee View Post
              Missä päin tuo rele on?
              Suoralla virralla pumppu pyörii, ei tosin lähtenyt siltikään käyntiin.
              se rele ei kyllä vaikuta polttoaineen anturointiin suht. varmasti mitenkään.
              ja eikös sulla nyt ollut ensioireina ajosta sammuminen tjsp.? ei o mulla
              ikinä rele tehny sellastakaan, että ajossa hajois. joko mittari toimii?
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • epee
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 57
                • etelä-savo

                Joo ensin ei meinannut lähtee käyntiin ja seuraavana päivä nykäs muutaman kerran ja sammui. Äsken saatiin käyntiin ja mittari ei toimi vieläkään.

                Tyhjäkäynnillä siirtopumppu pyöri.
                Tyhjää kävi hyvin, kierrokset nostamalla 2000rpm sammui eikä enää lähde käyntiin. Eikä siirtopumppu surise virrat päällä.

                Rail paineet tyhjäkäynnillä reilu 300bar ja kierroksilla alkoi nousemaan, mutta romahti samalla kun sammui.
                Carly antoi rail pressure control valve koodin.

                Pitää koittaa vaihtaa tuo varmaan ensimmäisenä ja koittaa alkaako toimimaan.

                Comment

                • manfre
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2018
                  • 44
                  • Tampere

                  Uudet käsijarrukilkkeet vaihdettu ja osat herkistelty ja säädetty siten, että ensin niin kiinni että pyörä ei pyöri ja otin 5 naksua takaisin päin. Kahva kiristyy mielestäni hyvin, mutta käsijarru ei juurikaan pidä. Vaatiiko uudet palat jotain sisäänajoa tms että alkaa pitämään vai pitääkö vaan kiristää lisää?
                  f10 525d 2010

                  Comment

                  • nevari
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 256
                    • jyväskylä

                    Originally posted by manfre View Post
                    Uudet käsijarrukilkkeet vaihdettu ja osat herkistelty ja säädetty siten, että ensin niin kiinni että pyörä ei pyöri ja otin 5 naksua takaisin päin. Kahva kiristyy mielestäni hyvin, mutta käsijarru ei juurikaan pidä. Vaatiiko uudet palat jotain sisäänajoa tms että alkaa pitämään vai pitääkö vaan kiristää lisää?
                    oliko kahvan päästä huoltoasennossa? itse ainakin ekalla yrityksellä mokasin sen kanssa

                    Comment

                    • manfre
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2018
                      • 44
                      • Tampere

                      Mikähän tällänen huoltoasento on ja mitä se vaikuttaa käyännössä? Vai tarkoitatko sitä automaattikiristimen (?) jousta kahvan päästä? Sitä koitin painaa huoltoasentoon, mutta on kyllä niin kinkkisessä välissä ja syvällä ainakin itsellä että luovutin jo heti kättelyssä sen suhteen
                      f10 525d 2010

                      Comment

                      • AlastairPitt
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2019
                        • 153
                        • Espoo

                        Originally posted by manfre View Post
                        Mikähän tällänen huoltoasento on ja mitä se vaikuttaa käyännössä? Vai tarkoitatko sitä automaattikiristimen (?) jousta kahvan päästä? Sitä koitin painaa huoltoasentoon, mutta on kyllä niin kinkkisessä välissä ja syvällä ainakin itsellä että luovutin jo heti kättelyssä sen suhteen
                        Pitää vapauttaa se koukku kahvan luona https://cdn4.pelicanparts.com/techar..._med/pic02.jpg

                        ei pitäisi olla hirveän vaikeasti tehtävissä.
                        BMW 525i E60 - 04

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1604
                          • Turku

                          Originally posted by AlastairPitt View Post
                          Pitää vapauttaa se koukku kahvan luona https://cdn4.pelicanparts.com/techar..._med/pic02.jpg

                          ei pitäisi olla hirveän vaikeasti tehtävissä.
                          Samanlainen on E90:ssä ja vaikka periaatteessa pitäisi olla helppo homma, niin itse vuosi sitten tappelin tuon kanssa todella pitkään.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • AlastairPitt
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2019
                            • 153
                            • Espoo

                            Jännää, itsellä meni noin 30sek tehdä tuo omassa autossani.
                            BMW 525i E60 - 04

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 256
                              • jyväskylä

                              osaa olla hankala. ekalla avauksella meni todella pitkään. tokalla jo varsin kivuttomasti

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                Yleensa tehdaan se virhe etta vedetaan kahva ylasentoon, vaikka pitais vaan nostaa sen verran etta esim. ruuvarin mahtuu sinne tyontamaan valiin.

                                ...ja kylla se kenkien vaihto onnistuu ilman vaijerin loysaamistakin, helpompaa tosin linkku irrotta kun vaijeri antaa pelivaraa.
                                Last edited by Cunttory; 30-01-2022, 21:16. Reason: lisaus
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎