Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #61
    Originally posted by teropa View Post
    Juu tuossa Clavun esimerkissähän nuo on mainittu, kaksi alinta on AGM:

    Akkuvaihtoehdot:
    B080 80 Ah
    B090 90 Ah
    B110 110 Ah
    A090 90 Ah AGM
    A080 80 Ah AGM

    Tero
    Juu, mutta koskeeko toi juuri CAS-modulin sisältöä, siellä näytti olevan nyt 90ah ittellä, autossa ei ole AGM-akkua. Eli täytys koittaa hyväksyykö CAS 90ahagm tiedon...:think Vai riittääkö pelkkä kapasiteetti tieto tuolla kun vaihdan akun AGM malliin.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #62
      Originally posted by Lallevihtinen View Post
      Juu, mutta koskeeko toi juuri CAS-modulin sisältöä, siellä näytti olevan nyt 90ah ittellä, autossa ei ole AGM-akkua. Eli täytys koittaa hyväksyykö CAS 90ahagm tiedon...:think Vai riittääkö pelkkä kapasiteetti tieto tuolla kun vaihdan akun AGM malliin.
      Muutat vain FA-listaan oikean akun vartustekoodin. Esim. 110 Ah tilalle 90 Ah AGM: -B110 pois ja -A090 tilalle. Sitten koodaat CAS:n. Sitten kun DIS:llä vielä ilmoitat sen akun vaihdon, siellä näkyy ko. akun tiedot.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        #63
        Mulla on nyt koneella NCS-expert ja INPA. Onnistuuko tuo akun tyypin vaihto (AGM>normaali) näillä, vai tarvitaanko siihen tuo DIS.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #64
          V***tu sanon ton Laakkosen kanssa.
          Akku tilttas autosta ja entinen on Varta Silver (aivan uuden näköinen) 115Ah. Jos tohon nyt vaihtaa "halvemman" orkkista vastaavan 100Ah akun niin Laakkosella pelkkä akun "resetointi" maksaa 140 euroa. Sataneljäkymmentä euroa jumankauta siitä että saa vaihtaa ITSE akun!

          Mistään en ole löytänyt 115Ah akkua. No, ehkä käyn ostamassa vain laturin ja pidän autoa yöt siinä...
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #65
            Ei sun tarvi minnekkään laakkoselle rahojas kantaa, vaihat vaikka 110ah akun jos webastoa käyttelet, ei se auto siitä sekasin mee. Sit kun akku on vaihettu niin pyydät jotakin foorumin velhoa puukottaa sulle varustelistaan uuden akkutyypin ja sit ilmoittaa autolle et akku on vaihettu uuteen.

            Edit: Post #56 on mainittu akkutyypit mitä voi varusteluettelosta valita, agm-akkuja suositellaan pätkäajoon ku kestävät kuulemma paremmin varauksen putoamista.
            Last edited by Janne S; 11-12-2009, 13:45.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #66
              110Ah toi Varta näyttäisikin olevan, sotkin ton jotenkin oudosti.

              100Ah akkuja olisi aika hyvin tarjolla, esim. Energieltä ja kohtuuhintaan, tosin tuo mainittu akkulista ei näyttäisi moista kapasiteettia pitävän sisällään, on vain 90Ah ja 110Ah noiden koodien perusteella.

              Minkähän tohon nyt sitten pistäisi?
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • Janne S
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 437
                • Keminmaa

                #67
                Helpotan ehkä sun päätöksentekoa, 90aH AGM- makso marmoritiskillä 350e, tavan 110 oli noin 250e luokkaa. Jos laitat 110 tavallisen mikä sulla nyt on paikallaan niin ei tarvi koodata varusteluetteloon uutta akun tyyppiä, samalla sen kyllä sinne varusteluetteloon joku koodaa, kun ilmoittaa autolle akun vaihdon.
                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #68
                  Taisinpa itelleni laittaa 100e akun kärkkäiseltä, 100Ah, ja koodasin autoon 110Ah akun. Kannattaa koodata se isompi, ei siitä ole mitään haittaa.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    #69
                    Originally posted by teropa View Post
                    Taisinpa itelleni laittaa 100e akun kärkkäiseltä, 100Ah, ja koodasin autoon 110Ah akun. Kannattaa koodata se isompi, ei siitä ole mitään haittaa.

                    Tero
                    Joo, mä duunaan itelle 89 eurolla TM testissä menestyneen Energien 100Ah versiona. Jääköön toi 110 koodatuksi tonne. 300e tai edes 200e en jumankauta akusta maksa. Katsotaan alkaako välkkymään mittaristossa jotain valoja. Jos välkkyy varotusvalot niin puukotetaan foorumilaisten toimesta jossain valot pois

                    TM-testi:
                    1. Trane
                    2. Faam
                    3. Varta Silver
                    4. Banner
                    5. Energie (paras kylmäkäynnistyvyys)
                    6. Exide
                    7. Bosch (oleellisesti huonompi kuin saman tehtaan sama Varta eri tarroilla!)
                    8. Hankook
                    9. Powerline
                    10. Zap
                    11. Biltema, jossa ei muuta hyvää kuin pitkä takuu.
                    Last edited by huppe; 11-12-2009, 18:53.
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • huppe
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 371
                      • Suomi

                      #70
                      Energieltä saakin kait "vain" 105Ah akkua. Ainakin paikallisesta putiikista.

                      Onko joku nyt vaihtanut itse erilaista akkua E60/E61 autoon ja siitä on tullut esim. jotain virhekoodeja? Vartalta löytyisi vastaava 110Ah akku mutta hinta on kaksinkertainen. Se ei tosin sitten paljon lämmitä jos joutuu koodaamaan uusiksi jotain erilaista akkua varten ja siitäkin vielä maksamaan.
                      ex E61 530da 2004

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #71
                        Originally posted by huppe View Post
                        Energieltä saakin kait "vain" 105Ah akkua. Ainakin paikallisesta putiikista.

                        Onko joku nyt vaihtanut itse erilaista akkua E60/E61 autoon ja siitä on tullut esim. jotain virhekoodeja? Vartalta löytyisi vastaava 110Ah akku mutta hinta on kaksinkertainen. Se ei tosin sitten paljon lämmitä jos joutuu koodaamaan uusiksi jotain erilaista akkua varten ja siitäkin vielä maksamaan.
                        Onko sulla Kotkaan pitkä matka
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          #72
                          Mistä noita >100Ah akkuja löytyy alle 100eur?
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • huppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 371
                            • Suomi

                            #73
                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Mistä noita >100Ah akkuja löytyy alle 100eur?
                            Kysäse Energietä esim. Fixukselta.
                            ex E61 530da 2004

                            Comment

                            • TH88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 127
                              • Isojoki

                              #74
                              Pitää ottaa kantaa autohifistin näkökulmasta tähän akun vaihtoon.
                              Joissain tapauksissa hifi laitteisto kaipaa kakkos akkua, niin mitenkä tässä tapauksessa toimitaan kun laturin kuormitus kasvaa ja ah määrät muuttuu ym.

                              Siis ajatuksena tässä nyt on että mitenkä tuo IBS toimii kun olis kaksi akkua ladattavana? Saako tämän asian koodaamalla kuntoon?
                              Kondensaattorin ei varmaan tuota sen enempää ongelmaa....
                              E60 530 xda -08
                              E46 330 ci -02

                              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                              Comment

                              • Cor_Major
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 73
                                • Finland

                                #75
                                Olisko tietoa E60:n akun latauslogiikasta?

                                Auto seisoi n. 2vko kovissa pakkasissa. Tämän jälkeen olin todella iloisesti yllättynyt, kun lähti hyvin käyntiin ilman vikailmoituksia. Ajelin 20-30km ja ajattelin, että no problem.

                                Tänään sitten starttaa hyvin, mutta mittarissa palaa keltainen valo jossa auto tolpan nokassa sekä ilmoitus "battery increases discharge". Puhallin ei pelaa alkuunsa oikein, mittariston kello nollautuu ym. Ajelen nyt ehkä sen 40-50km motarilla jotta akku latautuisi.

                                Mutta muutaman tunnin jälkeen virrat päälle, ja taas antaa tuota em. vikailmoitusta. Paljonko tuolla pitää ajaa, jotta akku latautuisi edes sen verran, ettei tule ilmoituksia? Ja miksi tuon pitkän seisokin jälkeen ei tullut ilmoituksia? Vai joko se levisi ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎