Originally posted by MajorDrake
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by teropa View PostEsim mun E39 540iA ei tee tollain. Jos on tarve saada pienempää silmään niin loota suorittaa vaihdon hyvinkin nopeasti ja lähes miettimättä.
Nuo testaamasi uudet autot saattoi olla jossain köröttely/talvi-modessa ja vaihtoi siksi hitaasti. Sport-asennossahan sellaista ei pitäisi olla, testasitko silläkin?
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNiin mun kysymyksen tarkotus oli selvittää, minkälainen viive tulee tästä:
ajat esim 30-40km/h ja päällä on isohko vaihde, ja tulee yllättävä tarve kiihdyttää vauhtia nopeasti ja survaiset kaasun pohjaan (ei kickdowniin asti kuitenkaan).
Kauanko kestää ko. tilanteessa, että loota (tai moottori, whatever) arpoo pienempää vaihdetta silmään että nopeus lähtee kiihtymään ja päästään kierrosalueelle, jossa tapahtuu?
Tero
Hankala sitä on bensa-auton jälkeen yrittää ymmärtää muuten kuin kokeilemalla. Kannattaa ajaa se 5 km että laatikko on lämmin, sen jälkeen vetää 2/3 kaasullakin alhaalta ilman että vaihtaa alaspäin.
Jos lyö ihan kickdownia vasten (ilman että painaa siihen asti),
vaihto tapahtuu n. 1 sekunnin kuluesssa.Last edited by MajorDrake; 05-04-2011, 23:14.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko tuo sekunti moottorin viivettä? Eli jos sinulla onkin tuossa jo sopiva pykälä sisässä, tapahtuuko heti jotain vai ehditkö jo miettiä miksi mitään ei tapahdu ja sitten mennään? Tuollainen oli tuo testaamani 535d, kirjoittelin siitä taannoin tännekin ja sain sen käsityksen, että ne vaan ovat tuollaisia. Olisi mielenkiintoista tietää miten sport-automaatin sport-nappi vaikuttaa tuohon.Omassa on tuo terävyys tällä hetkellä vähän kateissa kun ilmamäärämittari alkaa vedelle viimeisiään.
Automaatti jää miettimään ja viivettä syntyy jos "varoittamatta" survoo.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Kävin eilen koeajamassa e61 535d -05 aj.230tkm lyhyellä testi lenkillä muu ei häirinnyt kuin lootan outo toiminta risteyksiin/valoihin pysähdyttäessä jolloin auto nykäisi tai töksähti "jumps" äänen kera. Myyjä sanoi että näin ne kaikki tekee.. :think Mutta tuskin sentään se noin pitäisi toimia. Olisiko öljyt menneet huonoksi tms? Onko kellään sattunut vastaavaa eteen?E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostKävin eilen koeajamassa e61 535d -05 aj.230tkm lyhyellä testi lenkillä muu ei häirinnyt kuin lootan outo toiminta risteyksiin/valoihin pysähdyttäessä jolloin auto nykäisi tai töksähti "jumps" äänen kera. Myyjä sanoi että näin ne kaikki tekee.. :think Mutta tuskin sentään se noin pitäisi toimia. Olisiko öljyt menneet huonoksi tms? Onko kellään sattunut vastaavaa eteen?
Rupesi tyhjäkynnillä hytkyttämään/pitämään pientä jytkettä, aluksi vain satunnaiseti, kokoajan kuitenkin paheni ja hetken päästä (1 tkm ajon jälkene) meni vikatilaan... Poistettiin sitten mokoma härpäke ja pistettiin jengaa lisää Karalan toimesta...
Edit: Ja autossa oli vasta vaihdettu laatikko takuuseen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostKävin eilen koeajamassa e61 535d -05 aj.230tkm lyhyellä testi lenkillä muu ei häirinnyt kuin lootan outo toiminta risteyksiin/valoihin pysähdyttäessä jolloin auto nykäisi tai töksähti "jumps" äänen kera. Myyjä sanoi että näin ne kaikki tekee.. :think Mutta tuskin sentään se noin pitäisi toimia. Olisiko öljyt menneet huonoksi tms? Onko kellään sattunut vastaavaa eteen?Originally posted by MajorDrake View PostNo vähän. E60 LCI -07/08, 180 tkm ajetussa oli termarit olleet rikki, DPF tukossa kun poltot eivät olleet toimineet.
Rupesi tyhjäkynnillä hytkyttämään/pitämään pientä jytkettä, aluksi vain satunnaiseti, kokoajan kuitenkin paheni ja hetken päästä (1 tkm ajon jälkene) meni vikatilaan... Poistettiin sitten mokoma härpäke ja pistettiin jengaa lisää Karalan toimesta...
Edit: Ja autossa oli vasta vaihdettu laatikko takuuseen...Last edited by Mik@; 06-04-2011, 12:13.E61 520Da
Comment
-
-
Hiljattain alkanut tomaattilaatikko oireilemaan. Eli kylmällä koneella kun liikkuu niin 2->3 vaihto menee melkoisella rytkäyksellä/nykäisyllä etenkin jos ei ihan pintakaasulla ajele. Sitten kun pannu on lämmennyt niin vaihtaminen on normaalihkoa. Kilsoja mittarissa on 207 tkm.
Onkos jengillä vastaavia kokemuksia/mikähän tuota voisi aiheuttaa?____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Originally posted by Whistler View PostHiljattain alkanut tomaattilaatikko oireilemaan. Eli kylmällä koneella kun liikkuu niin 2->3 vaihto menee melkoisella rytkäyksellä/nykäisyllä etenkin jos ei ihan pintakaasulla ajele. Sitten kun pannu on lämmennyt niin vaihtaminen on normaalihkoa. Kilsoja mittarissa on 207 tkm.
Onkos jengillä vastaavia kokemuksia/mikähän tuota voisi aiheuttaa?
ei oo tuommosta onkelmaa, mittarissa 186tkm.. voisit kokeilla öljyjen vaihtoa:thinkSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Mulla on tuo 213tkm rullattu E61 530Da. Pikkuhiljaa rupesi laatikossa vaihdot muuttumaan nykivimmiksi, sitten 2-3 vaihto muuttui todella nykiväksi ja lopulta ei lukinnut kuutosta, kierrokset hummas, pari kertaa tuli "transmission failure" ja rupesi vähän pelottaan...
Otin yhteyksiä Rahuun, jonka ohjeesta sitten Powermatic:iin. Pikadg oli että useita vikoja laatikossa, katsotaan tehdaskorjattua/purkulaatikkoa. Tätä varten tarvittiin "stock number" tms. laatikon kyljestä ja auto nosturille tutkittavaksi.
Laatikon "öljypohjan" torxeista kaikki ihan löysällä ja tulppaa sai pari kierrosta kiristettyä käsin. Laatikon 10l öljyä oli enää 7l.
Auto ollut mulla nyt vuodesta 2008 ja edelliset +100tkm omaa ajoa. Huoltohistoriassa ei ole mainintaa mistään laatikkoon kohdistuvista toimenpiteistä. Kuitenkin noissa torxeissa oli työkalun jäljet.
Öljynvaihto huuhdellen ja uusi suodatin/pohja. Ja kas. Kaikki ongelmat korjaantuivat kertaheitolla. Nyt ajettu 3tkm eikä mitään vaivaa. Saapa nähdä kauanko tätä kestää, mutta toistaiseksi aika bueno.
Tarinan opetus: jos laatikko alkaa temppuilla niin vika voi löytyä yllättävän läheltä. Yhteys asiantuntevaan pajaan.Volkswagen Passat Alltrack -13
Ex E61 530DA -04
Ex E39 523IA -98
Ex E34 520IA -95
Comment
-
-
Originally posted by TUv530 View PostÖljynvaihto huuhdellen ja uusi suodatin/pohja. Ja kas. Kaikki ongelmat korjaantuivat kertaheitolla. Nyt ajettu 3tkm eikä mitään vaivaa. Saapa nähdä kauanko tätä kestää, mutta toistaiseksi aika bueno.
Tarinan opetus: jos laatikko alkaa temppuilla niin vika voi löytyä yllättävän läheltä. Yhteys asiantuntevaan pajaan.____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Originally posted by TUv530 View PostOtin yhteyksiä Rahuun, jonka ohjeesta sitten Powermatic:iin.Originally posted by Whistler View PostMissä teetit tuon homman ja mitä se kustansi?
Edit: Ja hinta taitaa olla 400e paikkeilla...
Comment
-
-
Dodii, tomaattilaatikko toimii taas suhtkoht normaalisti. Eli operaationa oli öljypohjan/öljyjen vaihto. Vika oli siis öljyvuoto ja ilmeisesti vähäisestä öljystä aiheutava nykiminen laatikossa koska tuo ongelma paheni pikkuhiljaa ja viime aikoina oli ihan mahdoton ajettava. Alleen laski ihan selkeän läikän kun päivän seisoi.
Nyt on siis taas säällinen ajettava____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Eilen kävin putsaamassa EGR:n ja kaasuläppäyksikön. Olivat varovaisesti sanottuna erittäin karun näköisiä sisältä. EGR:n ja imusarjan välinen reikä oli yli sentin paksuisen nokikerroksen peitossa. Ja EGR:n venttiiliä liikuttava kara muurautunut näkymättömiin. Myös kaasuläppäyksikkö oli sisältä samankaltainen. Hoonasin ja putsasin molemmat kirkkaiksi ja katsotaan vaikuttaako nykimisiin.
Eräs mielenkiintoinen huomio liittyen kaasuläppään; Sen (yksi) tehtävähän on sulkea imukanava ennen auton sammutusta, jotta sammutusvärähtelyt olisivat mahdollisimman pienet. Tässä tapauksessa tuntuu, että joka kolmas sammutus on sellainen rytkähtävä, jollon läppä ei hoida tehtäväänsä oikein. Kerran mielenkiinnosta tsekkasin, mikä positio läpällä on parkkipaikalla ennen auton sammutusta. Yllätyksekseni läppä teki jatkuvaa "auki-kiinni"-vemputusta, n. puolen sekunnin välein. Kun sammutin auton, tapahtui sammuminen ns. rytkähtämällä. Samantien käynnistin auton uudelleen, ja läppä pysyikin rauhallisesti kiinni-asennossa. Ja tämän jälkeen sammutuskin tapahtui siististi.
Onkohan tuo kaasuläpän "auki-kiinni"-vemputtaminen ihan normaalia? Mahtaako liittyä esim. DPF:n polttoon? Sammuuko teidän muiden 530d/535d:t (DPF-mallit) aina siististi ilman ns. "rytkähtämistä"? Onko tuota osaa kukaan joutunut uusimaan autoonsa?Last edited by JKK; 20-06-2011, 06:15.
Comment
-
Comment