Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    Originally posted by Clavurion View Post
    Missä kohdin ko. läpivienti on?
    Varapyöräkotelosta vasenta takapenkkiä kohti jonkun matkaa. Näitä hapettuneita läpivientejä on tosiaan ollut ja aiheuttanut mielenkiintosia sähkö ongelmia/herjoja.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Reiska56
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 185
      • Kerava

      Originally posted by Lallevihtinen View Post
      Varapyöräkotelosta vasenta takapenkkiä kohti jonkun matkaa. Näitä hapettuneita läpivientejä on tosiaan ollut ja aiheuttanut mielenkiintosia sähkö ongelmia/herjoja.
      Meneekö kaapeli kuitenkin auton sisätiloissa? Eristeen täytynyt olla vioittunut, muuten kuulostaa oudolta.:think

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Reiska56 View Post
        Meneekö kaapeli kuitenkin auton sisätiloissa? Eristeen täytynyt olla vioittunut, muuten kuulostaa oudolta.:think
        Alumiinikorien hienouksia Kyseessä ilmeisesti siis alumiiniosan niitattu tms "läpivienti", eli ei mene kaapelina vaan kontaktina? Noita ainakin tehtaan dokuissa joskus esiteltiin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Janne S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 437
          • Keminmaa

          Tämähän ei varmaankaan auta meikäläistä, eli ongelmat jännitteenlaskussa kovilla pakkasilla, viimeks tänään sai puoli tuntia käyttää autoa, ettei startin jälkeen ei ollu joka paikka vikatilassa. Eipä ole bmw suomi vastannu viestiin, ku kysyin että mikä vittu on ku ei akkua vaiheta takuuseen.
          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Janne S View Post
            Tämähän ei varmaankaan auta meikäläistä, eli ongelmat jännitteenlaskussa kovilla pakkasilla, viimeks tänään sai puoli tuntia käyttää autoa, ettei startin jälkeen ei ollu joka paikka vikatilassa. Eipä ole bmw suomi vastannu viestiin, ku kysyin että mikä vittu on ku ei akkua vaiheta takuuseen.
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=61&fg=10 Tuo miinuskaapeli :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Reiska56
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 185
              • Kerava

              Originally posted by Cell View Post
              Alumiinikorien hienouksia Kyseessä ilmeisesti siis alumiiniosan niitattu tms "läpivienti", eli ei mene kaapelina vaan kontaktina? Noita ainakin tehtaan dokuissa joskus esiteltiin.
              Kyseessä siis miinus-kaapeli? Löytyykö kuvia? :think

              Comment

              • Janne S
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 437
                • Keminmaa

                Joo, onhan se käyny tuo kaapeliki mielessä, on ihan ensimmäinen malli kun kattoo piuhasta varaosanumeron, vaan kun ongelmat esiintyy vain ja ainoastaan alle 15 pakkasella, salavalikosta katottuna tänäänki oli jännite ennen starttia 11,3V ja käväisi startin aikana 9V pinnassa ->näyttö täynnä vikoja. Reiska, kyllä se on plus- piuha mistä puhutaan tuossa läpivienti jutussa.
                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Janne S: Oletko verrannut salavalikon jännitelukemaa akun navoista mitattuun?

                  Pitäisikö sen muuten näissä olla täysin sama, eli IBS:n mittaama? Esim. E39:ssä tuo salavalikon jännite on jonkin verran todellista pienempi.
                  Last edited by Clavurion; 20-02-2010, 14:43.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    Onhan tuota tieten mittailtu navoista, siinä se 14,85V oli muistaakseni, salavalikko seilaa 14,7-15.1 välillä, en tiä miks se seilaa tuon mukaan,päivittyy vissiin useammin ku yleismittari. Jos laittaa vaikka penkinlämmittimen päälle, niin käväsee salavalikon mukaan alle 14, mut nousee heti takas 15 pintaan, noinhan sen pitää tehdäki kun säädin kerkeää kompensoimaan kulutusta. Tänään tunnin ajon jälkeen katoin jännitteitä salavalikosta sammutuksen jälkeen, oli 13,2V, tunti eteenpäin 12.0V, startissa käväs lähellä kymmentä.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • Janne S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 437
                      • Keminmaa

                      Ei auttanut lataus

                      Laitoin illalla ctekin yöksi lataamaan konehuoneen navoista, aamulla kuola valu suupielistä et nyt ei varmaan tuu pimpeli pompelia, niin paskan vitut, samat viat päälä. Pakkasta oli illalla 22, käyny yön aikana 27 ja noussu aamuks takas 20 paikkeille. En kattonu salavalikosta jännitteitä startin aikana, ko oli muutenki kiire.
                      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 185
                        • Kerava

                        Originally posted by Janne S View Post
                        Onhan tuota tieten mittailtu navoista, siinä se 14,85V oli muistaakseni, salavalikko seilaa 14,7-15.1 välillä, en tiä miks se seilaa tuon mukaan,päivittyy vissiin useammin ku yleismittari. Jos laittaa vaikka penkinlämmittimen päälle, niin käväsee salavalikon mukaan alle 14, mut nousee heti takas 15 pintaan, noinhan sen pitää tehdäki kun säädin kerkeää kompensoimaan kulutusta. Tänään tunnin ajon jälkeen katoin jännitteitä salavalikosta sammutuksen jälkeen, oli 13,2V, tunti eteenpäin 12.0V, startissa käväs lähellä kymmentä.
                        Sanoisin, että yleismittari monta kertaa tarkempi, kuin auton oma mittausjärjestelmä, eli latausjännite on lähellä maksimia 14,8V. Akku ei pakkasessa lataudu muutamassa tunnissa, joten kokeile viedä auto esim. viikonlopuksi lämpimään autotalliin lataukseen. Nykyiset digitaaliset akkulaturit aloittavat latauksen pienellä jännitteellä/virralla nostaen latausjännitettä akun varaustilan noustessa. Toinen hyvä puoli niissä on, että voit huolettä jättää akun lataukseen useammaksi päiväksi. Orkkis akut hermeettisesti suljettuja, joten akkuhöyryjä ei akun ulkopuolelle tule. Itsellä 4,5 vuotta vanha alkuperäinen akku ja jännitteet kyllä tippuu vuorokaudessa 12V:n pintaan. Ei kuitenkaan aiheuta ongelmia, mutta varmuuden vuoksi olen näillä pakkasilla ladannut parin viikon välein aina viikon lopun yli kylläkin lämpöisessa tallissa. Vebastoa käytän aina töistä lähtiessä ja tuntuu kyllä kestävän sen käytön. Ei tunnu todennäköiseltä, että vika akussa. Sanoisin ennemminkin, että tämä Suomen kylmä talvi estää akkua lataantumasta tarpeeksi.

                        Comment

                        • Ikuinen aloittelija
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 336
                          • maa

                          Tänä aamuna -08 520d huuteli tyhjästä akusta. Olin laittanut kokeeksi Webaston pöhisemään 30min aiemmin. Öljypoltin on jälkiasennettavaa mallia.

                          Tehdastakuutakin autossa on vielä jäljellä, joten kannattaako vielä yrittää takuuseen?
                          Varastossa olisi kyllä uusi Bosch S6 95Ah akkukin, mutta ei taida saada tuon kokoista ohjelmoitua keskusteluiden perusteella?
                          G30 520d Xdrive Sport -18
                          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                          Comment

                          • Semtex
                            Newbiemmer
                            • Feb 2009
                            • 9
                            • Espoo

                            Syksy tulee ja ajatus olisi pistää akkuasiat ajoissa kuntoon.

                            Autona E60 530d 2005.
                            minkä akun olette laittanut tuonne? Ah?
                            Tarvitsee ilmeisesti koodata?
                            Missä vaihtaa Helsinki - Espoo seudulla?

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by Cell View Post
                              Oisko akkulämmittimien paikka?
                              Akkulämmittimissä ei henkilöautokäytössä ole oikein järkeä, koska jos akkua lämmitettäisiin koko ajan jatkuvasta verkkosähköstä, varmistaa tavallinen ylläpitolaturi akun kapasiteetin säilymisen yhtälailla ja on halvempi ratkaisu, jatkuvaa ylläpitolatausta käytettäessä voisi myös käyttää normaalia hyvälaatuista akkua joka lämpenee agm akkua enemmän ladattaessa ja siten ottaa myös hyvin latausvirtaa vastaan ajan kanssa.

                              Akun lämmittäminen auton laturin energialla taas olis täysin turhaa koska akku ei ehdi lämmetä merkittävästi minkään puolen tunnin ajon aikana.

                              Comment

                              • Janne S
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 437
                                • Keminmaa

                                Eipä ne pimpelipompelit poistunut uudella ibs- piuhalla, jonka Clavu mulle järkkäs tuossa keväällä. Pakkasta oli alkuviikosta reilummin, niin samat viat jatkuu mitä oli viime talvena. Mutta mutta, kävin Paakkarilta hakeen uudet öljyt ja kyselin samalla uuden Varta-akun perään, siinä akkuvaikeuksien kanssa itkua tuhertaessa varaosamyyjä, entisenä BMW- varaosa/huoltopuolen asiantuntijana, meinas et pitäs ohjelmoida jotakin akkuasetuksia uudestaan, tämä ei ollut se battery renewal- juttu eikä oikean akkutyypin ilmoittaminen. Kuulemma uusien autojen asetukset ovat jossain saksa-asetuksissa ja kylmiin maihin tuotaessa autoon pitäs ohjelmoida uudet jännitteiden ylä ja alarajat joiden sisällä pitäs pysyä tjsp. Onko tästä kellään parempaa tietoa, meen huomenna kuitenkin käymään Wetterillä ravistelemassa huoltohenkilökuntaa rinnuksista tämän asian tiimoilta.
                                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎