Ja sanottakoon vielä niinpäin, että tuohon meidän 160tkm ajettuun
vm.-04/05:een ei ole laatikon öljyjä vaihdettu eikä ainakaan meidän omistuksessa myöskään vaihdeta, eikä nykimisestä siis ole tietoakaan.
Kannattais vaihtaa vaan öljyt vaihdelaatikkoon. Joku saa sitten hyvässä kunnossa olevan laatikon+auton, jos olet malttanut huoltoja tehdä.
Jep, muutaman vuoden päästä e60:ssä on samat laatikko ongelmat kun e39:ssä nyt. Ja sit ihmetellään.
Vaikka toisaalta miksi tuhlata rahaa toisen hyväksi..?
Antaahan se hyvän mielen, kun tietää että auto on kunnossa. Hyvä esimerkki katsastuksessa hylätyt 500-sarjalaiset jarruvikojen vuoksi. Täysin turhia vikoja, joita ei olisi, jos vain edes kerran vuodessa huollettaisiin.
Hyvä esimerkki katsastuksessa hylätyt 500-sarjalaiset jarruvikojen vuoksi. Täysin turhia vikoja, joita ei olisi, jos vain edes kerran vuodessa huollettaisiin.
Suurella todennäköisyydellä tuo tilasto johtuu käsijarruista, joiden heikkous tai puoliero ilmenee vasta dynon rullilla, kun ei sitä juurikaan automaateissa tule käytettyä. Eikä niitä viitsisi joka vuosi rassata pelkän katsastuksen vuoksi.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Suurella todennäköisyydellä tuo tilasto johtuu käsijarruista, joiden heikkous tai puoliero ilmenee vasta dynon rullilla, kun ei sitä juurikaan automaateissa tule käytettyä. Eikä niitä viitsisi joka vuosi rassata pelkän katsastuksen vuoksi.
Paljon on myös takajarrulevyjen sisimmäisten jarrupalojen liikkumattomuutta, eli levy sisäpuolelta ruosteessa, kun jarrusatula ei liiku. Ja vain huollon puutetta. Käsijarrun huoltoon ei mene kymmentä minuuttia enempää per puoli, kevyt suihkaus liikkuviin osiin, niin eivät ruostu ja jarrun säätö takapää pukilla ja käsin pyörää pyörittämällä saa riittävän tarkkuuden momentista molemmille pyörille. Näin tullut tehtyä jo vuosia, eikä sen jälkeen jarruongelmia.
Kannattais vaihtaa vaan öljyt vaihdelaatikkoon. Joku saa sitten hyvässä kunnossa olevan laatikon+auton, jos olet malttanut huoltoja tehdä.
Lahjoitan ne rahat mielummin vaikka Afrikkaan kaivojen tekemiseen tai ostan koko rahalla laadukasta Viskiä ja juotan sen kavereille.
Turhiin huoltoihin en pistä senttiäkään vain siksi että joku mamu saa sitten
10-vuoden kuluttua sossurahoillaan riivittyä auton missä on joskus joku typeryyttään vaihtanut laatikkoon öljyt ja siitä oleva leima polttelee huoltokirjassa.
Nimittäin tämä minun laatikko tulee 100% varmuudella joskus kymmenen vuoden kuluttua loppumaan ennen kuin siinä olevat öljyt, oli niitä vaihdeltu tai ei.
Lahjoitan ne rahat mielummin vaikka Afrikkaan kaivojen tekemiseen tai ostan koko rahalla laadukasta Viskiä ja juotan sen kavereille.
Turhiin huoltoihin en pistä senttiäkään vain siksi että joku mamu saa sitten
10-vuoden kuluttua sossurahoillaan riivittyä auton missä on joskus joku typeryyttään vaihtanut laatikkoon öljyt ja siitä oleva leima polttelee huoltokirjassa.
Nimittäin tämä minun laatikko tulee 100% varmuudella joskus kymmenen vuoden kuluttua loppumaan ennen kuin siinä olevat öljyt, oli niitä vaihdeltu tai ei.
Hyvä poitti tuo kehitysavun antaminenkin on varsinkin afrikkaan, niin ei niiden sitte tarvitse tänne tulla. Autoa huoltamalla kuitenkin monet viat jäävät tulematta.
Hyvä poitti tuo kehitysavun antaminenkin on varsinkin afrikkaan, niin ei niiden sitte tarvitse tänne tulla. Autoa huoltamalla kuitenkin monet viat jäävät tulematta.
LUPAAN että juuri tähän minulla nyt olevaan e60:iin ja sen laatikkoon ei tule milloinkaan vikaa sen takia että öljyjä ei ole vaihdettu.
Se ei myöskään milloinkaan tule ruostumaan, vaikka sitä ei käytetä "suojauksessa".
Toki kaikki oikeat huollot tähän tehdään juuri niin kun auton suunnitelleet inssit ovat ne suunnitelleet tehtävän, mutta nämä tyhjän huoltamiset jääköön sitten muille.
Nimittäin jokainen euro mitä ei autoon oikeasti tarvitse laittaa, sen saa pitää loppuelämänsä.
LUPAAN että juuri tähän minulla nyt olevaan e60:iin ja sen laatikkoon ei tule milloinkaan vikaa sen takia että öljyjä ei ole vaihdettu.
Se ei myöskään milloinkaan tule ruostumaan, vaikka sitä ei käytetä "suojauksessa".
Toki kaikki oikeat huollot tähän tehdään juuri niin kun auton suunnitelleet inssit ovat ne suunnitelleet tehtävän, mutta nämä tyhjän huoltamiset jääköön sitten muille.
Nimittäin jokainen euro mitä ei autoon oikeasti tarvitse laittaa, sen saa pitää loppuelämänsä.
Veikeetä miten täällä ihan tosissaan asennellaan näihin jotain huohottimien lämmittimiä, mutta ei malteta kuitenkaan öljyjä vaihdella. Tosin en ole Hemia kyttäilly, että voihan olla ettei se ole huohottimeenkaan lämmitintä asentanu (mikä on ok). Mutta noin niinkuin referoiden tätä yleistä politiikkaa.
On pakko kommentoida tuota laatikkoöljyn vaihtoa. Vaihdoin juuri laatikkoon öljyt ja kyllä se tuntui vaikuttavan ainakin minulla tuohon vaihdon pehmeyteen ja laatikko muuttui täsmällisemmäksi. Ei enään arvo vaihteita, eli vaihtaa joka kerta eikä jää jappasemaan että vaihtaisko vai ei. Yksi huomoi vielä myös, laatikko ei luistata ennen vaihtoa vaan vaihtaa huomattavasti nopeammin ja jämäkämmin. Vanhoilla öljyillä oli ajettu 82tkm.
Tällä saattaa olla jotain tekemistä tuon nykimisenkin kanssa, mutta ei sitä tietty voi todistaa millään.
Joten ainakin oman kokemuksen perusteella suosittelen, vaikka se ei ihan ilmaista olekaan! Se mitä tulee siihen, että joku sitten joskus joku muu saa hyvän auton, niin on toinen juttu. Itse ajattelen, että mikä parantaa ajamisen iloa se saa maksaakin , kunhan ei aivan liikaa.
Jos laatikon öljynvaihdolla on merkitystä laatikon toimintaan, on se laatikko jo sitten muutenkin hajoamassa. Ehjään laatikkoon öljyjen vaihdolla ei pitäisi tulla mitään toiminnallista muutosta. Itse en huomannut öljynvaihdon jälkeen kyllä mitään muutosta toiminnassa, en parempaan enkä huonompaan suuntaan.
Jotain tekemistä tuohon nykimiseen on kyllä moottorilämmöillä. Nyt kun tuota nykimistä on ilmennyt myös lämpimällä koneella niin eipäs nousekkaan enää tuo kiekkamittari 4700 vaan se jää 4500 paikkeille. Siispä varmaankin egr termari taas jumissa, johan sillä on nyt 30tkm ajettu...
Jos laatikon öljynvaihdolla on merkitystä laatikon toimintaan, on se laatikko jo sitten muutenkin hajoamassa. Ehjään laatikkoon öljyjen vaihdolla ei pitäisi tulla mitään toiminnallista muutosta.
Ei pidä paikkaansa. Muutamia on nyt tullut jo korjattua öljynvaihdolla, kun ylikuumenemisen seurauksena viskositeetti on romahtanut. Myös säännöllistä öljynvaihtoa on tullut tehtyä muutamiin autoihin, joissa ei ole joko tapahtunut mitään muutosta tai sitten on hävinnyt esim. pienet nykäykset vaihdosta. Jokainen saa kuitenkin tehdä miten haluaa, ja molempien leirien mielipiteet on niin ehdottomia että turha niitä on yrittää muuttaa.
Ei pidä paikkaansa. Muutamia on nyt tullut jo korjattua öljynvaihdolla, kun ylikuumenemisen seurauksena viskositeetti on romahtanut. Myös säännöllistä öljynvaihtoa on tullut tehtyä muutamiin autoihin, joissa ei ole joko tapahtunut mitään muutosta tai sitten on hävinnyt esim. pienet nykäykset vaihdosta. Jokainen saa kuitenkin tehdä miten haluaa, ja molempien leirien mielipiteet on niin ehdottomia että turha niitä on yrittää muuttaa.
Niin kyllä minäkin ne vaihdattunut olen että en kuulu siihen ryhmään joka sitä vastustaa. Tosiasia on kuitenki se että nuo laatikot ei ole ikusia ja esim. 3x öljyjen vaihto maksaa kutakuinkin puolet takuukorjatusta laatikosta. Eli voi niitä vaihdella eikä siitä varmaan haittaa ole, mutta melko hyödytöntä...
[...
Nimittäin tämä minun laatikko tulee 100% varmuudella joskus kymmenen vuoden kuluttua loppumaan ennen kuin siinä olevat öljyt, oli niitä vaihdeltu tai ei.[/quote]
Laatikko loppuu ja öljyt jää ja ne voi kaataa uuteen laatikkoon, joka sekin kestää koko elinikänsä niillä öljyillä. Kyse on vain sen eliniän pituudesta. Esim. tässä http://www.automatik-getriebe-center...senswertes.php on selitetty ihan selkeästi miksi ne öljyt kannattaa vaihtaa, eli toimintaa haittaavien ja venttiilistön kulumista nopeuttavien epäpuhtauksien vuoksi. Tietysti lopullinen päätös vaihtaako vai ei riippuu auton historiasta ja omista suunnitelmista auton suhteen. Jos olisin pian myymässä 150 tuhatta ajettua autoa, niin tuskinpa viitsisin vaihtaa öljyjä, jos niitä ei tähänkään asti olisi vaihdettu. Samasta syystä paljon yli 50 tuhatta ajetut automaatit eivät juuri kiinnosta ostamismielessä.
Comment