530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #1096
    Voitaskin mik@ alkaa mulle pikkuhiljaa laatikkoa tekemään kun tuli noi öljyt pihalle.

    Tässä kahvituopin kanssa Keravalla hinuria odotellessa
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      #1097
      ^wot? Lootasta öljyt kankaalle? Mitenkä se nyt silleen?
      E61 520Da

      Comment

      • Mzungu
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 2
        • Tuusula

        #1098
        Morjens,

        olen seurannut tätä thrediä mielenkiinnolla jonkin aikaa, ja syyn varmasti tiedättekin

        Eli alla on 520d -09 LCI automaattilootalla, kilometrejä takana 112tkm. Auto on tanskan tuliainen ja huollot ok merkkiliikkeissä.

        Hummausta ei ole, mutta vaihto 2-> 3 töksäyttää ilkeästi. Tapahtuu useimmiten, joskus onnistuu vaihtamaan sujuvasti jos malttaa löytää tasaisen kaasun. Huolto olisi 5tkm päästä ja olin ajatellut vaihtaa öljyt, mutta kun tässä olen lueskellut niin olen miettinyt myös josko tuon solenoidin vaihto samassa rysäyksessä olisi kannattavaa.

        Nyt olisinkin arvovaltaiselta ryhmältä kysynyt mitä mieltä olette?

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #1099
          Originally posted by Mzungu View Post
          Morjens,

          olen seurannut tätä thrediä mielenkiinnolla jonkin aikaa, ja syyn varmasti tiedättekin

          Eli alla on 520d -09 LCI automaattilootalla, kilometrejä takana 112tkm. Auto on tanskan tuliainen ja huollot ok merkkiliikkeissä.

          Hummausta ei ole, mutta vaihto 2-> 3 töksäyttää ilkeästi. Tapahtuu useimmiten, joskus onnistuu vaihtamaan sujuvasti jos malttaa löytää tasaisen kaasun. Huolto olisi 5tkm päästä ja olin ajatellut vaihtaa öljyt, mutta kun tässä olen lueskellut niin olen miettinyt myös josko tuon solenoidin vaihto samassa rysäyksessä olisi kannattavaa.

          Nyt olisinkin arvovaltaiselta ryhmältä kysynyt mitä mieltä olette?
          Minä en vaihtaisi mitään muuta kuin öljyt ja ehdottomasti nollaisin adaptaatioarvot tämän jälkeen niin aivan varmasti rupeaa vaihdot sujumaan! Kilsoja on kuitenkin noin vähän niin ei kannata ylireagoida.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #1100
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Minä en vaihtaisi mitään muuta kuin öljyt ja ehdottomasti nollaisin adaptaatioarvot tämän jälkeen niin aivan varmasti rupeaa vaihdot sujumaan! Kilsoja on kuitenkin noin vähän niin ei kannata ylireagoida.
            Ite en tekis muutaku laatikon arvojen nollauksen...
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #1101
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Voitaskin mik@ alkaa mulle pikkuhiljaa laatikkoa tekemään kun tuli noi öljyt pihalle.

              Tässä kahvituopin kanssa Keravalla hinuria odotellessa
              Harmi. Ilmoittele mikä aiheutti?
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #1102
                Ei sillä latvalalla loota rikki mennyt kuitenkaan, onneksi.
                E61 520Da

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  #1103
                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Ei sillä latvalalla loota rikki mennyt kuitenkaan, onneksi.
                  Oisko lämmönvaihdintermari remontissa jäänyt joku letku löysälle..
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #1104
                    Originally posted by LasseE View Post
                    Oisko lämmönvaihdintermari remontissa jäänyt joku letku löysälle..
                    Elä elä elä elä elä

                    Nyt on taas 5,5 L kirkasta ölppää askissa
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Kenzu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1285
                      • Vaasa

                      #1105
                      Onko se kirkasta mitä laatikos pitää olla? Vaihdoin lämmmönvaihtimen ni tuli punasta öljyä..
                      Lamborghini Gallardo
                      Ex:
                      F87 M2
                      F82 M4
                      F15 X5M50d
                      F31 330d
                      E60 M5
                      E46 M3
                      E63 645ci
                      E60 530d -07 M5D satinwhite
                      E36 M3 Turbo
                      E30 325 cäbi -92

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        #1106
                        ^Yleensä keltaista/kultaista, ainakin shellin ja ravenolin öljyt. Vähän riippuu montako sataatuhatta öljyillä on ajettu.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • Tonic74
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 3
                          • Vantaa

                          #1107
                          BMW 525xda E61 automaattilaatikon nykäisy valoista lähdettäessä

                          Laitan nyt tällekin palstalle toisaalla kirjoittamani kyselyn, johon olen yrittänyt löytää vastausta.... toistaiseksi ei ole osunut silmään, tosin ihan jokaista kirjoitusta en ole jaksanut käydä läpi (niitä on kuitenkin satoja ellei tuhansia . Kiitokset etukäteen rakentavista kommenteista!

                          BMW 525xda E61 automaattilaatikon nykäisy valoista lähdettäessä
                          En ole tätä ketjua lukiessani löytänyt vielä keneltäkään seuraavanlaista vikaa joka ilmenee omassa autossani (525dxa E61 vm 2008 eli tuo 6 lovinen loota).

                          Valoista lähdettäessa tasaisella tai loivassa ylämäessä (hieman pidempi seisonta jarru pohjassa), kun nostan jalan jarrupolkimelta auto nykäisee pienen noin puolen sekunnin viiveen jälkeen, mutta kuitenkin ennen kuin ehdin painaaa kaasua. Tätä ei tapahdu joka kerta mutta usein kuitenkin. Lukuun ottamatta tätä "vikaa" loota toimii täydellisesti.

                          Öljypohjassa havaittiin lievä vuoto, jonka kävin vaihdattamassa. samalla vaihdettiin vaihteiston öljyt ja "nollattiin" säädöt. Vika ei kuitenkaan poistunut tällä.

                          Onko kenelläkään tietoa mistä tämä johtuu ja millä sen saisi korjattua?

                          yt. kokematon

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2335
                            • Uusimaa

                            #1108
                            Originally posted by Tonic74 View Post
                            Onko kenelläkään tietoa mistä tämä johtuu ja millä sen saisi korjattua?
                            Eikös nuo jarrulta nousemisen jälkeiset nykäisyt ole ikäänkuin ominaisuuksia joissakin yksilöissä? Osassa niitä on ja osassa taas ei. Omassakin edellisessä 535:ssa oli samankaltainen nykäisy, ja muiltakin olen kuullut samanlaisesta käytöksestä. Joku on tainnut päästä siitä eroon öljynvaihdolla ja softatason päivityksellä. Joku taas ei mitenkään. Sanoisin että jos osaat asian kanssa elää, niin anna olla... Korkeintaan sen softan päivityksen tekisin. Maksaa PK-seudulla parisataa, pohjoisemmassa puolet vähemmän.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • enins
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 524
                              • Rauma

                              #1109
                              Originally posted by Mzungu View Post
                              Morjens,

                              olen seurannut tätä thrediä mielenkiinnolla jonkin aikaa, ja syyn varmasti tiedättekin

                              Eli alla on 520d -09 LCI automaattilootalla, kilometrejä takana 112tkm. Auto on tanskan tuliainen ja huollot ok merkkiliikkeissä.

                              Hummausta ei ole, mutta vaihto 2-> 3 töksäyttää ilkeästi. Tapahtuu useimmiten, joskus onnistuu vaihtamaan sujuvasti jos malttaa löytää tasaisen kaasun. Huolto olisi 5tkm päästä ja olin ajatellut vaihtaa öljyt, mutta kun tässä olen lueskellut niin olen miettinyt myös josko tuon solenoidin vaihto samassa rysäyksessä olisi kannattavaa.

                              Nyt olisinkin arvovaltaiselta ryhmältä kysynyt mitä mieltä olette?
                              Arvovallasta en tiedä, mutta kovasti näissä oli mekatroniikkavikaa ainakin rapakon takana. Ilmeisesti juurikin solenoidit alkavat tahmimaan 100 tkm jälkeen.
                              Solenoidisarja oli muistaakseni 250 € paikkeilla (vaihteiston mallista riippuen) Genuine Partsilla, jostain löytyi puoli-ilmaisiakin solenoideja. Minusta on järkevämpää uusia solenoidit ja käyttää esim. Ravenölin öljyä, kuin jättää solenoidit vaihtamatta ja käyttää alkuperäistä öljyä.
                              Jotain vikaa vaihteistossa jo joka tapauksessa on, ei se siitä pelkällä öljynvaihdolla ja ajotavan oppimisen nollauksella korjaannu (muihin adaptaatioarvoihin ei liene syytä kajota). Verrokiksi oma kärry, jolla päästelty 303 tkm, ei ole töksähtelevää vaihtoa edes pysähtyessä. Muutaman kerran on kyllä aloittanut humppaamisen ja keväällä vaihdan solenoidit vaikka ihan harrastemielessä.
                              Autokalusto: 320d f30

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                #1110
                                Originally posted by enins View Post
                                Muutaman kerran on kyllä aloittanut humppaamisen ja keväällä vaihdan solenoidit vaikka ihan harrastemielessä.
                                Solenoideja voisi tilata kimpassa jostain? Varmaan olisi muillakin tarvetta? Minä meinasin vaihtaa ainakin sen momentinmuuntimen solenoidin ja sen venttiilin. Jahka nyt saisi aikaiseksi mitatata että pitääkö se tarpeeksi vai ei. Jos rakentelisi toisen mekatroniikan valmiiksi ja vaihtaisi sen samalla öljyjen kanssa, kun yksi ylimääräinen laatikko sattuu tallissa lojumaan.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X