Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2138
    • Vantaa

    Ei välttämättä mitään. Varapyörå ollut lisävaruste.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16340
      • Leppävirta

      Originally posted by Mikko76 View Post
      Tervehdys. Tuli tuossa hommattua 07 vuoden 530xd mallia farmari. Mitäs kaikkea siellä takaluukun varapyöräkotelossa kuuluisi olla? Tunkki ja rengas? Nyt siellä ei ole yhtään mitään.
      Ei siellä välttämättä sellaisia olekaan. Varustelista kertoo pitäisikö olla.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Mikko76
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 15
        • Kotka

        Ok kiitoksia. Varustelistassa ei lue vararenkaasta mitään. Pitää varmaan joku paikkapullo hommata.

        Edit: näyttää tuo mdecoder.com aika miehekkäät hevosvoimat 210kw / 286hp.
        Last edited by Mikko76; 22-08-2022, 22:49.

        Comment

        • A^A
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2168
          • Seinäjoki

          Originally posted by Mikko76 View Post

          Edit: näyttää tuo mdecoder.com aika miehekkäät hevosvoimat 210kw / 286hp.
          Noi on 535d lukemat. Tuossa lienee 231 tai 235hp.
          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Pitäis pitkästä aikaa tehdä sigun lci jarruremppaa ja ajattelin itse väkertää tälläkertaa. Mikäs rasva hyväksi todettu liukutapeille? Uudet tapit tulee myös ja kumit. Entäs palojen liukupinnat, mitäs näihin?
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9983
              • KVLA

              Originally posted by Mikko76 View Post
              Ok kiitoksia. Varustelistassa ei lue vararenkaasta mitään. Pitää varmaan joku paikkapullo hommata.
              Paikkauspullo on hukka investointi silloin,kun renkaan sivuun tulee kunnon viilto. Silloin sitä varapyörää todella tulee ikävä. Suht harvinaista,mutta näitäkin sattuu.

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2138
                • Vantaa

                Eikö se silti kannata mukana pitää, vaikka harvinaisista tapauksissa ei auta? Vähän kuin sultan merkkinen kumi.

                Originally posted by A^A View Post
                Pitäis pitkästä aikaa tehdä sigun lci jarruremppaa ja ajattelin itse väkertää tälläkertaa. Mikäs rasva hyväksi todettu liukutapeille? Uudet tapit tulee myös ja kumit. Entäs palojen liukupinnat, mitäs näihin?
                CRC brakelube pro tapeille ja liukupinnoille. Jos takajarruista kyse. Etutapeille ei saa rasvaa laittaa.
                Last edited by VilleP; 23-08-2022, 23:47.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by VilleP View Post

                  CRC brakelube pro tapeille ja liukupinnoille. Jos takajarruista kyse. Etutapeille ei saa rasvaa laittaa.
                  Etujarruista kyse. Miksi ei rasvaa eteen? :think
                  Sama rasva myös liukupinnoille? Eikö näihin yleensä ole laitettu joku ihan muun tyyppinen? :think
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2138
                    • Vantaa

                    Juu tuo rasva käy myös liukupinnoille, toki perinteinen kuparitahna käy myös. Etu satulan liukutapit ei ole samalla tavalla pölysuojattuja kuin takana, joten niihin menee jarrupölyä yms, joka melko nopeasti saa rasvan jämähtämään, ja sitä myöten koko satulan jumimaan. Lukee ihan newTIS ohjeessa ja olen omakohtaisesti oppinut kantapäänkautta asian todeksi.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Juu tuo rasva käy myös liukupinnoille, toki perinteinen kuparitahna käy myös. Etu satulan liukutapit ei ole samalla tavalla pölysuojattuja kuin takana, joten niihin menee jarrupölyä yms, joka melko nopeasti saa rasvan jämähtämään, ja sitä myöten koko satulan jumimaan. Lukee ihan newTIS ohjeessa ja olen omakohtaisesti oppinut kantapäänkautta asian todeksi.
                      Okei tämä oli hyvä tieto. Ja nimenomaan lci Ate jarrut? Näissäkin lienee eroa prelci, lci ?
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2138
                        • Vantaa

                        Samanlaiset ne on.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Samanlaiset ne on.
                          Ok. Eikös sitten palojen liukupintojen rasva myös jämähdä samallalailla kun tappien ja saa paloja jumimaan? Avoimet paskalle nekin on ihan yhtälailla?
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2138
                            • Vantaa

                            Ei palat jämähdä ellei kaiverra satulan kannattimeen koloja. Sen liukutapin pitäisi liikkua ahtaan muovi/kumi holkin sisällä ees taas, mutta epäpuhtaudet metallin ja muovin välissä lisää kitkaa, jolloin se ei enää liiku. Toki sinne paskaa menee ilman rasvaakin, mutta rasvasta tulee semmoista kovaa koppuraa kun tarpeeksi jarrupölyä kerää itseensä. Homma on helppo todeta laittamalla rasvaa sinne ja pari kuukauden päästä yrittää ottaa tapin pois. On melko tiukassa vs. rasvattomaan.
                            Last edited by VilleP; 24-08-2022, 12:41.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • Tommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 289
                              • Kajaani

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Juu tuo rasva käy myös liukupinnoille, toki perinteinen kuparitahna käy myös. Etu satulan liukutapit ei ole samalla tavalla pölysuojattuja kuin takana, joten niihin menee jarrupölyä yms, joka melko nopeasti saa rasvan jämähtämään, ja sitä myöten koko satulan jumimaan. Lukee ihan newTIS ohjeessa ja olen omakohtaisesti oppinut kantapäänkautta asian todeksi.
                              Edessä ja takana taitaa olla tapeilla sama rakenne, joten altistuu pölylle samalla lailla. Näihin laittanut aina merkistä riippumatta rubber greasea ja ei ole ollut ongelmia. Voi olla turhaakin, mutta ongelmia ei ole ollut.
                              Jarrupalojen korvien rasvaamista en suosittele, jarrut jäätyvät talvella parkissa ollessaan kiinni. Carrierien liukupintojen hyvä mekaaninen puhdistus, niin jarrut toimivat taas 100tkm ongelmitta. Männän herkistelyt aina jarruremontin yhteydessä.
                              Kokemusta on yli 350tkm ajamista itse huoltamillani jarruilla useammalla merkillä. Myös korjannut toisten huoltamia jarruja
                              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2138
                                • Vantaa

                                Jaa noissa ei siis takana liukutappi mene kannakkeen sisälle?

                                Ei kyllä yhdenkään jarrut ole jäätynyt rasvan takia kiinni. Useat jarrut joutunut purkamaan ja kunnostamaan kun mitään voiteluainetta ei ole käytetty, ja palat melko tuoreeltaan hangannut syvät kolot kannakkeisiin ja jumineet siihen. Eri asia jos peltiset välilätkät.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎