Onko 535deen 6hp26 jotain ero 530deen 6hp26 kanssa. Oman ymmärrikseni mukaan ne olisi samoja lootia kylläkin, mutta henkilö keltä olen vaihteistoa ostamassa kertoi ettei 530deen loota toimisi 535deen sähköjen kanssa. Onko joku vaihtanut 530deen lootan 535deehen ja osaisi kertoa että meneekö vai eikö?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Auto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostAuto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Onko tuo kiertovesipumppu toimiva tai onko letkut oikein? Ainakin yleensähän se pyörii käydessä kokoajan jos oon oikein ymmärtänyt, ainakin vanhemmissa.. voin kertoa nimittäin että aika usein 20+ vuoden ikäisissä se on rikki.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View Post
Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
Testasin sähköistä lisälämppäriä joskus E83:sta auto sammutettuna vikakoodeja katsellen, no eihän se silleen edes vikakoodeja tee, saati lämpimänä, kun ei sitä tarvitse
Comment
-
-
E60 520i LCI N43-motilla potilaana. Pidemmän aikaa on antanut vikakoodia P2098 sekä P0430 ja P0420. Nollaamalla pysyi poissa aikaisemmin joitain satoja tai tuhatkin kilsaa, mutta nyt tulee takaisin jo huomattavasti paljon nopeammin. Koodit luen halvalla OBDII-lukijalla, kun ei parempaakaan ole. Livedataa kun katsoin jollain apilla, niin O2 Sensor Bank 2:n jännite pysyy koko ajan 1,195 voltissa eikä muutu lainkaan. Vastaavasti bank 1:n jännite vaihtuu ajon mukaan. Tuo Kiinan lukija voi nuo arvot lukea varmaan päin persettä, mutta jos tuo lukema pitää paikkansa ja jännite ei nytkähdä suuntaan eikä toiseen, niin eikö tuo O2-sensori ole rikki? Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta? Lisäoireina ainakin, että tulpissa on nokea ja etenkin kylmänä haisee pakokaasussa bensa. Kulutus ei ole kyllä mitenkään erityisen korkea...
Comment
-
-
Originally posted by vilkar View PostVoiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta?Last edited by JaniLap; 05-12-2024, 23:50.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
Todettakoon, että en ole kovin kokenut autojen enkä eritoten live datan kanssa, mutta kun korjaamoilla tunnutaan vaihtelevan osia melkein summamutikassa, niin olen yrittänyt oppia ymmärtämään näistä vähän enemmän.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by vilkar View PostOlenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
👍 3
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
Comment
-
-
Originally posted by vilkar View PostLueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment