Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ohhoh
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 191
    • .

    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Katsastuksessa käsketään uusia kyseinen osa. Eivät olleet varmoja oikeasta nimestä, joten onko koko etuakselisto/etukelkka uusittava? Vai irtoaako tuo lommolla oleva palkki ilman jättiremonttia
    Alle en nyt vielä pääse, linkit ja kuvat tervetulleita.

    Kuvia kyseisesä:



    https://www.btcf.fi/forum/picture.ph...ictureid=18498
    Eikös se etuapurunko ole.

    Moottoria pitää kannatella yläpuolelta ja tuennat irroittaa, tukivarret, vakaaja ja hammastanko irroittaa, ehkä jotain muuta nippeliä, putkea tms.. On siinä jokun verran puuhaa, varsinkin jos ei nosturille saa.

    Comment

    • Fubar
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 188
      • Kuopio

      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
      Katsastuksessa käsketään uusia kyseinen osa. Eivät olleet varmoja oikeasta nimestä, joten onko koko etuakselisto/etukelkka uusittava? Vai irtoaako tuo lommolla oleva palkki ilman jättiremonttia
      Alle en nyt vielä pääse, linkit ja kuvat tervetulleita.

      Kuvia kyseisesä:



      https://www.btcf.fi/forum/picture.ph...ictureid=18498
      Kyllä tuossa taitaa ihan kohtuullisen iso homma tulla eteen kun jos oikein käsitin valokuvan niin kyseessä on tuon "etuapurungon" palkki.--> https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0655
      Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mitä tuossa on tapahtunut? Tunkattu väärästä kohti?
      Last edited by Fubar; 21-11-2022, 20:13. Reason: Hidas..
      E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
      ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2138
        • Vantaa

        Ajettu joskus johonkin, kiveen tms. Samalla vaivalla kannattaa vaihtaa öljypohjan tiiviste kuvasta päätellen.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • edva
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 294
          • Pirkkala

          Samaan vaivaan tsekkaisin myös moottorin kannatinkumien kunnon. Arvokkaathan ne on ja ihan oikeaa kumia toisin kuin uudemmissa malleissa kai nestetäytteiset. Öljytikun o-rengas myös vaihtoon samalla. Öljypohjaa kun irrottelee niin irrottasko samalla lootan ja vaihtas koneen taakse kampiakselin tiivisteen :think
          e61 530xd LCI 3/2007

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9983
            • KVLA

            Originally posted by edva View Post
            Öljypohjaa kun irrottelee niin irrottasko samalla lootan ja vaihtas koneen taakse kampiakselin tiivisteen :think
            Tuohon mentyä ehkä laatikon etupään akselin tiiviste samalla?

            Comment

            • halder1
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 26
              • hki

              Eilen ajaessa ohjaus muuttui todella jäykäksi, sai oikein voimalla vääntää. Jäykkyys meni kuitenkin ohi hetken päästä. Tänään huomasin että apukuskin puolelta raidetangon kumi rikki ja oli tullut myös jonkin verran tehostimen öljyä. Nyt ohjaus meinaa hieman takerrella paikallaan pyörittäessä. Aivan kuin rattiakselin ristikko olisi kuiva.

              Saakohan tuonne hammastankoon stefaa vaihdettua vai meneekö koko paketti vaihtoon? Enkä usko että dampperissa olisi vikaa kun ei haise eikä kuormitus vaikuta mitenkään. Myös koitettu ilmata mutta tuskin auttaa.

              Comment

              • Jasppe
                Newbiemmer
                • Sep 2017
                • 3
                • -

                Illat pimenee ja mietinnässä tuollainen ledbar.
                Kuitenkin omista valoista tsekatessa tuli hieman hämmennystä ja päätinkin kysyä täältä;
                Onko tässä 20 vai 37,5 REF?

                Huono kuva, mutta tosiaan reffin kohdalla kaksi lukua.

                Katsonut noita 40Refin lisälamppuja, vaan ei varmaan viitsi laittaa, mikäli omat valot vievät jo 75/100.. vai ovatko tarkkoja tuosta lukemasta? Erillinen katkasinhan olisi myös yksi vaihtoehto...:think
                Attached Files

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 923
                  • Turku

                  Originally posted by Jasppe View Post
                  Illat pimenee ja mietinnässä tuollainen ledbar.
                  Kuitenkin omista valoista tsekatessa tuli hieman hämmennystä ja päätinkin kysyä täältä;
                  Onko tässä 20 vai 37,5 REF?

                  Huono kuva, mutta tosiaan reffin kohdalla kaksi lukua.

                  Katsonut noita 40Refin lisälamppuja, vaan ei varmaan viitsi laittaa, mikäli omat valot vievät jo 75/100.. vai ovatko tarkkoja tuosta lukemasta? Erillinen katkasinhan olisi myös yksi vaihtoehto...:think


                  Mulla on joka autossa ylittynyt ref luku. Ikänä ei ole tullut sanomista. Toki jos hommaat kunnon rallipatteriston niin varmasti tulee huomautuksia.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9983
                    • KVLA

                    Originally posted by halder1 View Post
                    Eilen ajaessa ohjaus muuttui todella jäykäksi, sai oikein voimalla vääntää. Jäykkyys meni kuitenkin ohi hetken päästä. Tänään huomasin että apukuskin puolelta raidetangon kumi rikki ja oli tullut myös jonkin verran tehostimen öljyä. Nyt ohjaus meinaa hieman takerrella paikallaan pyörittäessä. Aivan kuin rattiakselin ristikko olisi kuiva.

                    Saakohan tuonne hammastankoon stefaa vaihdettua vai meneekö koko paketti vaihtoon? Enkä usko että dampperissa olisi vikaa kun ei haise eikä kuormitus vaikuta mitenkään. Myös koitettu ilmata mutta tuskin auttaa.
                    Jos on vuotoja,niin onko säiliössä/järjestelmässä enää riittävästi öljyä? Dampperin kunto?

                    Comment

                    • Bertram
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 120
                      • Tuusula

                      Originally posted by Jasppe View Post
                      Illat pimenee ja mietinnässä tuollainen ledbar.
                      Kuitenkin omista valoista tsekatessa tuli hieman hämmennystä ja päätinkin kysyä täältä;
                      Onko tässä 20 vai 37,5 REF?
                      Oletan että umpiot ovat bi-xenon:it, joissa on rinnalla H7 kaukovalo, eikö niin? Silloin ilman muutoksia tuo 2*37.5=75 on voimassa ja lisävaloille jää max 25. Jos H7:t ottaa pois käytöstä, niin silloin ilmeisesti pätee tuo pienempi luku, mutta tästä en ole aivan varma.

                      Pari vuotta sitten onnistuin löytämään E61 keulalle melko tukevan valopalkin jonka ref oli 25. Muistan hyvin ettei ref20-25 valikoimaa ollut paljon, toisin kuin ref 50 palkkeja on 13 tusinassa.
                      == e61 530d aut. Touring 05 ==
                      == e61 525i man. Touring 06 ==
                      == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                      Comment

                      • topiiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 329
                        • Rovaniemi

                        e61 530xd -07 lci webasto asiaa.

                        Autossa orkkis webasto. Kerkesin hätäsenä laittaan tt-thermon lämmittimen ennenkuin hoksasin että vastusmodi oli tehty aikasemmin, jotta webasto lämmitää myös koneen...

                        Syksyllä webasto lähti käynnistäessä automaattisesti päälle niinkuin kuuluu kun kelit meni kylmäksi ja tt-thermoa ei käytetty vielä sillon.
                        Noh nyt tt-thermoa käytetty ja aloin kokeileen yks aamu ilman tt-thermoa lähteekö webasto kaukosäätimestä päälle, no ei lähtenyt ja ei lähtenyt myöskään enää kun auton käynnisti.

                        Koodeiksi anto nytten sitten 9B2E JA 9B32. Eli ainakin vesipumpusta ja toinen oli saksaksi heizgeraeteverriegelung..

                        TT-thermo lämmitää kun kattoo salavalikosta lämmöt ja pitäisi olla muutenkin oikeeseen väliin laitettu. Vaan ottiko webasto nyt sitten tuosta itteensä vai hajosko sattumalta?:think
                        e61 530xd Msport Lci

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9983
                          • KVLA

                          Äkkisiltään tulee mieleen tyypillinen weban oman vesipumpun vika. Muutama härö siitä käynnistäessä webaa,niin ohjainkortti menee lukkoon. Noi weban omat vesipumput on kulutustavaraa ja usein vikaantuva kohde. Joten sen vikaantuminen voi iskeä milloin vaan.

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2667
                            • Tampere

                            Originally posted by topiiz View Post
                            e61 530xd -07 lci webasto asiaa.

                            Koodeiksi anto nytten sitten 9B2E JA 9B32. Eli ainakin vesipumpusta ja toinen oli saksaksi heizgeraeteverriegelung.
                            Vikakoodien perusteella lisävesipumppu on viallinen ja webaston käynnistys lukittu em. syystä (ylikuumenemissuoja). Ehdotan aloittamaan vesipumpun uusimisella ja lukituksen poistolla. Varsin tyypillinen vikatlanne.
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • topiiz
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 329
                              • Rovaniemi

                              Selvä, kiitoksia.

                              Osassa paikkaa näyttää pumpun mukana tulevan myös piuha, aeromotorssilla huomattavasti halvempi pumppu muttei piuhaa ainakaan kuvassa, onko kuinka yleinen vikakohde se sitten?


                              Toinen ongelma:

                              Perää säädetty läppärillä alemmas useaan otteeseen uusiksi, mutta aina n.kuukauden aikana säätää itestään apukuskin puolen n.sentin alemmas. Aluksi saattaa parikin viikkoa olla balanssissa. :think
                              Ei vikakoodeja, reagoi kun ajaa käsikäyttösenä, antaa mielestäni järkeviä arvoja anturit/ei isoa eroa jne..
                              e61 530xd Msport Lci

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9983
                                • KVLA

                                Pelkkä pumpun uusiminen ei sitten riitä. Vikakoodit pitää nollata ja ohjainkortin lukitus pitää poistaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎