Jeps! Eli ostin ahdinvikaisen (akseli poikki) 530d:n ja 200tkm ajettu hyväkuntoinen alipaineohjattu turbo (ainakin omaan silmään) löytyi 110e hintaan.
Kompressorikotelon käytin auki kuitenkin kun sisälle oli päässyt hieman muhjua, mm. Vähän hiekkaa, pienehkö määrä. VNT siipien tanko tuntuu liikkuvan kevyesti, eikä välyksiä ole paitsi aivan pienenpieni poikittaisvälys joka mielestäni ihan normaalia vrt. Mitä aikoinaan ahtimien kanssa pelannut.
Kompressorikotelon puolella oli iso o-rengas ja olen nyt koittanut eilisestä moista löytää, vinkkejä mistä oikeanlainen tiiviste löytyisi?
Entä kannattaako esim. Öljyn meno/tuloputket uusia? Entä akselin laakerointi, kannattaako/voiko puhdistaa jollain konstilla? Kun en voi olla varma onko sisään päässyt roskaa.
Vähän noviisi näiden varsinkin VNT Ahtimien kanssa kun kokemukset tbo hommista on lähinnä e30 koppasten kanssa, jolloin on lyöty uutta hyrrää osineen kiinni.
Eli vinkit ja neuvot tervetulleita!
Autosta vielä senverran että ohjelmoitu 530d 700Nm vääntöä jne, kaikki saastehommat tulpattu/poistettu.
Edit: ja luonnollisesti kaikki ahtoputket, cooleri yms puhdistetaan perusteellisesti kun rotisko lyödään kasaan. Imusarja varmaan hyvä myös käyttää irti ja puhdistaa. Läpät poistettu ja tulpattu. Pakopuolen pultit tuntui olevan niin kovassa etten ottanut riskiä että esim katkeavat, pakopuoli oli puhdas. Kannattaako nuo suihkia jollain kuitenkin? Akseli varmasti esim öljytä jne ennen paikalleen "heittämistä"
Kompressorikotelon käytin auki kuitenkin kun sisälle oli päässyt hieman muhjua, mm. Vähän hiekkaa, pienehkö määrä. VNT siipien tanko tuntuu liikkuvan kevyesti, eikä välyksiä ole paitsi aivan pienenpieni poikittaisvälys joka mielestäni ihan normaalia vrt. Mitä aikoinaan ahtimien kanssa pelannut.
Kompressorikotelon puolella oli iso o-rengas ja olen nyt koittanut eilisestä moista löytää, vinkkejä mistä oikeanlainen tiiviste löytyisi?
Entä kannattaako esim. Öljyn meno/tuloputket uusia? Entä akselin laakerointi, kannattaako/voiko puhdistaa jollain konstilla? Kun en voi olla varma onko sisään päässyt roskaa.
Vähän noviisi näiden varsinkin VNT Ahtimien kanssa kun kokemukset tbo hommista on lähinnä e30 koppasten kanssa, jolloin on lyöty uutta hyrrää osineen kiinni.
Eli vinkit ja neuvot tervetulleita!
Autosta vielä senverran että ohjelmoitu 530d 700Nm vääntöä jne, kaikki saastehommat tulpattu/poistettu.
Edit: ja luonnollisesti kaikki ahtoputket, cooleri yms puhdistetaan perusteellisesti kun rotisko lyödään kasaan. Imusarja varmaan hyvä myös käyttää irti ja puhdistaa. Läpät poistettu ja tulpattu. Pakopuolen pultit tuntui olevan niin kovassa etten ottanut riskiä että esim katkeavat, pakopuoli oli puhdas. Kannattaako nuo suihkia jollain kuitenkin? Akseli varmasti esim öljytä jne ennen paikalleen "heittämistä"
Comment