Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    Eipä tuolla toisellakaan numerolla löydy...
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      Valeo TG17C010

      Originally posted by -rik View Post
      no mistä näitä sitte löytää, nuo muut osanumerot on lci mallin säätimiä?
      Guugeli löytää kunhan sattuu "sopiva" haku sana esim Valeo TG17C010

      tässä esim. http://www.amazon.com/Valeo-Alternat.../dp/B009C5PBWQ
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        onko se n.160,- niin paljo kallis, että kannattaa alkaa edes yrittään tilaa jostain ties mistä ja riskeerata sopivuus..

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1448

          Mä vaihdoin just omaani ja muistaakseni maksoi 136€.
          En nähnyt vaivaa tuolla hinnalla alkaa tilailemaan muualta.

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Jesper View Post
            Mä vaihdoin just omaani ja muistaakseni maksoi 136€.
            En nähnyt vaivaa tuolla hinnalla alkaa tilailemaan muualta.
            Samma här, en toki vielä ole asentanu mutta kävin marmorilta hakemassa tuohon rahaan :-)
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • Jurri
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 217
              • Turku

              Ongelmana, että auto ei käynnisty seisottuaan yön yli ja Eberiä kun käyttää 15-20min. Työmatka n.10km. Eilenaamuna teki tämän ensimmäisen kerran eli käynnistys tuotti tuskaa ja päätin hakea akkupojilta uuden 95Ah AGM akun (vanha samanlainen, eri merkki).
              Mutta eipä tuo auttanut vaan tänä aamuna sama homma. Ei käynnistynyt ennen kuin latasin n.10min Ctekillä. Kai tuon akun pitäisi hieman paremmin tuota Eberiä kestää? Vai auttaako jos autolle kertoo tuon akunvaihdon ja älykone säätää raja arvot uusiksi? Töissä kun käy lounaalla tai kotiinpäin lähtee niin ei ongelmia. vm.2005 530D. Ajettu 210tkm.
              ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

              Comment

              • Jurri
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 217
                • Turku

                Ongelma ainakin toistaiseksi poistunut ja tuli kuntoon ihan vaan lataamalla tuo uusi akku täyteen.
                ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3105

                  Originally posted by Jurri View Post
                  Ongelmana, että auto ei käynnisty seisottuaan yön yli ja Eberiä kun käyttää 15-20min. Työmatka n.10km. Eilenaamuna teki tämän ensimmäisen kerran eli käynnistys tuotti tuskaa ja päätin hakea akkupojilta uuden 95Ah AGM akun (vanha samanlainen, eri merkki).
                  Mutta eipä tuo auttanut vaan tänä aamuna sama homma. Ei käynnistynyt ennen kuin latasin n.10min Ctekillä. Kai tuon akun pitäisi hieman paremmin tuota Eberiä kestää? Vai auttaako jos autolle kertoo tuon akunvaihdon ja älykone säätää raja arvot uusiksi? Töissä kun käy lounaalla tai kotiinpäin lähtee niin ei ongelmia. vm.2005 530D. Ajettu 210tkm.
                  Veikkaisin että ongelma on se kun ajat autolla lyhyttä pätkää. Ei ehdi ladata sitä mitä eberi, hehkut ja startti syö. Tuskin uusi akkukaan auttaa tähän.

                  E60:ssä on muutenkin latausjärjestelmä sellainen, että akkuun otetaan virtaa vasta sitten, kun moottori on riittävän lämmin. Kylmällä moottorilla tuotetaan ainoastaan se sähkö mitä sillä hetkellä kulutetaan. (tällä yritetään vähentää päästöjä)

                  Sitten jos sattuu olemaan termarit rikki ja motti ei lämpene ollenkaan sinne mihin se pitäisi voi olla hyvin todennäköistä ettei latausta akkuun tapahdu ollenkaan.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Jurri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 217
                    • Turku

                    Jepa ei auttanut näemmä uusi akkukaan. Ei käynnisty taaskaan. Kovat aamupakkaset tietty vaikuttaa, mutta ei ollut e39:ssä tällaista ongelmaa webastoa käyttäessä. Eberi oli ollut nyt selvästi ehkä 10min päällä ja sen jälkeen sammunut. Laturi kiinni ja odotellaan josko se siitä käynnistyis.
                    ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3105

                      Originally posted by Jurri View Post
                      Jepa ei auttanut näemmä uusi akkukaan. Ei käynnisty taaskaan. Kovat aamupakkaset tietty vaikuttaa, mutta ei ollut e39:ssä tällaista ongelmaa webastoa käyttäessä. Eberi oli ollut nyt selvästi ehkä 10min päällä ja sen jälkeen sammunut. Laturi kiinni ja odotellaan josko se siitä käynnistyis.
                      Kuten tuossa edellisessä postauksessani jo epäilin ei uusi akku auta kuin hetkeksi. Noh E39:ssä taitaa olla vielä vanhan ajan latausjärjestelmä eli laturi työntää virtaa akkuun aina kun on vajausta, myös kylmällä moottorilla.

                      Tarkistappa vaikka aluksi piilovalikosta paljonko moottorinlämmöt on kun ajelet. samaisesta valikosta voi katsoa myös lataus jännitteen.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • Jurri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 217
                        • Turku

                        Eipä se siitä latauksesta kummemmaksi tullut. Nyt auto Piispanristin "BMW merkkihuollossa" tutkimuksissa. Hehkut ja ohjausyksikkö nyt ainakin vaihdetaan.
                        ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by poke View Post
                          Kuten tuossa edellisessä postauksessani jo epäilin ei uusi akku auta kuin hetkeksi. Noh E39:ssä taitaa olla vielä vanhan ajan latausjärjestelmä eli laturi työntää virtaa akkuun aina kun on vajausta, myös kylmällä moottorilla.

                          Tarkistappa vaikka aluksi piilovalikosta paljonko moottorinlämmöt on kun ajelet. samaisesta valikosta voi katsoa myös lataus jännitteen.
                          Kyllä se E60 lataa kylmälläkin koneella, ilman latausta olis akku tyhjä parin päivän pätkäajolla. IBS seuraa ettei se akku pääse purkautumaan (ja varaustilan huvetessa pyrkii vähentämään kulutusta) ja säätää latausjännitettä lämpötilan mukaan, ei lataus lopu missään kohtaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Tähän asti on talvi mennyt ilman vikailmoituksia paitsi *, joten näitä juttuja ajankuluksi luettuani melkein jo aloin kiinnittämään asiaan huomiota. Viime yö oli täällä kylmä, ja aamulla auto työnsikin tauluun useita ilmoituksia. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni pitkään käyvään starttimoottoriin, vaikka auto käynnistyikin jo ekoilla pyöräytyksillä. Sitten ruudulle saatiin punainen "Electronics failure" ja sen lisäksi pyyhkimet lähtivät päälle itsestään, toki kera ilmoituksen pyyhkijäongelmasta. Sammutin ja käynnistin uudelleen, jolloin pyyhkimet rauhoittuivat, electronics failurea ei tullut, mutta sen sijaan tuli kaksi keltaista: "Control systems" (ABS/DSC) ja "Active steering fault". Käyttelin tovin korotetulla tyhjäkäynnillä, jotta vähän lämpenee ja latautuu ja koitin sitten uudelleen. Nyt näitäkään viestejä ei tullut ja lähdin ajelemaan.

                            Töihin ajellessa vakkari ei mennyt päälle ja suppea automaatti-ilmastointi sammuili tuon tuosta. Ruokatunnilla ongelmat loistivat poissaolollaan ja samaa toivoin kotimatkalle, kunnes matkan päätteeksi kotipihassa kiinnitin huomiota siihen etteivät suuntavilkut välähtäneet autoa lukittaessa. No, tutkimaan ja ainoastaan kontti sekä takaovet olivat menneet lukkoon. Hyppäsin autoon ja rämppäsin lukitusnappia, samoin tuloksin. Käynnistin auton ja aamun virhesikermä toistui kokonaisuudessaan, taas pyyhkimien kera. Latausjännite oli piilomenun mukaan auton käydessä 14,5 V tienoilla ja sammutuksen jälkeen ei laskenut 12,5 V alemmas. Uudelleen käyntiin pariin otteeseen ja sitten toimi taas ok, ovetkin sain lukkoon.

                            Illalla autolla ajeltiin useaan otteeseen eikä mitään ongelmia ollut missään.

                            Autossa on Defan kiinteä laturi joka nyt on melkein joka yö ollut kiinni, *usein polkaisee "high rate of battery discharge"-ilmon yön ladattuaan, ehkä akun koodaus on väärin. Laturi on kiinni konehuoneen apuvirtaplussassa ja maassa. Tänään tosin tuota virhettä ei näkynyt, vaikka virran vähyydeltähän tämä kuulostaa. Akkuko sieltä on kuolemassa? Kaapissa lojuu läppärinraato BMW OBD2-piuhalla sekä INPA, jota tosin en oikein osaa käyttää. Mistähän lähtisin tätä purkamaan, jos vielä tekee?

                            Auto on '04 E60 530dA.

                            Comment

                            • Malax
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 118
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Cell View Post
                              Kyllä se E60 lataa kylmälläkin koneella, ilman latausta olis akku tyhjä parin päivän pätkäajolla. IBS seuraa ettei se akku pääse purkautumaan (ja varaustilan huvetessa pyrkii vähentämään kulutusta) ja säätää latausjännitettä lämpötilan mukaan, ei lataus lopu missään kohtaa.
                              Lataa kyllä, mutta kylmä akku ottaa huonosti latausta vastaan, agm hieman paremmin.

                              Eberin /Webaston käytössä perussääntö on: ajoa yhtäkauan kuin lämmitin on päällä...20min lämmitystä=vähintään 20 min ajoa.
                              superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Malax View Post
                                Lataa kyllä, mutta kylmä akku ottaa huonosti latausta vastaan, agm hieman paremmin.

                                Eberin /Webaston käytössä perussääntö on: ajoa yhtäkauan kuin lämmitin on päällä...20min lämmitystä=vähintään 20 min ajoa.
                                Toki toki, mutta tämä ei liity varmastikaan termariin ja moottorinlämpöihin?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎