Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suorakuus
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 128
    • Etelä-Pohjanmaa

    Lci 535d öljymäärän näyttö aiheuttaa ylimääräsiä sydämentykytyksiä, välillä aamulla voi näyttää alarajan alle ja pidemmän ajon jälkeen näyttää taas ylärajassa. Välillä näyttää puoliväliin ja välillä sytyttää mittaristoonkin öljymäärän herjan. Tikussa pinta tuntuu pysyvän ylärajassa, anturi vaihtoon?

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 660
      • Uusimaa

      Mulla ainakin näyttää öljymäärän ihan oikein. Kymppitonnila menee noin litra öljyä ja anturin välittämänä auto pyytää lisäämään sitä. Jos johdot on ok niin ei kai siinä muita vaihtoehtoja ole kuin että anturi on hajalla.

      Comment

      • Jonesi68
        Newbiemmer
        • Feb 2025
        • 1
        • finland

        bmw 525d e61 2009

        moro! Mimmonen obd vikakoodilukija kaapeli kävis tuohon 2009 malliin en löytäny mistään vastausta tähän ja mistä semmosen sais tilattua. Tarpeena ois saaha taka akselin ilmapusseja säädettyä ja sisääntsitettava koukku koodattua pois ja tieten muutaki pientä kivaa.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1900
          • Turku

          Originally posted by Jonesi68 View Post
          bmw 525d e61 2009

          moro! Mimmonen obd vikakoodilukija kaapeli kävis tuohon 2009 malliin en löytäny mistään vastausta tähän ja mistä semmosen sais tilattua. Tarpeena ois saaha taka akselin ilmapusseja säädettyä ja sisääntsitettava koukku koodattua pois ja tieten muutaki pientä kivaa.
          Kaapeli? Ei pelkällä kaapelilla mitään tee.

          Vaihtoehtona on INPA/ISTA +muut, jotka ei maksa muin vaivaa (sun vaivaa, kun mietit mistä löydät ja miten lataat) tai sitten vaikka Carly, jonka kautta saat sen "kaapelinkin" hommattua.

          Jos Inpa/Ista kiinnostaa, niin katso myös mitä mitä on myyntipalstalla tarjolla.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 625
            • Espoon haja-asutus

            Carlyllä ei sitten kyllä ilmajousitukselle saa tehtyä yhtikäs mitään. Ei saa säädettyä eikä saa edes tyhjennettyä huoltohommia varten. Vikakoodilukuun ja ajon aikana datan seuraamiseen ihan ok, kunhan sattuu olemaan Carlyn "tukema" parametri seurannassa. Koodauksia sillä ei ihmeemmin myöskään saa tehtyä. Eli kannattaa harkita jo noita jo mainittuja inpa/ista.

            E

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 562
              • Espoo

              Originally posted by hietase View Post
              -08 e61 karvalakkihifien cd-soittimeen jumittunut levy sisälle. Ei reagoi ejectin paineluun mitenkään. Levy soi normaalisti. Vinkkejä miten levyn saisi ulos, vai kuuntelenko auton mukana tullutta Suomi rokkia kakkosta ikuisesti?
              En ole saanut tätä hommaa ratkeamaan. Lisää vinkkejä?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10078
                • KVLA

                Originally posted by hietase View Post

                En ole saanut tätä hommaa ratkeamaan. Lisää vinkkejä?
                Kuuluuko nappia painaessa mitään ääntä? Oletko kokeillut painaa oikein pitkään ko namiskaa?

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 562
                  • Espoo

                  Laite ei reagoi ejectiin mitenkään. Ihan sama vaikka pitäisi kymmenen sekuntia pohjassa.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7094
                    • Forssa

                    Kaverin E61 530xiA prefacelift jätti tielle yli kuukausi sitten. Normaalisti risteykseen, pysähdys valoihin. Valot vaihtui ja ei sitten enää liikahtanut, oli sammunut itsestään valoihin. Pyörittää iloisesti konetta mutta ei käynnistynyt.
                    Haettiin auto trailerilla tallille, johon unohtu hetkeksi.
                    Kävin lukemassa koodit. Ne laitan tänne alle viimeiseksi.
                    Mahdollisesti ajonesto vittuilee? Ainakin ecun purkkitiedoissa lukee ENG_LOCK ja jonkun vikakoodin takaa tuli ajoneston herjaa.
                    Ecun laatikossa oli liittimiä hapettuman vihreitä, kävin kaikki läpi, putsasin ja kasaan. Ei näyttänyt auttavan yhtään.
                    Eculta luettuna valvetronicin jokin astelukema vaihteli startin aikana, eli siellä jotain tietoa kulkee.
                    Mystinen ongelma käsillä.
                    Loppui mun osaaminen kesken.

                    Osaakos joku viisaampi sanoa asiaan jotain?
                    Vai löytyisikö parhaimmillaan osaava kaveri käymään paikanpäällä tekemässä vikadiagnoosia tai ehkä jopa korjaamassa ikävää sähköhäikkää? Rahaa vastaan tietty.
                    Auto sijaitsee humppilassa 9- ja 2-tien risteyksen välittömässä läheisyydessä.

                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2761
                      • Tampere

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Osaakos joku viisaampi sanoa asiaan jotain?
                      Ilman muuta miestä mäessä ja voisin viisastua tilanteen tasalle ottamalla etäyhteyden autoon, niin yksityisviestillä voidaan tästä jatkaa.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • sebbexi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2018
                        • 44
                        • Joensuu

                        Morjesta, Onkohan kukaan koittanut saisiko tuon e61 takavetosen Jomi:n alusta sarjan käymään x-Drive malliin lievällä muokkauksella? Eroja ainakin tulee vakaajan tankon suhteen, Mutta kai sen saisi rakennettua muuallekkin kiinni. Eihän kellään olisi takavetosen tolppia irti ja saisi mitattuu iskarin alapän paksuuden? Leimalle tietenkin joutuu aina vakio tolpat pyöräyttää paikalleen. Huonosti on nimittäin saatavilla noita X-Driven coili sarjoja. Nopeasti ei vaikuttaisi kun BC:llä olevan ja nekin pyörii jo 800e.
                        Tämän hetken kulkineet

                        BMW E39 525TDS
                        BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3824
                          • California

                          Voiko viallinen huurtumisenesto sensori tuulilasissa aiheuttaa sen että tuulilasille tulee jatkuvana lämmintä ilmaa vaikka kaikki nupit climatea myöten käännetty kylmälle? Näistä muista venttiileistä (vasen, oikea ja kaksi keskellä) tulee ihan säätöjen mukaan kylmää/kuumaa mutta tuulilasille aina kuumaa
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16390
                            • Leppävirta

                            Originally posted by BMW View Post
                            Voiko viallinen huurtumisenesto sensori tuulilasissa aiheuttaa sen että tuulilasille tulee jatkuvana lämmintä ilmaa vaikka kaikki nupit climatea myöten käännetty kylmälle? Näistä muista venttiileistä (vasen, oikea ja kaksi keskellä) tulee ihan säätöjen mukaan kylmää/kuumaa mutta tuulilasille aina kuumaa
                            Vesiventtiili.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎