Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Latausjännite !!
Originally posted by Janne S View Post
Onpas jännitteet KOHOLLA mitä äkkiä katsoin noista kuvistasi. MAX 18,43V !!!
muistaakseni 16,5V MAX mitä IBS sietää.
Taitaa tuota kautta alkaa selviämään tuo ongelma
Mitenkähän laturinsäädin ?? Onko tarkistettu ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Onko muuten missään vaiheessa ollut vikakoodeja BSD-väylästä, joka toimii juuri DDE:n, laturin, IBS:n ja hehkujen ohjauspurkin välisessä liikenteessä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Wetterillä sillon tekivät johtosarjatestin ja se oli ok, mutta mitäs se todistaa ko kyseessä on Wetteri. Minkälaisen kirjainyhdistelmän alla se on,DME? Niin täähän on bensa, eli hehkuja ei tarvi ohjailla, mut periaate on varmaan samanlainen tuon bit serial datan kans. Outoa vaan ettei tuo viallinen jännitteensäätäjä kesällä koiri yhtään. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...ividual_parts/ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Pahan pistit, ei oo tullu katottua. Pitää ens viikolla tutkia.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Valeo toi näytti olevan. Genuine Partsilla ois osanumerolla katottuna 84 euroa ja lähetyskulut päälle, tulee varmaan perille tuossa 11,90 euron a4 koon pussissa, joka saa painaa puoli kiloa. Pitääpä käydä huomenna töiden jälkeen Wetterillä huvikseen kysäsemässä mitä siellä maksas. Niin saa tietty ehdottaa muitakin vaihtoehtoja, jos tulee mieleen. Lähetin Kl-varaosillekin kyselyä hinnasta ja saatavuudesta.Last edited by Janne S; 15-11-2010, 20:42. Reason: Hinta korjattu, näpyvirhe GP:n sivuille kirjoittaessaex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
ehdotus ??
Originally posted by Janne S View PostValeo toi näytti olevan. Genuine Partsilla ois osanumerolla katottuna 135 euroa ja lähetyskulut päälle, tulee varmaan perille tuossa 11,90 euron a4 koon pussissa, joka saa painaa puoli kiloa. Pitääpä käydä huomenna töiden jälkeen Wetterillä huvikseen kysäsemässä mitä siellä maksas, veikkaan et alkaa hinta kakkosella. Niin saa tietty ehdottaa muitakin vaihtoehtoja, jos tulee mieleen. Lähetin Kl-varaosillekin kyselyä hinnasta ja saatavuudesta.
laitoin sulle yv: tä__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Omasta E60:sta alkoi akku hyytymään.
Oireet
- Startatessa radio mykistyy käynnistyksen ajaksi.
- Lämmityslaitteen nopeus rajoittuu 2-nopeuteen.
- Pientä nypytystä koneen ollessa kylmä, rauhoittuu normi lämmöillä. (M54B22)
Ei antanut mitään ilmoitusta matalasta varauksesta tässä vaiheessa.Lisäksi INPA:lla todettu vikakoodeja sielt sun täältä ympäri autoa.
Alkuperäinen akku 80Ah. Uusi Energie 80Ah tunnin akku on 3 senttiä lyhyempi joten kiinnitys jää vajaaksi. 90Ah akku on sopiva jonka aion huomenna hakea. Kärry koodattu B080 -akulle.
Kysymys kuuluukin että jääkö akku vajaalataukselle jos akkutyyppiä ei vaihda B090:ksi vai mitä käytännössä tapahtuu? INPA:lla saan kyllä kerrottua akun vaihdon.
Samalla kysyisin että löytyykö Salon seudulta akkutyypin vaihtoon kykeneviä foorumilaisia?
Janne S! Onko vian suhteen jo valoa tunnelin päässä?_____________________
BMW 520i E60 -03
BMW 520i E39 -99 Ex
Comment
-
-
Katotaan nyt kun saadaan uus säätäjä paikalleen, huomenna käyn hakeen. Eipä tuo oo kyllä koirinu taas pitkään aikaan, vaikka on ollu koviakin pakkasia. Oon pitäny toista takapenkin selkänojaa kaadettuna, ihan vaan sen vuoksi et näkee onko lämpötilalla vaikutusta akun varaukseen ja latauksen toimintaan.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Mulla on myös ollut noita akkuongelmia, että välillä syttyy varoitusvaloja pirusti. Nyt olen muutamana ketana tarkistanut latauksen salavalikosta ja yleismittarilla konehuoneesta, eikä mun auto tosiaan lataa silloin kun noita valoja syttyy. Pari ekaa kertaa kun huomasin ettei lataa ja muutaman minuutin käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, sammutin auton ja laitoin vähäksi aikaa ulkopuolisella laturilla lataukseen, minkä jälkeen taas kaikki toimi normaalisti. Viimeksi taas kun teki tuon, niin ei tarvinnut kuin vähän aikaa käyttää autoa ja laturi alkoi toimimaan. Outoa on myös, ettei silti vikakoodeja jää laturista ja välillä syttyy tauluun punainen akku (lataus häiriö) ja välillä vain keltainen akku (tarkista akkukaapelit). Pitäiskä vain vaihtaa tuohon laturiin hiili/säädinpaketti, kokeeksi, jos sen tuohon laturiin vaan saa. Vai onko muita ideoita mistä tuollainen vois johtua?-12 F11 530Da
Comment
-
-
Akku vaihdettu ja lämppäri huutaa täydellä nopeudella. No siihen ne ilonaiheet sitten jäi. Vikakoodien määrä on kaikesta huolimatta mittava.
Tehtyä.
- Akkuvaihto kerrottu
- vikakoodit nollattu
- mitattu akulta jännite tunnin seisonnan jälkeen 12.4V
- Kiekka/kulutusmittari pomppii hiukkasen
- radiokanavan vaihto jumittuu hetkeksi aina välillä.
Huomenna aloitan tarkemman tutkiskelun mutta mahdolliset vikapaikat.
- Akkukaapelin läpivienti tarkistettava.
- IBS-kaapeli? varauksesta ei ole tullut herjoja. Voiko IBS hiljalleen hiipua vai onko kerrasta poikki
- Jokin moduleista rikki? PDC:ltä sain irti että jännite olisi matala väylässä.
Tuollainen lista herjoja siellä on. Täytyy huomenna yrittää avata niitä._____________________
BMW 520i E60 -03
BMW 520i E39 -99 Ex
Comment
-
-
Originally posted by kupla69 View PostAkku vaihdettu ja lämppäri huutaa täydellä nopeudella. No siihen ne ilonaiheet sitten jäi. Vikakoodien määrä on kaikesta huolimatta mittava.
Ehjässä täydessä akussa tulisi napajännite olla 12.6V. Oletko mitannut tuon akkukaapelit kiini vai akku irrallaan?
Kyllähän noita IBS antureita on uusittu pussi kaupalla, tuotenumerokin on vaihtunut tiuhaan tahtiin, eli jos ongelmia esiintyy
niin kannattaa se uusia ja ajaa varmuuden vuoksi uudet softat sen jälkeen autoon.
EDIT: Tuolla akun vaihto koodauksella ei ole juuri painoarvoa jos autossa on vaihdettuna tarvike akku.
Tarvike akun sisäiset ominaisuudet ei kuitenkaan ole samat kuin alkuperäisessä jne jne...Last edited by Spetke; 01-12-2010, 20:55.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostAkku on siis alkuperäinen 90Ah hyytelö eli AGM akku niin kuin kuuluukin olla, eikä mikään tarvike yleismalli?
Ehjässä täydessä akussa tulisi napajännite olla 12.6V. Oletko mitannut tuon akkukaapelit kiini vai akku irrallaan?
Kyllähän noita IBS antureita on uusittu pussi kaupalla, tuotenumerokin on vaihtunut tiuhaan tahtiin, eli jos ongelmia esiintyy
niin kannattaa se uusia ja ajaa varmuuden vuoksi uudet softat sen jälkeen autoon.
EDIT: Tuolla akun vaihto koodauksella ei ole juuri painoarvoa jos autossa on vaihdettuna tarvike akku.
Tarvike akun sisäiset ominaisuudet ei kuitenkaan ole samat kuin alkuperäisessä jne jne...
-B080 -> 80 Ah
-B090 -> 90 Ah
-B110 -> 110 Ah
-A090 -> 90 Ah AGM
-A080 -> 80 Ah AGM_____________________
BMW 520i E60 -03
BMW 520i E39 -99 Ex
Comment
-
Comment