Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by XV70D View Post
    Automaattihan tämä. Onko se normaalia että lämmöt putoaa rajusti kun kuormittaa moottoria? Luulis toimivan juuri päinvastoin...
    Juuri oikein se toimii noin päin. Jäähdytystehoa lisätään kuormituksen lisääntyessä.

    Toi veden lämpötila kun ei ole sama asia kuin öljyn lämpötila (lue: moottorin lämpötila), öljyn lämpötila kyllä nousee kuormitettaessa.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Miten lämpötila laskee moottoria kuormittaessa, jos kaikki termarit toimii, eli tuossa tilanteessa on kiinni? Kyllä siellä joku termareista falskaa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        Kyllä minulla ainakin tiputtaa lämpöjä jos heitän vaikka satasen vauhdissa kolmosen pesään ja lämän pohjaan. Tasasessa ajossa siis se n. 93 astetta. Termarit vaihdettu reilu vuosi sitten ja aina on toiminut noin.
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7540
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Clavurion View Post
          Miten lämpötila laskee moottoria kuormittaessa, jos kaikki termarit toimii, eli tuossa tilanteessa on kiinni? Kyllä siellä joku termareista falskaa.
          Vesipumppu painaa päätermarin auki jos kierroksia on riittävästi,
          ja kaikki M57 koneet toimii noin.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Vesipumppu painaa päätermarin auki jos kierroksia on riittävästi,
            ja kaikki M57 koneet toimii noin.
            Saattaapi olla näin. Live-datalla tullut varmaan ihmeteltyä liikaa viallisilla termareilla varustettuja.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • bavaristi
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 21
              • pohjanmaa

              Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Originally posted by bavaristi View Post
                Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.
                Mitenkäs jos raakasti vaihtais sen?
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • bavaristi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 21
                  • pohjanmaa

                  Originally posted by Jolli View Post
                  Mitenkäs jos raakasti vaihtais sen?
                  Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    Originally posted by bavaristi View Post
                    Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen
                    Jos nyt et vaan lähtisi ihan omin älyin jäähdytysjärjestelmää virittelemään.
                    Kohta saadaan lukea, kuinka paska kone on M57D30...kun sitä ja tätä
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by bavaristi View Post
                      Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen
                      Vastaus kysymykseesi on että keittää kahdenkytä kilometrin aikana ja sit pääset pahvia uusaamaan.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • bavaristi
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 21
                        • pohjanmaa

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Vastaus kysymykseesi on että keittää kahdenkytä kilometrin aikana ja sit pääset pahvia uusaamaan.
                        Kiitos kyllä se ajatuksena onkin vaihtaa mutta ei nyt heti onnistu ja siksi kysyinkin mitä käy jos virittelis väliaikaiseksi patentiksi.

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          Originally posted by bavaristi View Post
                          Kiitos kyllä se ajatuksena onkin vaihtaa mutta ei nyt heti onnistu ja siksi kysyinkin mitä käy jos virittelis väliaikaiseksi patentiksi.
                          Näiden käyttäjät pitäisi hirttää munista. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on erikoisia vikoja korjatessa löydetty "väliaikaisia patentteja".
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7540
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by bavaristi View Post
                            Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.
                            Kummalle lämmönvaihtimelle menevän?

                            EGR:n vaihdin rupeaa keittämään vettä,
                            mutta ei se kantta hajoita.
                            Lämmönvaihtimen voi hajoittaa.
                            Ja tietysti nestettä hukkuu.

                            Jos taas laatikon lämmönvaihtimen tukkii,
                            voisi se talviaikaan pelatakkin OK,
                            mutta vaarana on öljyn laadun huonominen liian kuumana käymisen takia,
                            ja tuostakin pahimmillaan tulee kalliit seuraukset.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • bavaristi
                              Newbiemmer
                              • Jan 2014
                              • 21
                              • pohjanmaa

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Kummalle lämmönvaihtimelle menevän?

                              EGR:n vaihdin rupeaa keittämään vettä,
                              mutta ei se kantta hajoita.
                              Lämmönvaihtimen voi hajoittaa.
                              Ja tietysti nestettä hukkuu.

                              Jos taas laatikon lämmönvaihtimen tukkii,
                              voisi se talviaikaan pelatakkin OK,
                              mutta vaarana on öljyn laadun huonominen liian kuumana käymisen takia,
                              ja tuostakin pahimmillaan tulee kalliit seuraukset.
                              Nii eli laatikon lämmönvaihdin kyseessä. Ei luulis nyt pakkasilla kyllä liikaa lämpeevän laatikon öljyt..?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7540
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by bavaristi View Post
                                Nii eli laatikon lämmönvaihdin kyseessä. Ei luulis nyt pakkasilla kyllä liikaa lämpeevän laatikon öljyt..?
                                Niin no. En kommentoi tuohon.

                                Itse olen joskus miettinyt että pitäisikö kierto muuttaa siten että
                                moottorilta tuleva vesi, joka nyt päätyy päätermarin taakse ja johon tuo lämmönvaihtimelta tuleva vesi päätyy,
                                pitäisi muuttaa siten että vedet kiertää
                                moottori -> lämmönvaihdin -> päätermarin taakse. Lämmönvaihtimen termarien "sulut" ottais pois...

                                Eli ei otettaisi lämmönvaihtimelle "raakaa" vettä vaan jo valmiiksi lämmintä.

                                Tällöin mottori lämmittää kylmänä laatikkoa ja toisinpäin.

                                Olisiko sitten jäähdytysteho kesällä riittävä esim. vaunua vedettäessä,
                                ja onhan tuo lämmönvaihtimen letku ohuempi kun putki joka menee moottorin kylestä termarikoteloon...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎