Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kottarainen
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 4

    Tere,mistähän kyseisen ohjelman saisi Inpa Ea90x....

    Comment

    • R Power
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 163

      Originally posted by kottarainen View Post
      Tere,mistähän kyseisen ohjelman saisi Inpa Ea90x....
      Klik ja selaat vähän matkaa niin löydät latauslinkit.
      Ahneella on aina enemmän!

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by kottarainen View Post
        Tere,mistähän kyseisen ohjelman saisi Inpa Ea90x....
        Mulla sama auto 530dA (M57N2) M-Sport -06. Laatikko nykii vaihdoissa ja vaihdot
        epälookisia, Yleensä kierrättää moottoria turhan ylös ennenkuin tajuaa vaihtaa. saattaa olla ominaisuus. Mulla tosiaan piuha löytyis muttei ohjelmaa....
        Ota akunkenkä yöksi irti ja katso muuttuuko toiminta, tai mielumminkin, kuinka paljon se muuttuu.

        Comment

        • kottarainen
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 4

          Kiitos ja kumarrus....

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            Originally posted by jokes911 View Post
            Pientä tarkistusta. Eli tilasin GP:ltä öljypohjan ja tulihan se hyvinkin halvalla ZF:n varaosanumerolla. Pitääkö tuon olla muovinen? Auto on -05 jossa 6HP26Z laatikko.

            Ei viitsis korjaamolla huomata että väärä osa...

            Onko se johtojen läpiviennin tiiviste slealing sleeve jonka osanumero on 24347588725? RealOEM:n mekatronikkakuvassa samannäköinen osa on eri numerolla?
            Tuliko tuossa mukana ö-pohjan tiivistettä?
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              Haloo, eikö kukaan zf:n pohjan tilannut osaa vastata tähän tiivistekysymykseen?
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • enins
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 521
                • Rauma

                Originally posted by Janne S View Post
                Haloo, eikö kukaan zf:n pohjan tilannut osaa vastata tähän tiivistekysymykseen?
                ZF:n kataloogin mukaisesti kyseessä on sarja. Sisältää siis tarvittavat öljypohjan tiivisteet.
                Autokalusto: 320d f30

                Comment

                • Janne S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 437
                  • Keminmaa

                  Niinpäs onkin ku aikani selailin kuvastoa, pitääpä laittaa lähiaikoina tilaukseen.
                  ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                  Comment

                  • Malax
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Lappeenranta

                    Kannetaan oma korsi kekoon...
                    Alkoi kierrokset kylmänä humppailemaan ja lämpimänä lopetti.
                    Lämpimänä huomasi myös vaihteiston epäloogisen toiminnan,lähinnä lievää luistoa liikennevaloista lähdettäessä.

                    Kaikki oireet ilmestyi vain D asennossa, muuten pelasi lähes normaalisti.
                    Kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet suoritin, EGR arvoa rumpattiin millon minnekkin suuntaan,auttoi hieman.Öljyt vaihdettiin useaan kertaan ja nollattiin itseoppimiset,Fortea ym ym ym...:think

                    Ratkaisu oli TURBIININ KORJAUS

                    JN Trading Kaarinassa teki turbiinin korjauksen.

                    Syy humppaamiseen ja luisteluun oli turbiinin lasittuneissa kitkapinnoissa, jotka siis uusittiin.

                    Jos kierrokset humppailee omiaan tai turbiini luistelee,kannattaa se laittaa pikimmiten, ennenkuin kitkapinnat häviää ja metallia alkaa sorvautumaan vaihteiston öljykiertoon. UGH!
                    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                    Comment

                    • Pete--
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 65
                      • JKL

                      Originally posted by Malax View Post
                      Kannetaan oma korsi kekoon...
                      Alkoi kierrokset kylmänä humppailemaan ja lämpimänä lopetti.
                      Lämpimänä huomasi myös vaihteiston epäloogisen toiminnan,lähinnä lievää luistoa liikennevaloista lähdettäessä.

                      Kaikki oireet ilmestyi vain D asennossa, muuten pelasi lähes normaalisti.
                      Kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet suoritin, EGR arvoa rumpattiin millon minnekkin suuntaan,auttoi hieman.Öljyt vaihdettiin useaan kertaan ja nollattiin itseoppimiset,Fortea ym ym ym...:think

                      Ratkaisu oli TURBIININ KORJAUS

                      JN Trading Kaarinassa teki turbiinin korjauksen.

                      Syy humppaamiseen ja luisteluun oli turbiinin lasittuneissa kitkapinnoissa, jotka siis uusittiin.

                      Jos kierrokset humppailee omiaan tai turbiini luistelee,kannattaa se laittaa pikimmiten, ennenkuin kitkapinnat häviää ja metallia alkaa sorvautumaan vaihteiston öljykiertoon. UGH!
                      Paljonko maksoi ja paljonko on kilometrejä takana?
                      E61 535d M-Sport Touring

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Malax View Post
                        Kannetaan oma korsi kekoon...
                        Alkoi kierrokset kylmänä humppailemaan ja lämpimänä lopetti.
                        Lämpimänä huomasi myös vaihteiston epäloogisen toiminnan,lähinnä lievää luistoa liikennevaloista lähdettäessä.

                        Kaikki oireet ilmestyi vain D asennossa, muuten pelasi lähes normaalisti.
                        Kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet suoritin, EGR arvoa rumpattiin millon minnekkin suuntaan,auttoi hieman.Öljyt vaihdettiin useaan kertaan ja nollattiin itseoppimiset,Fortea ym ym ym...:think

                        Ratkaisu oli TURBIININ KORJAUS

                        JN Trading Kaarinassa teki turbiinin korjauksen.

                        Syy humppaamiseen ja luisteluun oli turbiinin lasittuneissa kitkapinnoissa, jotka siis uusittiin.

                        Jos kierrokset humppailee omiaan tai turbiini luistelee,kannattaa se laittaa pikimmiten, ennenkuin kitkapinnat häviää ja metallia alkaa sorvautumaan vaihteiston öljykiertoon. UGH!
                        Onko varmaa ettei vaan pakoputken poltto olisi ollut päällä kun humppasi?

                        Oma ei oo dpfn poiston jälkeen ikänään humpannu, ja ennen irtiottoa, humppasi aina tuon polton aikana ja nimenomaan noissa 80kmh vauhdeissa..
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Malax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Lappeenranta

                          Hinnan saa varmasti parhaiten soittamalla kyseiseen firmaan, omassa tapauksessa 390€ En tiedä ovatko kaikki turbiinit samanhintaisia korjata?

                          päälle tietysti öljyt ja stefa turbiinille.

                          Omaa työtä muutamia tunteja, ei voi laskea.

                          Soittokierros ennen turbiinin korjausta toi tietoa, että turbiinivikoja on alkanut olemaan. 100-130 TKM paikkeilla ja on yleinen vika.
                          superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                          Comment

                          • Malax
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Onko varmaa ettei vaan pakoputken poltto olisi ollut päällä kun humppasi?

                            Oma ei oo dpfn poiston jälkeen ikänään humpannu, ja ennen irtiottoa, humppasi aina tuon polton aikana ja nimenomaan noissa 80kmh vauhdeissa..
                            On varma. Tuli tutkittua autoa kyllä sen verran tarkkaan, oikeastaan kaikki muut viat suljettiin pois.

                            Ja onpa tuosta ollut merkkiliikkeilläkin korjausohje, joka täälläkin jossain jo on ollut esillä.

                            Itse sain tukea omille ajatuksille turbiiniviasta: Konehuolto Siekkiseltä, Powermaticilta ja Turbiinin korjanneelta JN Tradingiltä.

                            Oikeassa kaikki olivat, ainakin tässä tapauksessa
                            Last edited by Malax; 17-04-2012, 15:16.
                            superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by Malax View Post
                              On varma. Tuli tutkittua autoa kyllä sen verran tarkkaan, oikeastaan kaikki muut viat suljettiin pois.

                              Ja onpa tuosta ollut merkkiliikkeilläkin korjausohje, joka täälläkin jossain jo on ollut esillä.

                              Itse sain tukea omille ajatuksille turbiiniviasta: Konehuolto Siekkiseltä, Powermaticilta ja Turbiinin korjanneelta JN Tradingiltä.

                              Oikeassa kaikki olivat, ainakin tässä tapauksessa
                              uuuh, juuh, mitkä kilsat kun poiki?
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7544
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                uuuh, juuh, mitkä kilsat kun poiki?
                                Veikataan että ~300 tkm.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎