olen seurannut tätä thrediä mielenkiinnolla jonkin aikaa, ja syyn varmasti tiedättekin
Eli alla on 520d -09 LCI automaattilootalla, kilometrejä takana 112tkm. Auto on tanskan tuliainen ja huollot ok merkkiliikkeissä.
Hummausta ei ole, mutta vaihto 2-> 3 töksäyttää ilkeästi. Tapahtuu useimmiten, joskus onnistuu vaihtamaan sujuvasti jos malttaa löytää tasaisen kaasun. Huolto olisi 5tkm päästä ja olin ajatellut vaihtaa öljyt, mutta kun tässä olen lueskellut niin olen miettinyt myös josko tuon solenoidin vaihto samassa rysäyksessä olisi kannattavaa.
Nyt olisinkin arvovaltaiselta ryhmältä kysynyt mitä mieltä olette?
olen seurannut tätä thrediä mielenkiinnolla jonkin aikaa, ja syyn varmasti tiedättekin
Eli alla on 520d -09 LCI automaattilootalla, kilometrejä takana 112tkm. Auto on tanskan tuliainen ja huollot ok merkkiliikkeissä.
Hummausta ei ole, mutta vaihto 2-> 3 töksäyttää ilkeästi. Tapahtuu useimmiten, joskus onnistuu vaihtamaan sujuvasti jos malttaa löytää tasaisen kaasun. Huolto olisi 5tkm päästä ja olin ajatellut vaihtaa öljyt, mutta kun tässä olen lueskellut niin olen miettinyt myös josko tuon solenoidin vaihto samassa rysäyksessä olisi kannattavaa.
Minä en vaihtaisi mitään muuta kuin öljyt ja ehdottomasti nollaisin adaptaatioarvot tämän jälkeen niin aivan varmasti rupeaa vaihdot sujumaan! Kilsoja on kuitenkin noin vähän niin ei kannata ylireagoida.
Minä en vaihtaisi mitään muuta kuin öljyt ja ehdottomasti nollaisin adaptaatioarvot tämän jälkeen niin aivan varmasti rupeaa vaihdot sujumaan! Kilsoja on kuitenkin noin vähän niin ei kannata ylireagoida.
Ite en tekis muutaku laatikon arvojen nollauksen...
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
BMW 525xda E61 automaattilaatikon nykäisy valoista lähdettäessä
Laitan nyt tällekin palstalle toisaalla kirjoittamani kyselyn, johon olen yrittänyt löytää vastausta.... toistaiseksi ei ole osunut silmään, tosin ihan jokaista kirjoitusta en ole jaksanut käydä läpi (niitä on kuitenkin satoja ellei tuhansia . Kiitokset etukäteen rakentavista kommenteista!
BMW 525xda E61 automaattilaatikon nykäisy valoista lähdettäessä
En ole tätä ketjua lukiessani löytänyt vielä keneltäkään seuraavanlaista vikaa joka ilmenee omassa autossani (525dxa E61 vm 2008 eli tuo 6 lovinen loota).
Valoista lähdettäessa tasaisella tai loivassa ylämäessä (hieman pidempi seisonta jarru pohjassa), kun nostan jalan jarrupolkimelta auto nykäisee pienen noin puolen sekunnin viiveen jälkeen, mutta kuitenkin ennen kuin ehdin painaaa kaasua. Tätä ei tapahdu joka kerta mutta usein kuitenkin. Lukuun ottamatta tätä "vikaa" loota toimii täydellisesti.
Öljypohjassa havaittiin lievä vuoto, jonka kävin vaihdattamassa. samalla vaihdettiin vaihteiston öljyt ja "nollattiin" säädöt. Vika ei kuitenkaan poistunut tällä.
Onko kenelläkään tietoa mistä tämä johtuu ja millä sen saisi korjattua?
Onko kenelläkään tietoa mistä tämä johtuu ja millä sen saisi korjattua?
Eikös nuo jarrulta nousemisen jälkeiset nykäisyt ole ikäänkuin ominaisuuksia joissakin yksilöissä? Osassa niitä on ja osassa taas ei. Omassakin edellisessä 535:ssa oli samankaltainen nykäisy, ja muiltakin olen kuullut samanlaisesta käytöksestä. Joku on tainnut päästä siitä eroon öljynvaihdolla ja softatason päivityksellä. Joku taas ei mitenkään. Sanoisin että jos osaat asian kanssa elää, niin anna olla... Korkeintaan sen softan päivityksen tekisin. Maksaa PK-seudulla parisataa, pohjoisemmassa puolet vähemmän.
Arvovallasta en tiedä, mutta kovasti näissä oli mekatroniikkavikaa ainakin rapakon takana. Ilmeisesti juurikin solenoidit alkavat tahmimaan 100 tkm jälkeen.
Solenoidisarja oli muistaakseni 250 € paikkeilla (vaihteiston mallista riippuen) Genuine Partsilla, jostain löytyi puoli-ilmaisiakin solenoideja. Minusta on järkevämpää uusia solenoidit ja käyttää esim. Ravenölin öljyä, kuin jättää solenoidit vaihtamatta ja käyttää alkuperäistä öljyä.
Jotain vikaa vaihteistossa jo joka tapauksessa on, ei se siitä pelkällä öljynvaihdolla ja ajotavan oppimisen nollauksella korjaannu (muihin adaptaatioarvoihin ei liene syytä kajota). Verrokiksi oma kärry, jolla päästelty 303 tkm, ei ole töksähtelevää vaihtoa edes pysähtyessä. Muutaman kerran on kyllä aloittanut humppaamisen ja keväällä vaihdan solenoidit vaikka ihan harrastemielessä.
Muutaman kerran on kyllä aloittanut humppaamisen ja keväällä vaihdan solenoidit vaikka ihan harrastemielessä.
Solenoideja voisi tilata kimpassa jostain? Varmaan olisi muillakin tarvetta? Minä meinasin vaihtaa ainakin sen momentinmuuntimen solenoidin ja sen venttiilin. Jahka nyt saisi aikaiseksi mitatata että pitääkö se tarpeeksi vai ei. Jos rakentelisi toisen mekatroniikan valmiiksi ja vaihtaisi sen samalla öljyjen kanssa, kun yksi ylimääräinen laatikko sattuu tallissa lojumaan.
Comment