Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peki111
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 31
    • KPO

    Tuollaisia vikakoodeja tarjoilee 530xd LCI:
    3FF1 Air Flow Meter
    42DE BSD-communication with subscriber 7 (glow plug controller)

    Tulevat yleensä yhtä aikaa ja emissions valo tulee tauluun. Mistähän lähtisi vikaa kaivamaan:think

    IMM ja imuilman lämpötila arvot näyttää ns. normaaleille.

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 919
      • Kouvola/Myllykoski

      Onko xdrive e61 luonnostaan kuinka puskeva vrt. takaveto? Kun tuo oma tuntuu melko puskevalta näillä keleillä, vai onko nuo gislaved nord frostit vaan kusiluistimet? Vaikka näyttävät uudenveroisilta. Ei ainakaan tuo ex e39 trianglen nastoilla ollut pöpperökelilläkään mikään kovin puskeva.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2138
        • Vantaa

        Ei sen nyt hirveästi pitäisi puskea, ellei nyt kitka ole olematon ja ratti linkussa. Gislavedit on kyllä surkeat renkaat, eli ehkä syy siellä.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 919
          • Kouvola/Myllykoski

          Originally posted by VilleP View Post
          Ei sen nyt hirveästi pitäisi puskea, ellei nyt kitka ole olematon ja ratti linkussa. Gislavedit on kyllä surkeat renkaat, eli ehkä syy siellä.
          No minkälaista kitkaa nyt lumipöpperöteillä (missä ei vielä ole keritty auraamaan) on, kun on asfaltti siellä alla aikaisempien plussakelien jäljiltä, ja ihan normiajoa, ja ei mennä ratti linkussa. Auratuilla teillä pärjää kohtuullisesti Ja kuten sanoin, niin kolmeysin alla olleet trianglet oli huomattavasti paremmat. Eli eiköhän se sitten ajata rengaskaupoille jossain vaiheessa. (Saa sitten samalla ehostettua noita vanteita, etenkin sitä, jonka joku edellinen omistaja on ihan antaumuksella hieronut kanttariin:think )
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • edva
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 294
            • Pirkkala

            5 vuotta ajelin Matador Sibir Snow -kitkoilla. Ihan 1/5 renkaat ja huonot jo uutenakin. Perä pysyi hyvin tiessä, mutta keula puski ja tangentin suunta kiihotti jo pienelläkin pöperöllä. Varsinki viime talvi oli onnetonta menoa, kun renkaat oli jo aika loppu ja kumi kovettunut. Olis pitäny laittaa ne vaihtoon jo vuosi pari aiemmin. Nyt Nexen Winguard ice plus ja ihan eri meininki. Pysyy tiessä, jos rauhaksiin ajelee. Pärjään näillä hyvin, mutta kyllä tuon saa irtoomaan turhan helposti jos lumen alla on jää. Suosittelisin nastoja nelivetoonkin, jos kuskilla raskas kaasujalka tai vähän kokemusta kitkoilla ajelusta. Mulla 245/40R18 joka nurkalla.
            e61 530xd LCI 3/2007

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1834
              • Kotona/Poissa

              Originally posted by edva View Post
              5 vuotta ajelin Matador Sibir Snow -kitkoilla. Ihan 1/5 renkaat ja huonot jo uutenakin. Perä pysyi hyvin tiessä, mutta keula puski ja tangentin suunta kiihotti jo pienelläkin pöperöllä. Varsinki viime talvi oli onnetonta menoa, kun renkaat oli jo aika loppu ja kumi kovettunut. Olis pitäny laittaa ne vaihtoon jo vuosi pari aiemmin. Nyt Nexen Winguard ice plus ja ihan eri meininki. Pysyy tiessä, jos rauhaksiin ajelee. Pärjään näillä hyvin, mutta kyllä tuon saa irtoomaan turhan helposti jos lumen alla on jää. Suosittelisin nastoja nelivetoonkin, jos kuskilla raskas kaasujalka tai vähän kokemusta kitkoilla ajelusta. Mulla 245/40R18 joka nurkalla.
              Ite yhet Nexenin nastarenkaat erehyin ostamaan, ja ei ikinä enää. Talvirenkaista ei kannata tinkiä.
              Nexenit ei pitäny kaksisesti edes uutena. Pikkusenkin jäätä ne ei mitää pitoa.
              Pakko oli vaihtaa pois kahen talven jälkeen.

              Nyt alla Misukan X Ice north 4 nasta, ja iha eri meininki
              Last edited by Havis; 21-01-2023, 21:16.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 444
                • E-pohjanmaa

                Saako N53 moottoriseen (N53B25) vaihdettua kampiakselin asentotunnistinta Imusarjan ollessa kiinni, vai täytyykö imusarja ottaa tieltä pois? Kammen anturilta tulee vikakoodia ja käynti/käynnistyminen välillä huonoa.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2667
                  • Tampere

                  Originally posted by Maili View Post
                  Saako N53 moottoriseen (N53B25) vaihdettua kampiakselin asentotunnistinta Imusarjan ollessa kiinni, vai täytyykö imusarja ottaa tieltä pois
                  Sen verran hankalaa on imusarja paikallaan, että itse ainakin olen ottanut edestä pois.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 444
                    • E-pohjanmaa

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Sen verran hankalaa on imusarja paikallaan, että itse ainakin olen ottanut edestä pois.
                    Kiitos tiedosta, tiedän laittaa tiivisteetkin tilaukseen.
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 256
                      • jyväskylä

                      E60 n52 ei lämpene



                      Onko kokemusta että syyläri sisältä rikki?
                      Termarit vaihdettu, ei vikakoodeja eikä lämpene normaalisti
                      :think

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by nevari View Post
                        https://youtu.be/nSTgvlxfSJI

                        Onko kokemusta että syyläri sisältä rikki?
                        Termarit vaihdettu, ei vikakoodeja eikä lämpene normaalisti
                        :think
                        Onko kyseessä automaatti? Jos on niin on onko vaihteiston termari vaihdettu? Dieseleissä aika yleinen, että sitä kautta hukkaa lämmöt. Kyllähän se syylärikin varmaan voisi olla sisältä rikki, mutta veikkaisin kyllä enemmin sitä laatikon termaria.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Maili
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 444
                          • E-pohjanmaa

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Onko kyseessä automaatti? Jos on niin on onko vaihteiston termari vaihdettu? Dieseleissä aika yleinen, että sitä kautta hukkaa lämmöt. Kyllähän se syylärikin varmaan voisi olla sisältä rikki, mutta veikkaisin kyllä enemmin sitä laatikon termaria.
                          Kannattaa myös katsoa, onko vaihdettu uusi jäähdytin. Tuohon N53 moottorilla olevaan vaihdoin syylärin ja ei sen jälkeen lämmennyt. Hetken tutkiskelun jälkeen selvisi, että syyläri oli jollain tapaa muuttunut viimeisiin malleihin ja yhden putken jouduin tulppaamaan, Realoem selvisi mikä putki. Sen jälkeen palasi kabiiiniin lämpö. Tuota alkuperäistä mallia ei enää ole saatavilla. Eli -08 malleissa on erillainen syyläri ja -09 malleissa jo erillainen. Päällepäin ei syyläreissä ole mitään eroa.
                          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 256
                            • jyväskylä

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Onko kyseessä automaatti? Jos on niin on onko vaihteiston termari vaihdettu? Dieseleissä aika yleinen, että sitä kautta hukkaa lämmöt. Kyllähän se syylärikin varmaan voisi olla sisältä rikki, mutta veikkaisin kyllä enemmin sitä laatikon termaria.

                            On vaihdettu vaihteiston termari.
                            Ja automaatti kyseessä
                            Vaihdettu paljon muutakin ku ei lämpene..
                            Tuli vaan tuo syylärin sisäinen vuoto vastaan ku ei enää meinaa keksiä mistä muusta voi olla kyse
                            Last edited by nevari; 01-02-2023, 19:34. Reason: Täydennetään tekstiä

                            Comment

                            • topiiz
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 329
                              • Rovaniemi

                              E61 530xd lci, Minne asti tuo orkkis webaston vesipumpun sähköjohto menee? Pitääkö koko laitteisto käyttää irti vai mitenkä pika vilkasulla katoaa jonnekin syvyyksiin..
                              e61 530xd Msport Lci

                              Comment

                              • yxespu
                                Newbiemmer
                                • Jan 2022
                                • 18
                                • Finland

                                Syyläri

                                Useita tapauksia ympäri maailmaa missä syylärin vaihdon jälkeen lämmöt ei nouse normaalisti. Myös itselleni kävi niin. Selvittelin asiaa ja tosiaan N53 moottorinen autoni 523i LCI alkaa oikutella jäähdyttimen vaihdon jälkeen. Ainakin tarvikejäähdyttimissä on jokin muutos oem tuotteeseen nähden joten oikeanpuoleinen alaletku(liitteessä) tulee sulkea. Toimenpide ei aiheuta mitään ongelmia mutta lämmöt palaa normaaliksi.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎