memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gize
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Viikon verran ollut nyt ajossa tuore hankinta 535D -05, ja nyt alkoi keskuslukitus reistata.

    Viikon siis toimi avaimesta, eilen ei ollenkaan, liikkeelle aamulla lähtiessä toimi ok ja jälleen mykkä.

    Avaimen sisällä CR2023 paristo, kuuluisiko olla akku vaikka vielä salmiakkiavain ilman CA?

    Sulakkeet käyty läpi, kontin johtosarja oli ok näköinen (oikealle puolen ainakin uusi korjaussarja lienee laitettu), antennivahvari pitäisi olla laitettu jo. Eniten ihmettelen satunnaisuutta, sekä sitä että kuskin ovestakaan ei keskuslukitus toimi avaimella kääntämällä, vain sisätilan napista. Kontin kaikki valot toimii ja lasi ja luukku aukeaa normaalisti, paitsi avaimesta nyt tietysti.
    Onko tähän mitään vinkkiä antaa, kuuluuko olla CR2032 sisällä? 3.08V näytti jänöt eli tuskin siitä kiinni ainakaan, kun tuolla avaimella ja patterilla on toiminutkin.

    Mites uusi avain (vaikka ei olisi avaimesta kiinni, tarvitaan kaksi avainta kuitenkin jatkossa), marmorilta VINillä ja henkkareilla ja odottelua, mitähän maksaa? Autonavaimet.fi mainostaa ainakin et 150€ sais heti jyrsittynä ja koodattuna, onko kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Kyllä muistaakseni takana oli myös normi iskarit ja ne on helppo vaihtaa. Loppu ne on jos ei ikinä vaihdettu. Laita eteenkin uudet niin tulee kuin uusi auto.

    En ole itse tehnyt takapään tukivarsille yhtään mitään paitsi kallistuksenvakaajan kumit on uretaania, violettia. Kannattaa vaihtaa kallistuksenvakaajiin eteen ja taakse niin ei tarvi olla niitä jatkuvasti vaihtelemassa. Muutenkin loistava ajaa uretaanivakaajilla. Säädöt on kyllä tehty.
    Last edited by Rattiukko; 13-05-2024, 16:55.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Dunloppia ainakin näyttäisi saavan suht edullisesti ebay:sta n. 250€/pari.

    Onko noi e61 takaiskarit ihan "normi" kaasuiskareita? Koitin niitä tuossa kun oli alapultti irti, niin sai käsin painettua ylös, ja alas tuli todella hiljaa---> vaihtoon ?

    Ja sitten vielä, että vaikuttaako paljon säätöihin, jos se säätötukivarsi on ns. alkuperäinen ja oletettavasti puslat hieman löystyneet ?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Dunlop

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Arnott.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Suosituksia minkämerkkiset ilmajousipussit kannattaa hommata touringiin ? Vai onko kaikki yhtä hyviä ?

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mites vara-avain pelittää?
    Sepä tässä onkin kun auton mukana tuli vain yksi avain, ja kojelaudalla oli tuore paketti CR2032 josta puuttui sopivasti yksi

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Mites vara-avain pelittää?

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Viikon verran ollut nyt ajossa tuore hankinta 535D -05, ja nyt alkoi keskuslukitus reistata.

    Viikon siis toimi avaimesta, eilen ei ollenkaan, liikkeelle aamulla lähtiessä toimi ok ja jälleen mykkä.

    Avaimen sisällä CR2023 paristo, kuuluisiko olla akku vaikka vielä salmiakkiavain ilman CA?

    Sulakkeet käyty läpi, kontin johtosarja oli ok näköinen (oikealle puolen ainakin uusi korjaussarja lienee laitettu), antennivahvari pitäisi olla laitettu jo. Eniten ihmettelen satunnaisuutta, sekä sitä että kuskin ovestakaan ei keskuslukitus toimi avaimella kääntämällä, vain sisätilan napista. Kontin kaikki valot toimii ja lasi ja luukku aukeaa normaalisti, paitsi avaimesta nyt tietysti.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Ongelmaa taaimmaisen takatukivarren irroituksessa. Molemmat takapyörät ilmassa ja pultit/mutterit on irrotettu. Jostain tulee vetoa eikä varsi suostu liikkumaan mihinkään suuntaan.

    Pitääkö jostain pitää kevittää että löystyy toi kohta? Ja kyseessä nimenomaan touring.

    Apuja tarvis mielellään nopeasti, piti olla helppo homma

    Edit: lähti toimimaan kun laski INPAlla ilmajousta alaspäin
    Last edited by pheno; 09-05-2024, 13:47.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Missä voisi olla vika kun 05 e60 n52b25 koneella jarrupolkimen pohjaan painaessa paikallaan poljin alkaa hitaasti nousta itsekseen?
    Takajarrulevyt on kyllä aika ruosteiset, että voisiko siinä olla syy?


    Edit: "viaksi" paljastui väärin asetettu RPA rengaspainemittaus (nähtävästi auto käyttää sitä tietoa mm jarruille).
    Eli renkaanvaihdon jälkeen asetin virheellisesti RPA mittaamaan noin 3km vauhdissa enkä paikallaan niinkuin auto käskee​
    Last edited by 523i; 03-05-2024, 21:25.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Ilmeisesti bensakoneiden ongelma.

    Leave a comment:


  • Nordman8
    replied
    Nyt puhuin ihan läpiä päähäni, eihän tuo letku paisuntasäiliöltä tule vaan moottorin pohjalta eli vissiinkin termostaatilta kuten tuo sinun JaniLap osoittama osanumero tahtaa kertoa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Nordman8 View Post
    Millähä nimellä tuo osa mahtaa kulkea? Ei tunnu löytyvän.
    Tämä muoviyhde on valitettavan usein hapero ja saatavilla kumiletkun kanssa varaosanumerolla 11537544638, johon tarvitset myös tiivisterenkaan varaosanumerolla 11537545278.​​

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Mikä moottori, auton vuosimalli?

    Leave a comment:

Working...
X