Yleensa tehdaan se virhe etta vedetaan kahva ylasentoon, vaikka pitais vaan nostaa sen verran etta esim. ruuvarin mahtuu sinne tyontamaan valiin.
...ja kylla se kenkien vaihto onnistuu ilman vaijerin loysaamistakin, helpompaa tosin linkku irrotta kun vaijeri antaa pelivaraa.
mikäli vaijeria ei saa irroitettua voi tunkata alempaa tukivartta jolloin kaapeli löysentyy jolloin voi tehdä tarkemmat säädöt, sama periaate kuin tuon kahvan vapauttaminen.
Mikähän tällänen huoltoasento on ja mitä se vaikuttaa käyännössä? Vai tarkoitatko sitä automaattikiristimen (?) jousta kahvan päästä? Sitä koitin painaa huoltoasentoon, mutta on kyllä niin kinkkisessä välissä ja syvällä ainakin itsellä että luovutin jo heti kättelyssä sen suhteen
Kiitoksia vastauksista. Onko tuolla vaijerin löysäämisellä jotain muuta funktiota kuin linkun irroittamisen helpottaminen? Vaikuttaako vaijerin löysääminen (siis sieltä kahvan luota) palojen säätämiseen? Itsellä linkun kanssa ei ollut ongelmia vaikka vaijeria en löystänytkään.
Kahva kyllä kiristyy mukavasti, mutta tuntuu kuin ei palat vain tarraisi kunnolla kiinni. Koitin kyllä suurimmat paskat hinkata rummusta. Koitan tänään vielä ajella hetken käsijarru päällä, josko palat siitä muotoutuisi.
Kiitoksia vastauksista. Onko tuolla vaijerin löysäämisellä jotain muuta funktiota kuin linkun irroittamisen helpottaminen? Vaikuttaako vaijerin löysääminen (siis sieltä kahvan luota) palojen säätämiseen? Itsellä linkun kanssa ei ollut ongelmia vaikka vaijeria en löystänytkään.
Kahva kyllä kiristyy mukavasti, mutta tuntuu kuin ei palat vain tarraisi kunnolla kiinni. Koitin kyllä suurimmat paskat hinkata rummusta. Koitan tänään vielä ajella hetken käsijarru päällä, josko palat siitä muotoutuisi.
Noi vanhat rummut saattaa olla se ongelma, eli vaatii hetken käyttöä. (myös jos ihan halvimmat käsijarrkengät, niin ei välttämättä parhaat pidoltaan) Vaijerin osalta on lähinnä tärkeää, että siinä liikkumavaraa riittävästi. Yleensä ei ole tarpeen koskea kahvan päähän, vaikka niin ohjeissa lukeekin. Voit myös koittaa napsauttaa pultinreijästä kenkiä 1-2 napsua lähemmäs, niin ottaa vähän aikaisemmin kiinni.
Sigun m57 Lci tuli ilmansuodatin vaihdettua, otin samalla huohottimen auki ja oli tyhjää täynnä. Ilmeisesti näitä on ihan tehtaalta lähtiessä näin. Oletteko näihin laittaneet jälkikäteen vortexin vai annetaanko olla ilman? Autossa dpf ja egr off jos näillä mitään merkistystä asiaan on..
Lakkasi tuossa saman aikaisesti puhallin ja penkin lämmittimet toimimasta. Penkinlämmittimiä kun painelee päälle katkasijaan tulee kyllä valot, mutta penkit ei lämpene. Saman aikaisesti puhallin myös pimeni sen verran, että toimii jatkuvasti 1 teholla paitsi kun painaa puhalluksen tuulilasille jolloin kyllä puhaltaa täysillä.
Eli ovatko viat jotenkin yhteydessä toisiinsa vai pimenivätkö penkin lämmittimet vaan sattumalta saman aikaisesti? :think
E61 530D -04
Last edited by Tyyvi; 04-02-2022, 12:30.
Reason: malli ja ääkköset
Lakkasi tuossa saman aikaisesti puhallin ja penkin lämmittimet toimimasta. Penkinlämmittimiä kun painelee päälle katkasijaan tulee kyllä valot, mutta penkit ei lämpene. Saman aikaisesti puhallin myös pimeni sen verran, että toimii jatkuvasti 1 teholla paitsi kun painaa puhalluksen tuulilasille jolloin kyllä puhaltaa täysillä.
Eli ovatko viat jotenkin yhteydessä toisiinsa vai pimenivätkö penkin lämmittimet vaan sattumalta saman aikaisesti? :think
Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).
Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).
EWS kadottanut synkat. Muutaman minuutin juttu jos vaan joku jolla Inpa pääsee synkkaamaan EWS uudelleen. Jos ei täällä kukaan tuo itseään esille niin mene alueellisiin keskusteluihin huhuilemaan josko joku kerkeisi jelppimään.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).
Ei sitä ajonestoa kannata alkaa tuon takia ohittamaan, vaan kuten edellä jo sanottu, niin DDE-CAS synkkaus ja eikun ajoa auringonlaskuun. Joku foorumilainen hoitaa tuon muutomassa minuutissa inpalla/istalla kuntoon.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment