Lci 535d öljymäärän näyttö aiheuttaa ylimääräsiä sydämentykytyksiä, välillä aamulla voi näyttää alarajan alle ja pidemmän ajon jälkeen näyttää taas ylärajassa. Välillä näyttää puoliväliin ja välillä sytyttää mittaristoonkin öljymäärän herjan. Tikussa pinta tuntuu pysyvän ylärajassa, anturi vaihtoon?
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
bmw 525d e61 2009
moro! Mimmonen obd vikakoodilukija kaapeli kävis tuohon 2009 malliin en löytäny mistään vastausta tähän ja mistä semmosen sais tilattua. Tarpeena ois saaha taka akselin ilmapusseja säädettyä ja sisääntsitettava koukku koodattua pois ja tieten muutaki pientä kivaa.
Comment
-
Kaapeli? Ei pelkällä kaapelilla mitään tee.Originally posted by Jonesi68 View Postbmw 525d e61 2009
moro! Mimmonen obd vikakoodilukija kaapeli kävis tuohon 2009 malliin en löytäny mistään vastausta tähän ja mistä semmosen sais tilattua. Tarpeena ois saaha taka akselin ilmapusseja säädettyä ja sisääntsitettava koukku koodattua pois ja tieten muutaki pientä kivaa.
Vaihtoehtona on INPA/ISTA +muut, jotka ei maksa muin vaivaa (sun vaivaa, kun mietit mistä löydät ja miten lataat) tai sitten vaikka Carly, jonka kautta saat sen "kaapelinkin" hommattua.
Jos Inpa/Ista kiinnostaa, niin katso myös mitä mitä on myyntipalstalla tarjolla.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Carlyllä ei sitten kyllä ilmajousitukselle saa tehtyä yhtikäs mitään. Ei saa säädettyä eikä saa edes tyhjennettyä huoltohommia varten. Vikakoodilukuun ja ajon aikana datan seuraamiseen ihan ok, kunhan sattuu olemaan Carlyn "tukema" parametri seurannassa. Koodauksia sillä ei ihmeemmin myöskään saa tehtyä. Eli kannattaa harkita jo noita jo mainittuja inpa/ista.
E
Comment
-
En ole saanut tätä hommaa ratkeamaan. Lisää vinkkejä?Originally posted by hietase View Post-08 e61 karvalakkihifien cd-soittimeen jumittunut levy sisälle. Ei reagoi ejectin paineluun mitenkään. Levy soi normaalisti. Vinkkejä miten levyn saisi ulos, vai kuuntelenko auton mukana tullutta Suomi rokkia kakkosta ikuisesti?
Comment
-
Kaverin E61 530xiA prefacelift jätti tielle yli kuukausi sitten. Normaalisti risteykseen, pysähdys valoihin. Valot vaihtui ja ei sitten enää liikahtanut, oli sammunut itsestään valoihin. Pyörittää iloisesti konetta mutta ei käynnistynyt.
Haettiin auto trailerilla tallille, johon unohtu hetkeksi.
Kävin lukemassa koodit. Ne laitan tänne alle viimeiseksi.
Mahdollisesti ajonesto vittuilee? Ainakin ecun purkkitiedoissa lukee ENG_LOCK ja jonkun vikakoodin takaa tuli ajoneston herjaa.
Ecun laatikossa oli liittimiä hapettuman vihreitä, kävin kaikki läpi, putsasin ja kasaan. Ei näyttänyt auttavan yhtään.
Eculta luettuna valvetronicin jokin astelukema vaihteli startin aikana, eli siellä jotain tietoa kulkee.
Mystinen ongelma käsillä.
Loppui mun osaaminen kesken.
Osaakos joku viisaampi sanoa asiaan jotain?
Vai löytyisikö parhaimmillaan osaava kaveri käymään paikanpäällä tekemässä vikadiagnoosia tai ehkä jopa korjaamassa ikävää sähköhäikkää? Rahaa vastaan tietty.
Auto sijaitsee humppilassa 9- ja 2-tien risteyksen välittömässä läheisyydessä.
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Ilman muuta miestä mäessä ja voisin viisastua tilanteen tasalle ottamalla etäyhteyden autoon, niin yksityisviestillä voidaan tästä jatkaa.Originally posted by |foder| View PostOsaakos joku viisaampi sanoa asiaan jotain?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Morjesta, Onkohan kukaan koittanut saisiko tuon e61 takavetosen Jomi:n alusta sarjan käymään x-Drive malliin lievällä muokkauksella? Eroja ainakin tulee vakaajan tankon suhteen, Mutta kai sen saisi rakennettua muuallekkin kiinni. Eihän kellään olisi takavetosen tolppia irti ja saisi mitattuu iskarin alapän paksuuden? Leimalle tietenkin joutuu aina vakio tolpat pyöräyttää paikalleen. Huonosti on nimittäin saatavilla noita X-Driven coili sarjoja. Nopeasti ei vaikuttaisi kun BC:llä olevan ja nekin pyörii jo 800e.Tämän hetken kulkineet
BMW E39 525TDS
BMW E36 325TDS Montrealblau metallic
Comment
-
Voiko viallinen huurtumisenesto sensori tuulilasissa aiheuttaa sen että tuulilasille tulee jatkuvana lämmintä ilmaa vaikka kaikki nupit climatea myöten käännetty kylmälle? Näistä muista venttiileistä (vasen, oikea ja kaksi keskellä) tulee ihan säätöjen mukaan kylmää/kuumaa mutta tuulilasille aina kuumaa
Comment
-
Vesiventtiili.Originally posted by BMW View PostVoiko viallinen huurtumisenesto sensori tuulilasissa aiheuttaa sen että tuulilasille tulee jatkuvana lämmintä ilmaa vaikka kaikki nupit climatea myöten käännetty kylmälle? Näistä muista venttiileistä (vasen, oikea ja kaksi keskellä) tulee ihan säätöjen mukaan kylmää/kuumaa mutta tuulilasille aina kuumaaLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Vaikuttaako myös lasin ja venttiilien väliseen lämpötilaeroon hajotessaan? Itse olin siinä käsityksessä että vesiventtiilin hajoaminen aiheuttaa lämpötilaeroja kuskin ja apukuskin välisesti mutta ei tuulilasin ja venttiilien välillä?Originally posted by Haju69 View Post
Vesiventtiili.
Ongelmana tosiaan tuulilasille tuleva kuuma ilma vaikka kaikki säädettynä kylmälle. Ilmeisesti tuo huurtumisen esto anturi ainakin aiheuttaa kompuralle jonkinlaisen override tilan jossa kompuraa pyöräytellään vaikka ilmastointi olisi pois päältä niin pääseekö sama toiminto myös ohjaamaan lämpöjä lasille?
Comment
-
Millä porukka on tukkinut ylimääräiset reiät noista "uncoded" liittimistä? Elikkä kun kaikki paikat liittimestä ei tule käyttöön, niin ne tyhjäksi jäävät pitäisi varmaan jollain tukkia, ettei kosteus pääse aiheuttamaan ongelmia. Kun noita "grommetteja" johtojen reikiin löytyy vain johdon reiällä olevia, mutta en itse ainakaan ole huomannut kuvista sokeita "grommetteja"
Johdon reikään tiivistemassaa?EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
Comment