Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostVarapyöräkotelosta vasenta takapenkkiä kohti jonkun matkaa. Näitä hapettuneita läpivientejä on tosiaan ollut ja aiheuttanut mielenkiintosia sähkö ongelmia/herjoja.
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostMeneekö kaapeli kuitenkin auton sisätiloissa? Eristeen täytynyt olla vioittunut, muuten kuulostaa oudolta.:thinkKyseessä ilmeisesti siis alumiiniosan niitattu tms "läpivienti", eli ei mene kaapelina vaan kontaktina? Noita ainakin tehtaan dokuissa joskus esiteltiin.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tämähän ei varmaankaan auta meikäläistä, eli ongelmat jännitteenlaskussa kovilla pakkasilla, viimeks tänään sai puoli tuntia käyttää autoa, ettei startin jälkeen ei ollu joka paikka vikatilassa. Eipä ole bmw suomi vastannu viestiin, ku kysyin että mikä vittu on ku ei akkua vaiheta takuuseen.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostTämähän ei varmaankaan auta meikäläistä, eli ongelmat jännitteenlaskussa kovilla pakkasilla, viimeks tänään sai puoli tuntia käyttää autoa, ettei startin jälkeen ei ollu joka paikka vikatilassa. Eipä ole bmw suomi vastannu viestiin, ku kysyin että mikä vittu on ku ei akkua vaiheta takuuseen.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Joo, onhan se käyny tuo kaapeliki mielessä, on ihan ensimmäinen malli kun kattoo piuhasta varaosanumeron, vaan kun ongelmat esiintyy vain ja ainoastaan alle 15 pakkasella, salavalikosta katottuna tänäänki oli jännite ennen starttia 11,3V ja käväisi startin aikana 9V pinnassa ->näyttö täynnä vikoja. Reiska, kyllä se on plus- piuha mistä puhutaan tuossa läpivienti jutussa.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Janne S: Oletko verrannut salavalikon jännitelukemaa akun navoista mitattuun?
Pitäisikö sen muuten näissä olla täysin sama, eli IBS:n mittaama? Esim. E39:ssä tuo salavalikon jännite on jonkin verran todellista pienempi.Last edited by Clavurion; 20-02-2010, 14:43.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onhan tuota tieten mittailtu navoista, siinä se 14,85V oli muistaakseni, salavalikko seilaa 14,7-15.1 välillä, en tiä miks se seilaa tuon mukaan,päivittyy vissiin useammin ku yleismittari. Jos laittaa vaikka penkinlämmittimen päälle, niin käväsee salavalikon mukaan alle 14, mut nousee heti takas 15 pintaan, noinhan sen pitää tehdäki kun säädin kerkeää kompensoimaan kulutusta. Tänään tunnin ajon jälkeen katoin jännitteitä salavalikosta sammutuksen jälkeen, oli 13,2V, tunti eteenpäin 12.0V, startissa käväs lähellä kymmentä.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Ei auttanut lataus
Laitoin illalla ctekin yöksi lataamaan konehuoneen navoista, aamulla kuola valu suupielistä et nyt ei varmaan tuu pimpeli pompelia, niin paskan vitut, samat viat päälä. Pakkasta oli illalla 22, käyny yön aikana 27 ja noussu aamuks takas 20 paikkeille. En kattonu salavalikosta jännitteitä startin aikana, ko oli muutenki kiire.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostOnhan tuota tieten mittailtu navoista, siinä se 14,85V oli muistaakseni, salavalikko seilaa 14,7-15.1 välillä, en tiä miks se seilaa tuon mukaan,päivittyy vissiin useammin ku yleismittari. Jos laittaa vaikka penkinlämmittimen päälle, niin käväsee salavalikon mukaan alle 14, mut nousee heti takas 15 pintaan, noinhan sen pitää tehdäki kun säädin kerkeää kompensoimaan kulutusta. Tänään tunnin ajon jälkeen katoin jännitteitä salavalikosta sammutuksen jälkeen, oli 13,2V, tunti eteenpäin 12.0V, startissa käväs lähellä kymmentä.
Comment
-
-
Tänä aamuna -08 520d huuteli tyhjästä akusta. Olin laittanut kokeeksi Webaston pöhisemään 30min aiemmin. Öljypoltin on jälkiasennettavaa mallia.
Tehdastakuutakin autossa on vielä jäljellä, joten kannattaako vielä yrittää takuuseen?
Varastossa olisi kyllä uusi Bosch S6 95Ah akkukin, mutta ei taida saada tuon kokoista ohjelmoitua keskusteluiden perusteella?G30 520d Xdrive Sport -18
F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOisko akkulämmittimien paikka?
Akun lämmittäminen auton laturin energialla taas olis täysin turhaa koska akku ei ehdi lämmetä merkittävästi minkään puolen tunnin ajon aikana.
Comment
-
-
Eipä ne pimpelipompelit poistunut uudella ibs- piuhalla, jonka Clavu mulle järkkäs tuossa keväällä. Pakkasta oli alkuviikosta reilummin, niin samat viat jatkuu mitä oli viime talvena. Mutta mutta, kävin Paakkarilta hakeen uudet öljyt ja kyselin samalla uuden Varta-akun perään, siinä akkuvaikeuksien kanssa itkua tuhertaessa varaosamyyjä, entisenä BMW- varaosa/huoltopuolen asiantuntijana, meinas et pitäs ohjelmoida jotakin akkuasetuksia uudestaan, tämä ei ollut se battery renewal- juttu eikä oikean akkutyypin ilmoittaminen. Kuulemma uusien autojen asetukset ovat jossain saksa-asetuksissa ja kylmiin maihin tuotaessa autoon pitäs ohjelmoida uudet jännitteiden ylä ja alarajat joiden sisällä pitäs pysyä tjsp. Onko tästä kellään parempaa tietoa, meen huomenna kuitenkin käymään Wetterillä ravistelemassa huoltohenkilökuntaa rinnuksista tämän asian tiimoilta.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
Comment