Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    Ajattelin kokeilla disabloida IBS:än ja irroitin siitä sen punaisen johdon. Pitäisi vähän pidempään ajaa, että selviäisi onko mitään vaikusta. Mitenkähän akun lataus nyt toimii kun IBS on irti? Entä voiko tulla muita ongelmia nyt kun se piuha on irroitettu?

    Comment

    • jengstro
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 380
      • 02-alue

      E60 2006/12, akkuongelmaa. Joskus silloin tällöin auton akku tyhjenee kun auton ovia auotaan ja suljetaan useasti . Epäilen kuitenkin että Akku itsessään ei vaan lataudu kunnolla. Akku ei tyhjene täysin koskaan, ei vaan riitä starttaukseen.

      Kävin hakemassa suolasen hintaisen AGM (geeli) akun 95ah. Katsotaan miten tuo vaikuttaa. Alkup. näyttäis olevan ihan normaali 90ah akku.

      Oisko 02-suuntanumeron alueella jollain softaa+kaapelia jolla tuon AGMn saisi koneen sisuksiin määriteltyä? (korvausta vastaan) ). Laittakaa privaa, thanks.

      Comment

      • 03R6
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 153
        • Kotka

        Kysymys akun lataamisesta ylläpito tms-laturilla

        Voi olla tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan akkuja latailla (paitsi yamahasta ja siitäkin akku oli irrotettu...) Kuun lopussa vien auton (E61 LCI) webaston asennukseen. Tulossa Thermo evo 5 ja kaukosäätö, ehkä gsm ohjaus. Ajattelin varmuuden vuoksi hankkia esim ctekin, jolla kotioloissa voi latailla akkua täyteen, jotta webastoa voisi käytellä huolettomammin. Kysymys kuuluu liitetäänkö laturi konepellin alle plussa-"pistokkeeseen" ja maihin vai suoraan takakonttiin akulle?

        Comment

        • tmee
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 63
          • 05-09

          Originally posted by 03R6 View Post
          Voi olla tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan akkuja latailla (paitsi yamahasta ja siitäkin akku oli irrotettu...) Kuun lopussa vien auton (E61 LCI) webaston asennukseen. Tulossa Thermo evo 5 ja kaukosäätö, ehkä gsm ohjaus. Ajattelin varmuuden vuoksi hankkia esim ctekin, jolla kotioloissa voi latailla akkua täyteen, jotta webastoa voisi käytellä huolettomammin. Kysymys kuuluu liitetäänkö laturi konepellin alle plussa-"pistokkeeseen" ja maihin vai suoraan takakonttiin akulle?
          Yks hailee kumpaan, vaikka siihen kumpaan tunnet liittämisen olevan helpompaa..

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by tmee View Post
            Yks hailee kumpaan, vaikka siihen kumpaan tunnet liittämisen olevan helpompaa..
            Taisi olla jo aikaisemmin kysyttyä ja kytketään sinne konehuoneeseen. Pysyy se IBS mukana kun ladataan sitä kautta :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • tmee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 63
              • 05-09

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Taisi olla jo aikaisemmin kysyttyä ja kytketään sinne konehuoneeseen. Pysyy se IBS mukana kun ladataan sitä kautta :think
              Eihän se 'huomaa' jos sammuneena(auto+kuski) latailee tallin nurkassa? Herättyään sitten vaan tajuaa että unien jälkeen virtaa riittää..?

              e: http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1939971
              Last edited by tmee; 19-08-2011, 12:07.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by tmee View Post
                Eihän se 'huomaa' jos sammuneena(auto+kuski) latailee tallin nurkassa? Herättyään sitten vaan tajuaa että unien jälkeen virtaa riittää..?
                Vaikka auto on lepotilassa, IBS herättää vain itsensä 14 sek. välein akkuparametrien mittausta varten.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • tuomkiti81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1162
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Vaikka auto on lepotilassa, IBS herättää vain itsensä 14 sek. välein akkuparametrien mittausta varten.
                  Eli siis konehuoneestako pitäisi ladata vai?
                  Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                  Opel Insignia 2.0 Cdti
                  Scania R560 8x4

                  Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                  Ex. E60 530dA -05
                  Ex. E39 530dA -01
                  Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                  Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                  Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by tuomkiti81 View Post
                    Eli siis konehuoneestako pitäisi ladata vai?
                    Näin, jos haluaa, että IBS on kärryillä tapahtumista. Tai ainakin miinus-navan pitäisi olla kytkettynä maapisteeseen, ei suoraan akkuun.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • 03R6
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 153
                      • Kotka

                      Jees selvä kiitoksia! Lataillaan konehuoneesta siis

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Näin, jos haluaa, että IBS on kärryillä tapahtumista. Tai ainakin miinus-navan pitäisi olla kytkettynä maapisteeseen, ei suoraan akkuun.
                        Helvata..mulla ku on c-tek asennettu "kiinteästi" peräloosteriin akun luo(ja miinusnapa on kytketty suoraan akkuun) Olisikohan peräloosteris mitään sopivaa maapistettä?

                        Saa nähdä ku talvi lähestyy että minkämoinen sirkus ton auton kans taas alkaa..viime talvena vaihdoin uuden akun just ennen joulua, helmikuun 30:n pakkasilla alkoi taas välillä tietokone herjaamaan kaikenlaista vaikka akku oli latingis joka yö
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          Originally posted by S.P.R View Post
                          E60 525i -04 valitti idrivessa akun alhaista varausta. Autoon on nyt vaihdettu uusi 100ah akku ja sama valitus jatkuu edelleen Muita oireita on; ajotietokone jumittaa mittaristossa ja kellon aika resetoituu itsestään. Virran vähyyttä autossa ei ilmene, starttaa normaalisti yms.

                          Mistä kannattais vian etsintä aloittaa? IBS?
                          Sen verran päivitystä tilanteeseen, että nyt oli auto heittäytynyt lähes virrattomaksi ja jäi tien päälle

                          Näkeekö testereillä jotain mistä voisi päätellä IBS:n kuntoa, latauksia tms?
                          Last edited by S.P.R; 25-10-2011, 15:08.

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            No kävitkö läpi noi tarkistuskohteet mitä täällä ehdoteltiin, eli lähinnä nuo varapyöräkotelon alla olevat mokkulat. Ovatko kastuneet jossain vaiheessa? Mitä vikakoodeja sieltä irtoaa? Printscreeniä tähän palstalle, niin pohditaan porukalla.
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • BMW 320d
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 74

                              pikkasen offtopic, mutta löytyykö Oulun seudulta gurua joka osaisi kertoa autolle että alkuperäisen akun tilalle on vaihdettu isompi ja AGM-akku? Olen ymmärtänyt että tämä olisi suotavaa. Auto e60 530d vm.2004

                              Comment

                              • Raine
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2603
                                • N/A

                                ...........
                                Last edited by Raine; 16-05-2013, 13:39.
                                ///Motorporot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎