Ajattelin kokeilla disabloida IBS:än ja irroitin siitä sen punaisen johdon. Pitäisi vähän pidempään ajaa, että selviäisi onko mitään vaikusta. Mitenkähän akun lataus nyt toimii kun IBS on irti? Entä voiko tulla muita ongelmia nyt kun se piuha on irroitettu?
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E60 2006/12, akkuongelmaa. Joskus silloin tällöin auton akku tyhjenee kun auton ovia auotaan ja suljetaan useasti
. Epäilen kuitenkin että Akku itsessään ei vaan lataudu kunnolla. Akku ei tyhjene täysin koskaan, ei vaan riitä starttaukseen.
Kävin hakemassa suolasen hintaisen AGM (geeli) akun 95ah. Katsotaan miten tuo vaikuttaa. Alkup. näyttäis olevan ihan normaali 90ah akku.
Oisko 02-suuntanumeron alueella jollain softaa+kaapelia jolla tuon AGMn saisi koneen sisuksiin määriteltyä? (korvausta vastaan) ). Laittakaa privaa, thanks.
Comment
-
Kysymys akun lataamisesta ylläpito tms-laturilla
Voi olla tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan akkuja latailla (paitsi yamahasta ja siitäkin akku oli irrotettu...) Kuun lopussa vien auton (E61 LCI) webaston asennukseen. Tulossa Thermo evo 5 ja kaukosäätö, ehkä gsm ohjaus. Ajattelin varmuuden vuoksi hankkia esim ctekin, jolla kotioloissa voi latailla akkua täyteen, jotta webastoa voisi käytellä huolettomammin. Kysymys kuuluu liitetäänkö laturi konepellin alle plussa-"pistokkeeseen" ja maihin vai suoraan takakonttiin akulle?
Comment
-
Yks hailee kumpaan, vaikka siihen kumpaan tunnet liittämisen olevan helpompaa..Originally posted by 03R6 View PostVoi olla tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan akkuja latailla (paitsi yamahasta ja siitäkin akku oli irrotettu...) Kuun lopussa vien auton (E61 LCI) webaston asennukseen. Tulossa Thermo evo 5 ja kaukosäätö, ehkä gsm ohjaus. Ajattelin varmuuden vuoksi hankkia esim ctekin, jolla kotioloissa voi latailla akkua täyteen, jotta webastoa voisi käytellä huolettomammin. Kysymys kuuluu liitetäänkö laturi konepellin alle plussa-"pistokkeeseen" ja maihin vai suoraan takakonttiin akulle?
Comment
-
Taisi olla jo aikaisemmin kysyttyä ja kytketään sinne konehuoneeseen. Pysyy se IBS mukana kun ladataan sitä kautta :thinkOriginally posted by tmee View PostYks hailee kumpaan, vaikka siihen kumpaan tunnet liittämisen olevan helpompaa..
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Eihän se 'huomaa' jos sammuneena(auto+kuski) latailee tallin nurkassa? Herättyään sitten vaan tajuaa että unien jälkeen virtaa riittää..?Originally posted by _nixu_ View PostTaisi olla jo aikaisemmin kysyttyä ja kytketään sinne konehuoneeseen. Pysyy se IBS mukana kun ladataan sitä kautta :think
e: http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1939971Last edited by tmee; 19-08-2011, 12:07.
Comment
-
Vaikka auto on lepotilassa, IBS herättää vain itsensä 14 sek. välein akkuparametrien mittausta varten.Originally posted by tmee View PostEihän se 'huomaa' jos sammuneena(auto+kuski) latailee tallin nurkassa? Herättyään sitten vaan tajuaa että unien jälkeen virtaa riittää..?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Eli siis konehuoneestako pitäisi ladata vai?Originally posted by Clavurion View PostVaikka auto on lepotilassa, IBS herättää vain itsensä 14 sek. välein akkuparametrien mittausta varten.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Näin, jos haluaa, että IBS on kärryillä tapahtumista. Tai ainakin miinus-navan pitäisi olla kytkettynä maapisteeseen, ei suoraan akkuun.Originally posted by tuomkiti81 View PostEli siis konehuoneestako pitäisi ladata vai?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Helvata..mulla ku on c-tek asennettu "kiinteästi" peräloosteriin akun luo(ja miinusnapa on kytketty suoraan akkuun) Olisikohan peräloosteris mitään sopivaa maapistettä?Originally posted by Clavurion View PostNäin, jos haluaa, että IBS on kärryillä tapahtumista. Tai ainakin miinus-navan pitäisi olla kytkettynä maapisteeseen, ei suoraan akkuun.
Saa nähdä ku talvi lähestyy että minkämoinen sirkus ton auton kans taas alkaa..viime talvena vaihdoin uuden akun just ennen joulua, helmikuun 30:n pakkasilla alkoi taas välillä tietokone herjaamaan kaikenlaista vaikka akku oli latingis joka yö
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Sen verran päivitystä tilanteeseen, että nyt oli auto heittäytynyt lähes virrattomaksi ja jäi tien päälleOriginally posted by S.P.R View PostE60 525i -04 valitti idrivessa akun alhaista varausta. Autoon on nyt vaihdettu uusi 100ah akku ja sama valitus jatkuu edelleen
Muita oireita on; ajotietokone jumittaa mittaristossa ja kellon aika resetoituu itsestään. Virran vähyyttä autossa ei ilmene, starttaa normaalisti yms.
Mistä kannattais vian etsintä aloittaa? IBS?
Näkeekö testereillä jotain mistä voisi päätellä IBS:n kuntoa, latauksia tms?Last edited by S.P.R; 25-10-2011, 15:08.
Comment
-
No kävitkö läpi noi tarkistuskohteet mitä täällä ehdoteltiin, eli lähinnä nuo varapyöräkotelon alla olevat mokkulat. Ovatko kastuneet jossain vaiheessa? Mitä vikakoodeja sieltä irtoaa? Printscreeniä tähän palstalle, niin pohditaan porukalla.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
Comment