E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?
-
Sain testattua. Piti olla virrat päällä (kompura päällä), että venttiili avautui ja sen kautta sai ilmaa menemään. Venttili tosiaan vuosi. Jos 360tkm orig kestää, niin ei voi moittia. Pitää tutkia vielä kuivaimen kunto.Originally posted by jr66 View Post
Voi, testasin kerran pussi irti autosta, ei vuotoa. Kaveri testasi samasta autosta pussit kun ne oli kiinni, vuoto löytyi. Pre-lci e61.
Edit: tässä hyvä video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=jBzNmhH7J-0Last edited by pheno; 13-06-2024, 13:41.
Leave a comment:
-
Voi, testasin kerran pussi irti autosta, ei vuotoa. Kaveri testasi samasta autosta pussit kun ne oli kiinni, vuoto löytyi. Pre-lci e61.Originally posted by pheno View PostVoiko ilmajousituksen venttiiliblokkia testata paineilmalla ?
Eli ottaisi kompuran päästä ulostuloletkun liittimen irti ja sinne ilmaa sopivan adapterin kanssa ja näkisi pysyykö ilma pusseissa ?
Leave a comment:
-
Voiko ilmajousituksen venttiiliblokkia testata paineilmalla ?
Eli ottaisi kompuran päästä ulostuloletkun liittimen irti ja sinne ilmaa sopivan adapterin kanssa ja näkisi pysyykö ilma pusseissa ?
Leave a comment:
-
eiköhän se ole sitten vastaanottimessa vika. ohjeella ilman tuota 5x1 tarvii ovien ja ikkunoiden olla kiinni, että jos sattui ikkuna tms. olemaan auki,Originally posted by Gize View PostHain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.
niin koittaisin vielä uusiksi kaikki suljettuna, mutta annan ääneni kuitenkin vastaanottimelle, koska e6x
.
Leave a comment:
-
Hain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.
Leave a comment:
-
Ja tämä vesiventtiili sitten kannattaa vaihtaa ASAP, itsellä se jumi kerrasta niin, että hajusta huomasin. Haju oli aika outo, en muista tarkalleen enää miltä se haisi, mutta niin outo että piti katsoa konetilaan, ja siellähän se jo kärysi kovaa vauhtia. Palokuntakin kävi oikein paikan päällä asian katsomassaOriginally posted by JaniLap View Post
Vesiventtiili moottoritilassa jumittaa todennäköisesti siten, että kierto toiselle puolelle on jatkuvasti auki. Venttiilin uusiminen voisi korjata tilanteen.
Leave a comment:
-
Kajaanissa paikanpäällä ainakin onnistuu moottorinohjaimen palautus vakioksi, jos ei lähempää löydy.Originally posted by Fubar View PostKaverin puolesta kysyn.
Onko foorumilla harrastajaa joka voisi koodata E60 530d:n DPF:n takaisin toimintaan? Ehjä käytetty pönttö on jo ostettu ja vaihto onnistuu. Autossa joku aikaisemman omistajan hankkima viriohjelma jonka voi samalla palauttaa alkuperäiseksi mikäli se DPF:n toiminnan puolesta tai moottorin ongelmattoman toiminnan puolesta on välttämätöntä.
Onnistuuko tuo ohjelmointi etänä vai täytyykö auto videä osaajan luo?
Leave a comment:
-
Kaverin puolesta kysyn.
Onko foorumilla harrastajaa joka voisi koodata E60 530d:n DPF:n takaisin toimintaan? Ehjä käytetty pönttö on jo ostettu ja vaihto onnistuu. Autossa joku aikaisemman omistajan hankkima viriohjelma jonka voi samalla palauttaa alkuperäiseksi mikäli se DPF:n toiminnan puolesta tai moottorin ongelmattoman toiminnan puolesta on välttämätöntä.
Onnistuuko tuo ohjelmointi etänä vai täytyykö auto videä osaajan luo?
Leave a comment:
-
Vesiventtiili moottoritilassa jumittaa todennäköisesti siten, että kierto toiselle puolelle on jatkuvasti auki. Venttiilin uusiminen voisi korjata tilanteen.Originally posted by Myttyne View PostI drivestä säädetty kylmälle. Ilmastointi huollossa käynyt viimekesänä, mutta luulenpa että kyse ei nyt ole siitä vaan jostain muusta.
Leave a comment:
-
Kysytäänpä täällä olisiko tietäjiä paikalla. Autona siis e60 530d lci -07. Ilmastoinnin kanssa ollut aiemminkin ongelmaa, viimekesänä puhalti hienosti kylmää. Nyt puhaltaa apparin puolelta viileämpää kun kuskinpaikalle tulee jopa lämmintä . Toki ei niin kylmää kuin ilmastoinnista kuuluisi tulla. I drivestä säädetty kylmälle. Ilmastointi huollossa käynyt viimekesänä, mutta luulenpa että kyse ei nyt ole siitä vaan jostain muusta.
Leave a comment:
-
Meni hienosti tuossa viime perjantaina. Tuli konttorilla leima ja pihassa alkoi kampuran hihnapyörä sutimaan ja kumi käryämään. Hinautin vakuutusyhtiön piikkiin lähimpään hinausfirman suosittelemaan korjaamoon, mutta eilen ilmoittivat sieltä, että ei pysty/viitti/osaa/jaksa korjata, kun ei oo lukitustyökalua.
a) Vakuutusyhtiölle taas soittoa ja siirto toiseen paikkaan? (liekö suostuvat, kun ei oo heidän vika)
b) Ajo ilman vesipumppua, ohjaustehostinta ja laturia seuraavaan korjaamoon?
c) Auto omaan pihaan jollain tempulla ja itse Youtube-videon avulla korjaaminen? Katoin, että ei mikään aivan älytön homma välttis oo. Tosiaan ihan tuossa sorapihalla ulkosalla tarvis tehä.
Leave a comment:
-
E61:ssä radio kuuluu pääosin hyvin, kun menee hieman syrjempään alkaa kuulumaan heikosti. voiko tohon soittimeen M-Ask vaihtaa "vakio" radio-antennin tilalle jonkun yleismallisen FM antennin ja/tai signaalin vahvistimen ?
Leave a comment:
Leave a comment: