Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mattipuh
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 150
    • Espoo, Finland

    Originally posted by Clavurion View Post
    Oletko muuten varma, että akku on finaalissa? Alkupään E60/61 on ollut ongelmia IBS:n (Intelligent Battery Management system) kanssa. Ajotietokone antaa herjoja akun purkautumisesta, esim. "high rate of battery discharge", eikä akku lataudu kunnolla. Ongelma on akun varausta ja purkautumista valvovassa miinus-kaapelissa (Nro 1). Kyseisen osan päivitystiheydestäkin voi päätellä jotain.
    mikäs osanumero tuon nyt korvaa? Nimim. realOEM:iä lukemaan osaamaton.
    Matti
    E61 530DA (2005)

    Comment

    • mattipuh
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 150
      • Espoo, Finland

      Originally posted by kvt View Post
      Mulla on myös ollut noita akkuongelmia, että välillä syttyy varoitusvaloja pirusti. Nyt olen muutamana ketana tarkistanut latauksen salavalikosta ja yleismittarilla konehuoneesta, eikä mun auto tosiaan lataa silloin kun noita valoja syttyy.
      Mikä salavalikon tilakoodi kertoo latauksen?
      Matti
      E61 530DA (2005)

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        Originally posted by mattipuh View Post
        Mikä salavalikon tilakoodi kertoo latauksen?
        Se on 09, eikä tuossa ysissä ole muistaakseni alavalikoita.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Janne S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 437
          • Keminmaa

          Originally posted by Janne S View Post
          Katotaan nyt kun saadaan uus säätäjä paikalleen, huomenna käyn hakeen. Eipä tuo oo kyllä koirinu taas pitkään aikaan, vaikka on ollu koviakin pakkasia. Oon pitäny toista takapenkin selkänojaa kaadettuna, ihan vaan sen vuoksi et näkee onko lämpötilalla vaikutusta akun varaukseen ja latauksen toimintaan.
          Pitikin mennä kehumaan, aamulla ku lähin kotipihasta kiihyttään, niin kävi pikainen bläkoutti. Pakkasella ei oo enää tuon ongelman kans mitään tekemistä, yö roikassa ja aamulla 5 pakkasta, jos tuota säätäjää koittas viikonloppuna hieroa paikalleen.
          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by Janne S View Post
            Pitikin mennä kehumaan, aamulla ku lähin kotipihasta kiihyttään, niin kävi pikainen bläkoutti. Pakkasella ei oo enää tuon ongelman kans mitään tekemistä, yö roikassa ja aamulla 5 pakkasta, jos tuota säätäjää koittas viikonloppuna hieroa paikalleen.
            Mitenkäs moottori hyytykö samalla vai jäikö käyntiin??
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              Juu, tuohan ei muuta tehny ku kävi i drive ja radio pimeenä pari sekunttia, tuosta virottuaan perinteiset punaset rattaat mittaristossa ja pari muutakin vikailmoitusta, seuraavassa startissa puolen kilsan jälkeen kaikki ok.
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                Originally posted by Janne S View Post
                Juu, tuohan ei muuta tehny ku kävi i drive ja radio pimeenä pari sekunttia, tuosta virottuaan perinteiset punaset rattaat mittaristossa ja pari muutakin vikailmoitusta, seuraavassa startissa puolen kilsan jälkeen kaikki ok.
                katsoitko jäikö vikamuistiin ylijännitteestä vika ??
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Janne S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 437
                  • Keminmaa

                  En oo käyttäny läppäriä kiinni, btw. kävin tilaan sen liukurenkaan(vaimikäseoli) siihen laturiin, mitä suosittelit uusittavaksi samalla. Siinä tiskillä kateltiin koneelta niitä kuvia, niin vain yks tyyppi oli samanlainen, mitä silloin kateltiin.

                  Ps. Oishan tän voinu hoitaa privaviesteissäkin, mut tästä voi olla hyötyä muille samojen ongelmien painivien kans.
                  ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                  Comment

                  • mattipuh
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 150
                    • Espoo, Finland

                    Originally posted by mattipuh View Post
                    Mikä salavalikon tilakoodi kertoo latauksen?
                    ajelin kotio työpaikalta jännitelukemat näkyvissä, ja keskimäärin ajossa pyörii 14.5-14.9, joskus käy 15V ja jarrutuksen alussa tippuu 12.5V.

                    tuntuisi että latausjännitteet on ainakin riittävät, eikös 14.7V ole suht' normaali taso? pitäis mittailla jännitteet vielä akultakin, muttei ole jaksanut.

                    mitäs tuo huono miinuspiuha käytännössä aiheuttaa?
                    Matti
                    E61 530DA (2005)

                    Comment

                    • Tupex83
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 212
                      • Salo

                      Minulla meni akku myös vaihtoon luultavasti iän/kovan pakkasen vuoksi. Pakkasta oli tuolloin noin -23 Celsiusta. Starttaaminen tuntui kovin työläältä vaikka auto oli piuhan päässä usean tunnin. Yhtenä aamuna käynnistin autoa lämpimässä tallissa ja syttyi airbag valo!!! Akku oli alkuperäinen BMW 80A. En mitannut vanhaa akkua mutta oireiden perusteella vaihdoin akun uuteen Bosch 90A. (n.120euroa) Kävin resetoimassa airbag valon jonka syttymisen syyksi selvisi alijännite.

                      Akun vaihtaminen ei sytyttänyt mitään faults valoja palamaan ja auto pelaa loistavasti (*koputtaa puuta*). Autona siis e60 525iA -05.

                      Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
                      E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport

                      Comment

                      • caltsu
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 81
                        • orimattila

                        Originally posted by mattipuh View Post
                        ajelin kotio työpaikalta jännitelukemat näkyvissä, ja keskimäärin ajossa pyörii 14.5-14.9, joskus käy 15V ja jarrutuksen alussa tippuu 12.5V.

                        tuntuisi että latausjännitteet on ainakin riittävät, eikös 14.7V ole suht' normaali taso? pitäis mittailla jännitteet vielä akultakin, muttei ole jaksanut.

                        mitäs tuo huono miinuspiuha käytännössä aiheuttaa?
                        Mä kattelin omasti ni n.15V siellä pyöri jatkuvasti ajossa.

                        Comment

                        • Noesoe
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 104
                          • Pirkanmaa

                          akun koodaus

                          Tere

                          Pystyykö siis INPA.lla koodaan tuon uuden akun tyypin. Vanha oli 80Ah ja uusi on 100Ah.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by Noesoe View Post
                            Tere

                            Pystyykö siis INPA.lla koodaan tuon uuden akun tyypin. Vanha oli 80Ah ja uusi on 100Ah.
                            Ei pysty.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Noesoe
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 104
                              • Pirkanmaa

                              no pystyykös tuolla NCS expertillä? jos pystyy niin osaisko joku kertoa kädestä pitäen mitä tehdä ja missä?

                              Comment

                              • r_vesa
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 117
                                • Finland

                                Originally posted by kvt View Post
                                Mulla on myös ollut noita akkuongelmia, että välillä syttyy varoitusvaloja pirusti. Nyt olen muutamana ketana tarkistanut latauksen salavalikosta ja yleismittarilla konehuoneesta, eikä mun auto tosiaan lataa silloin kun noita valoja syttyy. Pari ekaa kertaa kun huomasin ettei lataa ja muutaman minuutin käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, sammutin auton ja laitoin vähäksi aikaa ulkopuolisella laturilla lataukseen, minkä jälkeen taas kaikki toimi normaalisti. Viimeksi taas kun teki tuon, niin ei tarvinnut kuin vähän aikaa käyttää autoa ja laturi alkoi toimimaan. Outoa on myös, ettei silti vikakoodeja jää laturista ja välillä syttyy tauluun punainen akku (lataus häiriö) ja välillä vain keltainen akku (tarkista akkukaapelit). Pitäiskä vain vaihtaa tuohon laturiin hiili/säädinpaketti, kokeeksi, jos sen tuohon laturiin vaan saa. Vai onko muita ideoita mistä tuollainen vois johtua?
                                Hieman arvailun puolelle menee, mutta voihan olla niinkin ettei laturissa ole mitään vikaa vaan akku on lähes loppu tai niin jäässä ettei kykene vastaanottamaan virtaa? Laturin "valvontaelektroniikka" estää lataamisen kun huomaa ettei akku kykene vastaanottamaan virtaa.. akkuspesialistit oikaiskoon mikäli teoria on väärä..
                                '11 M-Sport 528i
                                '15 KTM 1190 R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎