Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1778
    • Turku

    Originally posted by AlastairPitt View Post
    Jännää, itsellä meni noin 30sek tehdä tuo omassa autossani.
    Tässä varmaan pätee se vanha totuus, että kaikki on helppoa kun osaa. Mutta opetteluun voi mennä aikaa.

    Ainakin mulla meni.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • AlastairPitt
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 156
      • Espoo

      Originally posted by Cunttory View Post
      Yleensa tehdaan se virhe etta vedetaan kahva ylasentoon, vaikka pitais vaan nostaa sen verran etta esim. ruuvarin mahtuu sinne tyontamaan valiin.

      ...ja kylla se kenkien vaihto onnistuu ilman vaijerin loysaamistakin, helpompaa tosin linkku irrotta kun vaijeri antaa pelivaraa.
      mikäli vaijeria ei saa irroitettua voi tunkata alempaa tukivartta jolloin kaapeli löysentyy jolloin voi tehdä tarkemmat säädöt, sama periaate kuin tuon kahvan vapauttaminen.
      BMW 525i E60 - 04

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by manfre View Post
        Mikähän tällänen huoltoasento on ja mitä se vaikuttaa käyännössä? Vai tarkoitatko sitä automaattikiristimen (?) jousta kahvan päästä? Sitä koitin painaa huoltoasentoon, mutta on kyllä niin kinkkisessä välissä ja syvällä ainakin itsellä että luovutin jo heti kättelyssä sen suhteen
        Tuolla on aika hyvät ohjeet käsijarruun.





        Last edited by BMW525Xda; 31-01-2022, 05:45.

        Comment

        • manfre
          Bimmer Rookie
          • Nov 2018
          • 47
          • Tampere

          Kiitoksia vastauksista. Onko tuolla vaijerin löysäämisellä jotain muuta funktiota kuin linkun irroittamisen helpottaminen? Vaikuttaako vaijerin löysääminen (siis sieltä kahvan luota) palojen säätämiseen? Itsellä linkun kanssa ei ollut ongelmia vaikka vaijeria en löystänytkään.

          Kahva kyllä kiristyy mukavasti, mutta tuntuu kuin ei palat vain tarraisi kunnolla kiinni. Koitin kyllä suurimmat paskat hinkata rummusta. Koitan tänään vielä ajella hetken käsijarru päällä, josko palat siitä muotoutuisi.
          f10 525d 2010

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 306
            • Uusimaa

            Originally posted by manfre View Post
            Kiitoksia vastauksista. Onko tuolla vaijerin löysäämisellä jotain muuta funktiota kuin linkun irroittamisen helpottaminen? Vaikuttaako vaijerin löysääminen (siis sieltä kahvan luota) palojen säätämiseen? Itsellä linkun kanssa ei ollut ongelmia vaikka vaijeria en löystänytkään.

            Kahva kyllä kiristyy mukavasti, mutta tuntuu kuin ei palat vain tarraisi kunnolla kiinni. Koitin kyllä suurimmat paskat hinkata rummusta. Koitan tänään vielä ajella hetken käsijarru päällä, josko palat siitä muotoutuisi.
            Noi vanhat rummut saattaa olla se ongelma, eli vaatii hetken käyttöä. (myös jos ihan halvimmat käsijarrkengät, niin ei välttämättä parhaat pidoltaan) Vaijerin osalta on lähinnä tärkeää, että siinä liikkumavaraa riittävästi. Yleensä ei ole tarpeen koskea kahvan päähän, vaikka niin ohjeissa lukeekin. Voit myös koittaa napsauttaa pultinreijästä kenkiä 1-2 napsua lähemmäs, niin ottaa vähän aikaisemmin kiinni.
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Sigun m57 Lci tuli ilmansuodatin vaihdettua, otin samalla huohottimen auki ja oli tyhjää täynnä. Ilmeisesti näitä on ihan tehtaalta lähtiessä näin. Oletteko näihin laittaneet jälkikäteen vortexin vai annetaanko olla ilman? Autossa dpf ja egr off jos näillä mitään merkistystä asiaan on..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • edva
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2018
                • 294
                • Pirkkala

                Sigussa myös huohottimen kotelo tyhjä tehtaalta. Laitoin vortexin 4 vuotta sitten, kun ei siitä ole mitään haittaakaan.
                e61 530xd LCI 3/2007

                Comment

                • Tyyvi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2020
                  • 3
                  • Kauhava/Vaasa

                  Puhallin ja penkinlämmittimet

                  Lakkasi tuossa saman aikaisesti puhallin ja penkin lämmittimet toimimasta. Penkinlämmittimiä kun painelee päälle katkasijaan tulee kyllä valot, mutta penkit ei lämpene. Saman aikaisesti puhallin myös pimeni sen verran, että toimii jatkuvasti 1 teholla paitsi kun painaa puhalluksen tuulilasille jolloin kyllä puhaltaa täysillä.

                  Eli ovatko viat jotenkin yhteydessä toisiinsa vai pimenivätkö penkin lämmittimet vaan sattumalta saman aikaisesti? :think

                  E61 530D -04
                  Last edited by Tyyvi; 04-02-2022, 12:30. Reason: malli ja ääkköset

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 918
                    • Kouvola/Myllykoski

                    Mennyt ns. virransäästömoodiin, kun virta vähissä virranhallintaälyn mielestä.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Tyyvi View Post
                      Lakkasi tuossa saman aikaisesti puhallin ja penkin lämmittimet toimimasta. Penkinlämmittimiä kun painelee päälle katkasijaan tulee kyllä valot, mutta penkit ei lämpene. Saman aikaisesti puhallin myös pimeni sen verran, että toimii jatkuvasti 1 teholla paitsi kun painaa puhalluksen tuulilasille jolloin kyllä puhaltaa täysillä.

                      Eli ovatko viat jotenkin yhteydessä toisiinsa vai pimenivätkö penkin lämmittimet vaan sattumalta saman aikaisesti? :think

                      E61 530D -04
                      Akku lataukseen aluksi.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • blackmünchen
                        Newbiemmer
                        • Mar 2021
                        • 2
                        • Jyväskylä

                        Ajonestolaitteen ohitus

                        Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16340
                          • Leppävirta

                          Originally posted by blackmünchen View Post
                          Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).
                          EWS kadottanut synkat. Muutaman minuutin juttu jos vaan joku jolla Inpa pääsee synkkaamaan EWS uudelleen. Jos ei täällä kukaan tuo itseään esille niin mene alueellisiin keskusteluihin huhuilemaan josko joku kerkeisi jelppimään.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5252
                            • Pirkkala

                            Homma onnistuu myös autocomilla/delphillä joka löytyy lähes joka korjaamosta
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by blackmünchen View Post
                              Kävi e61 530d LCI startin vaihdossa josta ilmottivat että nyt on ajonesto sit päällä ja valtuutettuun merkkihuoltoon hinattava ja tehtävä ajoneston ohitus.. Löytyskö keski-suomesta jyväskylän seudulta kaveria jolta löytys laitteet ettei tarvis odottaa enää viikonlopun yli tai mahdollisesti kauemminkin että merkkiliikkeessä kerkeävät ihmettelemään asiaa kun auto seissy muutaman viikon jo starttia odotellessa.. Vikakoodi on siis 4A63 (DDE: EWS Tampering).
                              Ei sitä ajonestoa kannata alkaa tuon takia ohittamaan, vaan kuten edellä jo sanottu, niin DDE-CAS synkkaus ja eikun ajoa auringonlaskuun. Joku foorumilainen hoitaa tuon muutomassa minuutissa inpalla/istalla kuntoon.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Veikkaan että tuolla startin vaihdossa on avaimet olleet paikallaan, akun -napa irroitettu ja vaihdettu startti. -napa kiinni ja se on siinä.

                                Joten tuon homman dde parittamisen kuuluisi kustantaa startin korjannut yritys.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎