Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
LCI 525d 197hp ohjelmoitiin (lisäätehoa.fi) tossa joskus lokakuun lopulla ja dpf tyhjennettiin, kulku lisäänty kivasti.
Sitten tosta joulukuusta tähän hetkeen on esiintynyt välillä tosi selkeää tehottomuutta vikakoodin kera ja välillä semmosta vähemmän selkeää, tyyliin 80% tehoilla toimivuutta. 3F35 Charge-air tube monitoring at idle on toistunut muutaman kerran. Maffista koodi myös kerran.
Koitin nyt toisellakin maffilla, joka lainattu toimivasta autosta. Carlyllä livedatassa motarilla täyskiihdytyksessä tulee tämmösiä arvoja. Ensinnäkin carlyssä nuo käännökset ja yksiköt voi olla ihan perseellään, tai onkin, mutta toisekseen tuota air mass setpointtia ei ikinä saavuteta. (painelukemissa varmastikin ilmanpaine laskettuna mukaan).
Onko tuo ~570kg/h liian pieni ns. täyskiihdytyksessä isommalla vaihteella yli satasen vauhdissa?
En keksi tässä kohtaa enää muuta kuin huonon ilmansuodattimen, joka on vaihdettu marraskuun lopulla, ja ongelmat alkoivat joulukuussa. Boschin suodatin kuitenkin ja tänään kun lainamaffin laitoin, oli kaulus kohdillaan maffin päässä ja suodatin näytti silmämääräisesti kyljestään hyväkuntoiselta.
Onko muita järkeviä veikkauksia? Jos olisi ahtovuoto, luulisi mitatun ahtopaineen olevan alempi kuin pyydetty. Toki turbo pitää melkoisia pöllön huhuiluja nykyään myös mikä voisi viitata siihen, että jostain se ääni pääsee normaalia kovempana ulos, ihan vaikka ahtopainetta ei juurikaan olisi, esim. parkkipaikalla vekslaillessa. Ahtoputki heiluu egr:n päässä aika paljon, jonkun verran turbonkin päässä. Vuotoja ei äkkiseltään selkeästi näkynyt, mutta öljyä on kyllä ahtoputkessa.
Comment
-
-
Jos/kun se 3f35 on tyhjäkäynnillä tuleva koodi, kuten tuo kuvaus sanoo, niin se viittaa vuotoon tai virheelliseen maf-tietoon tai map-tietoon. Siellä on tiivisteet putkien päässä (välijäähdyttimen tulo ja lähtö ja ahtoputki kaasuläpälle) ja ne on melko helppo vaihtaa. Öljyä näissä on aina vähintään jonkin verran imupuolella eli jonkin verran on normaalia.
(Aika jännät yksiköt Carlyssä. Itsellä näkyy yleensä ihan järkevää.)
E
Comment
-
-
Omassa -05 E61 535d:ssä ilmeisesti aktiiviohjauksessa väljää. Hiljaisessa vauhdissa kääntyessä ratissa tuntuu joskus kolahdus. Vaihdoin iskunvaimentimet, kääntölaakerit ja kaikki tukivarret eteen. Raidetangon päissä ei tuntunut välystä. Etupään epämääräinen väljyys katosi, mutta ohjauksen "kolahdus" jäi.
Lähialueella olisi myynnissä käytetty ohjausvaihde, joka myyjän mukaan olisi "ehjä". Pystyykö irtonaisesta purkuosasta tunnustelemaan, onko siinä välystä?BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJaa niin se onkin korjaamolla tehty. Luulin, että tässä ollaan itse korjaamassa. Veikataan, että siellä käytetään kaikille merkeillä käyvää vikakoodienlukijaa jonka antaman koodin perusteella asentaja ei tiedä missä vika. Tämän seurauksena sinne arvotaan sitten osia. Jos menee takuuseen, niin ei kait siinä sitten.
Venttiili vaihdettu ja vikakoodit hävisi.
Comment
-
-
Originally posted by slomon View PostVenttiili vaihdettu ja vikakoodit hävisi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Huomasin tuossa että apparin puolen projektorissa on hieman klappia, meinaa matti57 sitä vähä väristellä.
Pre-lci orkkis xenonit, voiko tuolle tehdä mitää, jotai rikki/irti, mikä, mitä?
Oli umpio myös irti pöydällä enkä keksiny/nähny takapuolelta yhtää mitää missä olis voinu olla vika ni jos joku muu osais neuvoo.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostHuomasin tuossa että apparin puolen projektorissa on hieman klappia, meinaa matti57 sitä vähä väristellä.
Pre-lci orkkis xenonit, voiko tuolle tehdä mitää, jotai rikki/irti, mikä, mitä?
Oli umpio myös irti pöydällä enkä keksiny/nähny takapuolelta yhtää mitää missä olis voinu olla vika ni jos joku muu osais neuvoo.
Tsekkaa, ettei ole viallisesta xenon-polttimosta kiinni, kuten oli minulla. Senhän nyt näkee jo siitä, että värinä jatkuu vaikkei kone käy.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostTsekkaa, ettei ole viallisesta xenon-polttimosta kiinni, kuten oli minulla. Senhän nyt näkee jo siitä, että värinä jatkuu vaikkei kone käy.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Oisko joku kertoa mikä estää jakolaatikon kalibroimisen? Auto 2006 530xda.
Säätömoottori putsattu ja rasvattu, rattaat olivat kunnossa! Nii ja testattu suoralla sähköllä että pyörii!E61 535da -06
F11 520da m-sport -15
e36 325 sedan -91
ex e46 320d touring -02
ex e91 318d -09
ex e39 520ia
ex e36 318i m-look
ex e36 328ia touring
ex e39 523ia touring
Comment
-
-
Originally posted by Vii83 View PostOisko joku kertoa mikä estää jakolaatikon kalibroimisen? Auto 2006 530xda.
Säätömoottori putsattu ja rasvattu, rattaat olivat kunnossa! Nii ja testattu suoralla sähköllä että pyörii!E61 535da -06
F11 520da m-sport -15
e36 325 sedan -91
ex e46 320d touring -02
ex e91 318d -09
ex e39 520ia
ex e36 318i m-look
ex e36 328ia touring
ex e39 523ia touring
Comment
-
Comment