Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Asejaska
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 18
    • Kotka

    Onko 535deen 6hp26 jotain ero 530deen 6hp26 kanssa. Oman ymmärrikseni mukaan ne olisi samoja lootia kylläkin, mutta henkilö keltä olen vaihteistoa ostamassa kertoi ettei 530deen loota toimisi 535deen sähköjen kanssa. Onko joku vaihtanut 530deen lootan 535deehen ja osaisi kertoa että meneekö vai eikö?

    Comment

    • aaape
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 617
      • Muaninka

      Auto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.
      e36 328i turbo (95)
      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
      e30 316 (m30)(87) projekti

      EX.
      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3811
        • Finnland

        Originally posted by aaape View Post
        Auto vm04 525 m54 koneella. Saako "taukolämmittimen" kiertovesipumppua koodattua pyörimään kokoajan auton ollessa käynnissä? Nyt tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo lämpöä tulla sisälle mut jos kierrokset nostaa vähän reiluun 1000 niin lämmintä riittää.
        Onko tuo kiertovesipumppu toimiva tai onko letkut oikein? Ainakin yleensähän se pyörii käydessä kokoajan jos oon oikein ymmärtänyt, ainakin vanhemmissa.. voin kertoa nimittäin että aika usein 20+ vuoden ikäisissä se on rikki.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 617
          • Muaninka

          Originally posted by Jarger View Post

          Onko tuo kiertovesipumppu toimiva tai onko letkut oikein? Ainakin yleensähän se pyörii käydessä kokoajan jos oon oikein ymmärtänyt, ainakin vanhemmissa.. voin kertoa nimittäin että aika usein 20+ vuoden ikäisissä se on rikki.
          Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3811
            • Finnland

            Originally posted by aaape View Post

            Kyllä se taukolämmitin päällä pyörii sillon tulee sisällekkin hetken paremmin lämmintä.
            Tarkoitatko taukolämmittimellä siis lisälämmitintä, webastoa/eberiä vai ihan sähköistä vastuspakettia? TIS kyllä varmaan kertoisi miten tuon kuuluu toimia.
            Testasin sähköistä lisälämppäriä joskus E83:sta auto sammutettuna vikakoodeja katsellen, no eihän se silleen edes vikakoodeja tee, saati lämpimänä, kun ei sitä tarvitse
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Ukko22
              Newbiemmer
              • Mar 2021
              • 18
              • Tampere Suomi

              E61 535d lci. Turbojen öljyn paluuputki. Onko kukaan vaihtanut siihen niitä kahta kumista putkea? Mistä pääsen niihin käsiksi mahdollisimman pienellä purkamisella?

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 558
                • Espoo

                Onko kokemuksia tarvikevalmistajien pohjamuovien laadusta? Vastaavatko mitat alkuperäisiä, osuvatko kiinnitysreiät kohdilleen?

                Auto on LCI e61 xdrive.

                Comment

                • vilkar
                  Newbiemmer
                  • Oct 2020
                  • 9
                  • Pohjois-Savo

                  E60 520i LCI N43-motilla potilaana. Pidemmän aikaa on antanut vikakoodia P2098 sekä P0430 ja P0420. Nollaamalla pysyi poissa aikaisemmin joitain satoja tai tuhatkin kilsaa, mutta nyt tulee takaisin jo huomattavasti paljon nopeammin. Koodit luen halvalla OBDII-lukijalla, kun ei parempaakaan ole. Livedataa kun katsoin jollain apilla, niin O2 Sensor Bank 2:n jännite pysyy koko ajan 1,195 voltissa eikä muutu lainkaan. Vastaavasti bank 1:n jännite vaihtuu ajon mukaan. Tuo Kiinan lukija voi nuo arvot lukea varmaan päin persettä, mutta jos tuo lukema pitää paikkansa ja jännite ei nytkähdä suuntaan eikä toiseen, niin eikö tuo O2-sensori ole rikki? Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta? Lisäoireina ainakin, että tulpissa on nokea ja etenkin kylmänä haisee pakokaasussa bensa. Kulutus ei ole kyllä mitenkään erityisen korkea...

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    Originally posted by vilkar View Post
                    Voiko nuo vikakoodit johtua tuosta sensorin viasta?
                    Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
                    Last edited by JaniLap; 05-12-2024, 23:50.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • vilkar
                      Newbiemmer
                      • Oct 2020
                      • 9
                      • Pohjois-Savo

                      Originally posted by JaniLap View Post

                      Kytke etummaiset lambdat ristiin ja vertaa muuttuvatko lukemat loogisesti toiselle puolelle. Jos seuraavat, niin uusi kyseinen lambda-anturi ja selvitä sitten ovatko suuttimet kunnossa. Vuotavat suuttimet rikkovat lambdat ja katit ennen pitkää. Vikakoodit voit vertailun vuoksi käydä vaikka Motomaatissa lukemassa, mikäli ei omaasi ole luottamista. Ellei muutosta todettavissa, DME on todennäköisesti viallinen ja kaipaa vaihtoa. Tässä voin tarvittaessa auttaa.
                      Kiitos vastauksesta. Nyt tein vähän pidemmän ajon autolla ja tuon O2SB2:n jännite rupesi antamaan muuttuvia arvoja. Sitten kun pidemmän aikaa auto seisoi, niin taas käynnistyksen jälkeen antaa saman 1,195 V, kunnes taas vartin kuluttua jännite alkoi vaihdella. Motomaatin lukijalla antaa samat koodit kuin mitä tämä Kiinan vehje.

                      Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...

                      Todettakoon, että en ole kovin kokenut autojen enkä eritoten live datan kanssa, mutta kun korjaamoilla tunnutaan vaihtelevan osia melkein summamutikassa, niin olen yrittänyt oppia ymmärtämään näistä vähän enemmän.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2200
                        • Vantaa

                        Jos orkkis lambdat, niin itse vaihtaisin suoraan uusiin molemmat. Boschin valmisteisiin.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • vilkar
                          Newbiemmer
                          • Oct 2020
                          • 9
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Jos orkkis lambdat, niin itse vaihtaisin suoraan uusiin molemmat. Boschin valmisteisiin.
                          Eiköhän nuo ole. Noin 100 tkm ajettuna olen auton ostanut ja nyt mittarissa on 247 tkm.

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2712
                            • Tampere

                            Originally posted by vilkar View Post
                            Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo sensor 2 viittaa nimenomaan katin jälkeiseen O2-sensoriin (mihin myös P2098 viittaa)? Ovatko nämä sensorit molemmissa bankeissa siis samanlaiset, ja ne voi päikseen vaihtaa? Ikävä kyllä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa ja alkaa itse venkslaamaan...
                            Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319​) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • vilkar
                              Newbiemmer
                              • Oct 2020
                              • 9
                              • Pohjois-Savo

                              Originally posted by JaniLap View Post

                              Tässä toteutuksessa on kaksi identtistä laajakaista lambda-anturia (varaosanumerolla 11787573319​) ennen katalysaattoria ja yksi kapeakaista lambda-anturi katin jälkeen. Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että toisen anturin lämmityselementti on viallinen ja anturi alkaa toimia vasta kun pakokaasu on lämmittänyt sitä pidemmällä ajolla. Ne voi kytkeä ristiin liittimistä, niin ei tarvitse lähteä auton alle mönkimään tai irroittaa anturipäätä jos haluaa testailla. Nämä saa kummatkin vaihdettua yläkautta ja parasta olisi uusia molemmat samaan aikaa jos alkuperäisiä, kun ovat kuluvia osia joiden herkkyys ja reagointinopeus muuttuu ikääntyessä.
                              Kiitos! Pitänee kokeilla jokunen päivä kytkeä nuo toisin päin. Vaihtaminen ei kovin vaikealta näytä ja pitäisi onnistuakin, jos ei tarvitse autoa nostella. Lueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2712
                                • Tampere

                                Originally posted by vilkar View Post
                                Lueskelin toisaalta, että tulpatkin olisi hyvä vaihtaa O2-sensorien vaihdon jälkeen?
                                Tulpat ja lambda-anturit eivät ole toistensa toiminnasta riippuvaisia, vaan tulppien vaihtotarve määräytyy enemmänkin niiden edellisen vaihdon ajankohdasta. Ellei tiedossa, niin ei haitaksi ole nekin uusia samalla. Vaihtotulpaksi vain ja ainoastaan NGK ZKBR7A-HTU​, jota yleisesti saatavilla esim. Motonet.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎