Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Mistähän voisi johtua kun palaa toisenpuolen ulompi takavalo vaikka ei ole virrat päällä? Auto seisonut koko talven ja nyt oli ruvennut itsestään palamaan.
    Eihän ole vilkku päällä? Silloin jää palamaan sen puolen valo, tosin edessäkin pitäisi parkkien palaa samalla puolella.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Ukko22
      Newbiemmer
      • Mar 2021
      • 10
      • Tampere Suomi

      e60 m54b30 lämpenee hitaasti

      Mitenkäs muilla m54b30 mosat on lämmenny. Kuinka nopeesti pääsee sinne reiluu 90 asteesee? Itellä joka aamu tulee sellaset 20km motari ajoo ja ei kerkee siinä lämpiää kun reiluu 70 asteeseen mittari salavalikon mukaan. Talvella pakkasella vielä ymmärsin tän mutta nyt nollakeleillä edelleen sama homma. En nyt vaan muista kuinka nopeesti lämpeni viimetalvena. Syksyllä vaihatin termarin ja vesipumpun. Olisko tuo syksyllä vaihdettu termari sit jo sökö? Vai onko nää vaan hitaita lämpenee? Sisälle kyllä puhaltaa lämpöstä muutaman kilsa jälkee.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        Originally posted by Ukko22 View Post
        Mitenkäs muilla m54b30 mosat on lämmenny. Kuinka nopeesti pääsee sinne reiluu 90 asteesee? Itellä joka aamu tulee sellaset 20km motari ajoo ja ei kerkee siinä lämpiää kun reiluu 70 asteeseen mittari salavalikon mukaan. Talvella pakkasella vielä ymmärsin tän mutta nyt nollakeleillä edelleen sama homma. En nyt vaan muista kuinka nopeesti lämpeni viimetalvena. Syksyllä vaihatin termarin ja vesipumpun. Olisko tuo syksyllä vaihdettu termari sit jo sökö? Vai onko nää vaan hitaita lämpenee? Sisälle kyllä puhaltaa lämpöstä muutaman kilsa jälkee.
        Ei ole normaalia, että noin hitaasti lämpenee. Onko automaatti? Automaatissa on vaihteiston lämmönvaihdin, jonka kautta voi hukata lämpöä. Toki se vaihdettu termarikin voi olla viallinen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Ukko22
          Newbiemmer
          • Mar 2021
          • 10
          • Tampere Suomi

          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei ole normaalia, että noin hitaasti lämpenee. Onko automaatti? Automaatissa on vaihteiston lämmönvaihdin, jonka kautta voi hukata lämpöä. Toki se vaihdettu termarikin voi olla viallinen.
          On automaatti. Mitenkäs se laatikon lämmönvaihdin mahdollisesti vois hukata lämpöö tai kuinka sen vois tarkistaa? Taidan samantien tilailla wahlerin termarin ja kokeilla mitä sen vaihto auttaa.

          Comment

          • Ukko22
            Newbiemmer
            • Mar 2021
            • 10
            • Tampere Suomi

            Originally posted by Ukko22 View Post
            On automaatti. Mitenkäs se laatikon lämmönvaihdin mahdollisesti vois hukata lämpöö tai kuinka sen vois tarkistaa? Taidan samantien tilailla wahlerin termarin ja kokeilla mitä sen vaihto auttaa.
            Jaahas. Tuli vähän lueskeltua foorumia. Elikkä onkos tämä laatikon lämmönvaihdin sama kuin ”laatikon termari”. Jos näillä nimityksillä samaa osaa tarkotetaan niin ilmeisesti siis viallisena tämä laatikon lämmönvaihdin päästää läpi kylmää nestettä nestekiertoon joka aiheuttaa hitaan lämpenemisen? Tässähän siis vissiin paras ratkasu ostaa tuo normi termari ja vaihtaa se ja katsoa muuttuuko asia. Se kuitenkin halpa osa verrattuna tuohon laatikon lämmönvaihtimeen?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              Originally posted by Ukko22 View Post
              Jaahas. Tuli vähän lueskeltua foorumia. Elikkä onkos tämä laatikon lämmönvaihdin sama kuin ”laatikon termari”. Jos näillä nimityksillä samaa osaa tarkotetaan niin ilmeisesti siis viallisena tämä laatikon lämmönvaihdin päästää läpi kylmää nestettä nestekiertoon joka aiheuttaa hitaan lämpenemisen? Tässähän siis vissiin paras ratkasu ostaa tuo normi termari ja vaihtaa se ja katsoa muuttuuko asia. Se kuitenkin halpa osa verrattuna tuohon laatikon lämmönvaihtimeen?
              Lämmönvaihdin ja termari eivät ole sama osa. Ne on kyllä pultattu yhteen. Eli jos se termari vuotaa, niin lämpö karkaa lämmönvaihtimen kautta. Tuon voit testata helposti laittamalla letkun luttuun, jolloin ei neste kierrä sitä kautta. Jos sillä ei ole vaikutusta, niin sitten päätermari vaihtoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Ukko22
                Newbiemmer
                • Mar 2021
                • 10
                • Tampere Suomi

                Originally posted by HTK12 View Post
                Lämmönvaihdin ja termari eivät ole sama osa. Ne on kyllä pultattu yhteen. Eli jos se termari vuotaa, niin lämpö karkaa lämmönvaihtimen kautta. Tuon voit testata helposti laittamalla letkun luttuun, jolloin ei neste kierrä sitä kautta. Jos sillä ei ole vaikutusta, niin sitten päätermari vaihtoon.
                Okei kiitos selvennyksestä. Löytyisikö jostakin kuvaa mistä näkis kuinka ne letkut menee ja minkä letkun laittaa luttuun? Tosin kyllähän se selvinnee kun auton alle pääsee ihmetteleen.

                Comment

                • Rattiukko
                  BTCF Member
                  • Nov 2022
                  • 338
                  • Uusimaa

                  Egr termostaatti tiputtaa myös lämpöjä todella paljon jos rikki, mutta en tiedä onko tuossa koneessa sellainen.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 10970
                    • Oulu

                    Originally posted by Rattiukko View Post
                    Egr termostaatti tiputtaa myös lämpöjä todella paljon jos rikki, mutta en tiedä onko tuossa koneessa sellainen.
                    Ei oo.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Ukko22
                      Newbiemmer
                      • Mar 2021
                      • 10
                      • Tampere Suomi

                      Juu ei ole egr:ää näissä. Mitenkäs tuo sähköflektin toiminta? Kuuluuko sen olla pyörimättä kokoajan alle käyntilämmössä vai mitenkä? Kuinka sen oikein toiminnan voi tarkastaa? Mulla tyhjäkäynnillä se pyörii välillä vaikka on lämmöt alhaalla. Ajelin aamulla 20km kerkes lämpeään 75asteeseen. Lämpeni suhteellisen nopeasti sinne 70 ja sitten tosi hitaasti siitä eteenpäin. Nyt lähdin äsken niin 56 näytti lähdössä ja 7km ajon jälkee 77 astetta ja useemman minuutin tyhjäjäyntiä ja lämpeni 82 asteeseen.:think

                      Comment

                      • Rattiukko
                        BTCF Member
                        • Nov 2022
                        • 338
                        • Uusimaa

                        Jos on ilmastointi päällä niin flekti voi pyöriä sen takia.

                        Comment

                        • JesseV
                          Newbiemmer
                          • Oct 2021
                          • 26
                          • Nokia

                          Originally posted by ErkkiE View Post
                          Jos/kun se 3f35 on tyhjäkäynnillä tuleva koodi, kuten tuo kuvaus sanoo, niin se viittaa vuotoon tai virheelliseen maf-tietoon tai map-tietoon. Siellä on tiivisteet putkien päässä (välijäähdyttimen tulo ja lähtö ja ahtoputki kaasuläpälle) ja ne on melko helppo vaihtaa. Öljyä näissä on aina vähintään jonkin verran imupuolella eli jonkin verran on normaalia.

                          (Aika jännät yksiköt Carlyssä. Itsellä näkyy yleensä ihan järkevää.)

                          E
                          Oli ehkä tullut päivitys Carlyyn, kun yksiköt vaihtui. Tuo suurempi lukema oli tosiaankin mg/hub ja muut kg/h.



                          Tänään vaihdoin pari tiivistettä ahtoputkiin ja laitoin viimesen päälle kaiken takas paikoilleen. Huhuiluäänet katosi kokonaan tai ainakin lähes kokonaan.


                          Maffilukemissa näkyy eroavaisuuksia, mutta edelleen käännöspuutteita tuossa on. Varsinaista setpointtia ei ole kg/h yksikössä ollenkaan eikä mitattua mg/hub yksikössä. Sen sijaan kolme eri kg/h-lukemaa tuolta saa ulos, joista yksi on täyskiihdytyksessä 730 kg/h ja kaksi muuta nousee johonkin hieman yli 800 kg/h:hon.


                          Onkohan tuo 730 kg/h jokin maksimi, koska se pysyy tiukasti samassa lukemassa pitkän aikaa kiihdytyksessä? Voiko ohjelmoidun auton pyynti olla suurempi kuin mittarin maksimi?



                          Kyseessä tosiaan 193hp versio ja laskennallisesti 240hp ohjelma sisässä. Oireina edelleen jonkunmoinen tehonpuute vrt. mitä oli muutama viikko ohjelmoinnin jälkeen.


                          Maf-liittimen, kun irroitti ja kävi testilenkillä, en huomannut käytännössä mitään eroa kulkupuolessa. Tyhjäkäynnillä lennosta tuon liittimen irroittaessa kuitenkin pieni kierrosten heilahdus ilmaantui.

                          Comment

                          • AlastairPitt
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2019
                            • 153
                            • Espoo

                            Mietintää, vaihdoin jokinen aika sitten ajovalot pre lci adaptiivisistä lci ei adaptiivisiin xenoneihin. Korkeuden säätö ei toimi niin tuossa huomasin että adaptiivisissä ei ole tuota 8 pinnille menevää piuhaa ajovaloilla ja valomoduulin päässä pinnit 37 ja 38. Voisiko olla että näiden puute aiheuttaa tuon toimimattomuuden. Vaikuttaisi olevan korkeuden säädön signaalille tuo piuha.
                            BMW 525i E60 - 04

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 615
                              • Muaninka

                              E60 m54 koneella lämmityslaitteesta tulee kuskin puolelle kylmää vänkärille lämmintä
                              Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuu molemmat yhtä lämpimille. Onko näissä kuinka yleistä kennon tukkeutuminen? Milläs tuota yrittäisi huuhdella puhtaaksi vai onko kennon vaihto edessä
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                Originally posted by aaape View Post
                                E60 m54 koneella lämmityslaitteesta tulee kuskin puolelle kylmää vänkärille lämmintä
                                Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuu molemmat yhtä lämpimille. Onko näissä kuinka yleistä kennon tukkeutuminen? Milläs tuota yrittäisi huuhdella puhtaaksi vai onko kennon vaihto edessä
                                Mitäs inpa sanoi läppien testiajolla?
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎