Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 289
    • Kajaani

    Originally posted by aae30 View Post
    mitä vittua onko näiden ostajat saaneet ilmaisia ämpäreitä ottamalla hopeana, vai mikä näiden värijakaumaa näin vääristää?!?
    Tämä voi olla mahdollista. Sininen ja punainen vois olla kiva väri:think
    Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
    Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
    e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2217
      • Vantaa

      Mihin tuo aee30 viesti liittyy? Liikaa kaljaa?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        Originally posted by mehtojarvi View Post
        Mitähän pitäisi tehdä, taas tuo vm04 535d kaikki huollot näyttää vaan viivaa ja ei anna muuttaa niitä,tulee takaisin viivaksi,eikä seuraavaksi huollon päivämääräksi esim. Valittaa jarrupaloja takaa ja yleisesti jarrujen huoltoa,mittaristossa palaa jarrun merkkivalo punaisena,liekö siitä johtuen,katsastus edessä ihan kohta.. ja nämä kaikki tuli kun auto oli täysin virraton n.kuukauden, niin ja autoon vaihdettu cic,pelannut kuitenkin sen aikana.
        Näissä vanhemmissa saattaa vaatia testerin päässä käyttämistä ohjainlaitteiden täsmäyttämiseksi. Akku lienee hyvässä kunnossa?
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Yritin vaihtaa talvirenkaat tänään alle. Jäi yritykseksi kun en uskaltanut käyttää enempää voimaa, alkoi teleskooppi avain taipua ja tietty on myös riski että korkkaa kulmat pultista kun avain on biltema-laatua. Kokeilin myös auton omalla Z-avaimella mutta oli tiukassa. Näin siis molemmat takarenkaat jotka oli pari päivää sitten irrotettu ja laitettu kiinni jarruputkirempassa yleiskorjaamolla. Eturenkaat oli omilta jäljiltä ja aukes nätisti. Eipä ole ikinä jäänyt minkään oman auton renkaat tähän mennessä vaihtamatta.

          Onko noissa ylikireälle vedetyissä pulteissa vaurioriskiä olemassa vanteelle? Näissä on varmaan jokin suosituskireys joka on nyt ylitetty huolella. Miten kantsisi edetä? Auki jossain ja ajoa vai pitäiskö noita tsekata tarkemmin?
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10036
            • KVLA

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Onko noissa ylikireälle vedetyissä pulteissa vaurioriskiä olemassa vanteelle? Näissä on varmaan jokin suosituskireys joka on nyt ylitetty huolella. Miten kantsisi edetä? Auki jossain ja ajoa vai pitäiskö noita tsekata tarkemmin?
            Tuli aikoinaan vastaan tapaus,jossa pultit oli kaikki vedetty ylitiukalle. Kyseessä oli jotkut halvat tarvikevanteet isolla keskireiällä ja muovisilla soviterenkailla. Pyöränpulttien reikien ja keskirekien välikannas oli niin ohut,että ylikireät pultit oli painanut välikannaksen pulttien kohdalta vähän kasaan. Tästä johtuen vanteet oli kuin prässätty pyörän napaan kiinni. Kaikki neljä vannetta oli pilalla. Toki ne sorvaamalla olisi saanut vielä asennuskuntoon. Sekä uusilla soviterenkailla.

            Otat vaan pultit auki kunnon avaimella ja tarkastat sitten vanteet. Orkkisvanteissa ainakaan tuskin on mitään vaurioita. Tuo ylikiristys on hyvin tyypillistä touhua,etenkin jollain pikku pajoilla.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Lisäksi kannattaa irrotuksen jälkeen käsin pyöritellä pultit napaan, meneekö jouhevasti, vai onko pultti venähtäny ja siten kierre tahmoo.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2710
                • .fi

                Originally posted by VilleP View Post
                Mihin tuo aee30 viesti liittyy? Liikaa kaljaa?
                juu ei ollut oikea aika nettiautoilulle, mutta tosissani toisaalta kysyin, kun selvästi tämmöisen vääristymän olin huomaavinani.


                hopee, hopee, hopee, musta, hopee, hopee, hopee, harmaa, hopee, hopee, hopee, viininpun., hopee, hopee, hopee, vihreä, hopee, hopee, hopee, sininen, hopee, hopee, hopee, ...
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Tuli aikoinaan vastaan tapaus,jossa pultit oli kaikki vedetty ylitiukalle. Kyseessä oli jotkut halvat tarvikevanteet isolla keskireiällä ja muovisilla soviterenkailla. Pyöränpulttien reikien ja keskirekien välikannas oli niin ohut,että ylikireät pultit oli painanut välikannaksen pulttien kohdalta vähän kasaan. Tästä johtuen vanteet oli kuin prässätty pyörän napaan kiinni. Kaikki neljä vannetta oli pilalla. Toki ne sorvaamalla olisi saanut vielä asennuskuntoon. Sekä uusilla soviterenkailla.

                  Otat vaan pultit auki kunnon avaimella ja tarkastat sitten vanteet. Orkkisvanteissa ainakaan tuskin on mitään vaurioita. Tuo ylikiristys on hyvin tyypillistä touhua,etenkin jollain pikku pajoilla.
                  Näin se käy helposti tarvikepeleillä. BMW:n alkuperäisvanteet on aina teräskartiolla jolloin merkittävästi vaikeampi ryssiä tätäkään yksinkertaista juttua
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    ^kiitos kommenteista, orkkis vanteet kyseessä.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Jarsse
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1520
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Näissä vanhemmissa saattaa vaatia testerin päässä käyttämistä ohjainlaitteiden täsmäyttämiseksi. Akku lienee hyvässä kunnossa?

                      Aivan uusi exiden akku.
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Yritin vaihtaa talvirenkaat tänään alle. Jäi yritykseksi kun en uskaltanut käyttää enempää voimaa, alkoi teleskooppi avain taipua ja tietty on myös riski että korkkaa kulmat pultista kun avain on biltema-laatua. Kokeilin myös auton omalla Z-avaimella mutta oli tiukassa. Näin siis molemmat takarenkaat jotka oli pari päivää sitten irrotettu ja laitettu kiinni jarruputkirempassa yleiskorjaamolla. Eturenkaat oli omilta jäljiltä ja aukes nätisti. Eipä ole ikinä jäänyt minkään oman auton renkaat tähän mennessä vaihtamatta.

                        Onko noissa ylikireälle vedetyissä pulteissa vaurioriskiä olemassa vanteelle? Näissä on varmaan jokin suosituskireys joka on nyt ylitetty huolella. Miten kantsisi edetä? Auki jossain ja ajoa vai pitäiskö noita tsekata tarkemmin?
                        Kyllähän siinä on vaurioriski vanteelle sekä pultille & navalle. On tullut vastaan niitäkin missä kierteet on tulleet pulttien mukana kun joku on aiemmin vetänyt apinamomenttiin. Auki ja sitten kokeilemaan käsin onko kierteet vielä kunnossa. E60/E61 120Nm (M12).
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17522
                          • Turku

                          Jos oikeasti ovat noin tiukalla pultit, veisin laitoksen sinne yleiskorjaamolle, käskisin avata ja kysyisin selitystä 120Nm:n ylitykseen.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16355
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Laku View Post
                            Jos oikeasti ovat noin tiukalla pultit, veisin laitoksen sinne yleiskorjaamolle, käskisin avata ja kysyisin selitystä 120Nm:n ylitykseen.
                            Muistui mieleeni tapaus kun joitain vuosia takaperin työtoveri toi takaisin töistä lainaamansa pulttikoneen jossa taisi teho olla jotain reilut 600Nm ja aika uusi kone. Kysyin mitäs sillä teit niin kertoi vaihtaneensa mersuunsa renkaat. Kysyin oliko mitään momentin muunninta välissä kun kiristi pultit. "Ei, miten niin?" Eipä mitään, onnea vaan ensi kertaan tai jos rengas puhkeaa. Alumiinivanteethan nekin oli.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Stanii
                              BTCF Member
                              • Mar 2020
                              • 19
                              • Hämeenlinna

                              löytyiskö ideoita? mikä vois olla

                              Morjensta. nyt olis sellasia uusia ominaisuuksia tullut. 2 uutta vikakoodia mitä en oo ennen nähny. 41ab mikä vaikuttas olevan ahtopaine anturi vissiinki?
                              4b10? tuosta en tiedä? suuttimet? joku mikä vaikuttas joutu käyntiin. vaihtoehtoja on. 4521 lataus ja ilmanpaineen säätö? oisko ahtopaineen säätöventtiili jumissa vai viallinen?
                              Autona siis bmw 530 2004 mallia 3.0d

                              Comment

                              • e30_M-tech1
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 340
                                • Tampere

                                Etuakselipalkki e61

                                Katsastuksessa käsketään uusia kyseinen osa. Eivät olleet varmoja oikeasta nimestä, joten onko koko etuakselisto/etukelkka uusittava? Vai irtoaako tuo lommolla oleva palkki ilman jättiremonttia
                                Alle en nyt vielä pääse, linkit ja kuvat tervetulleita.

                                Kuvia kyseisesä:



                                Last edited by e30_M-tech1; 21-11-2022, 20:05. Reason: Kuvia
                                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                                ---------------------------------------------------
                                Exät:
                                vw golffi
                                e46 328 -00
                                e30 320 -87
                                e30 325 -83
                                e36 325 -91
                                e36 328 -98
                                e30 325 M-tech1 -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎